Hogwarts Legacy aynı mekanda fps değişimi

İki satır kodla koca oyun vezir de oluyor rezil de oluyor demek ki.

Düzeleceğini hiç düşünmemiştim ama düzeldi.

Sistem yetiyor dememe rağmen VRam diyorsunuz arkadaşlar oyunu zaten 60 fps sabit oynuyorum durduk yere düşüyor diyorum inatla VRam diyorsunuz yahu.

Şu anda anlık durum böyle teşekkürler hocam;

Rica ederim ama her oyuna girmeden önce ayarlar yerinde duruyor mu bakmanız lazım, bazen siliniyor kendi kendine.
 
Sistem yetiyor dememe rağmen VRam diyorsunuz arkadaşlar oyunu zaten 60 fps sabit oynuyorum durduk yere düşüyor diyorum inatla VRam diyorsunuz yahu.
İşte biz de VRAM yüzünden FPS drop giriyor diyoruz zaten. Ekran kartı sadece GPU gücünden oluşmuyor. VRAM yoksa istersen RTX 5090 getir yine kasar.

 
Selamlar, Hogwarts Legacy oynarken, aynı mekanda aynı ayarlarda 70fps alıyorken 1-2dk sonra 5 fps alıyorum, her şey aynı aynı yerdeyim aynı açıya bakıyorum hareket bile etmiyorum hatta, oyun grafiklerini high'a çekiyorum düzeliyor 100 fps alıyorum 1 dk sonra 5 fps alıyorum.

Sistemim imzadaki gibi yeterli 2K Ultra'da oyun orjinal driverlar güncel
Sistem nedir
 
İşte biz de VRAM yüzünden FPS drop giriyor diyoruz zaten. Ekran kartı sadece GPU gücünden oluşmuyor. VRAM yoksa istersen RTX 5090 getir yine kasar.


Sevgili kardeşim, ben de sana VRAM ile ilgili bir sorun yok diyorum, çünkü oyunu zaten oynuyorum 60 FPS sabit şekilde 2K Ultra ayarlarda, Işın izleme falan da açık şekilde.

Sorun VRAM olsa oyunu hiç oynayamam değil mi 60 FPS sabit şekilde aynı mekanda iken?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Senin mantığınla baktığımıza göre beş on satır kodu kopyala yapıştır yaparak ben kendi VRAM’imi arttırdım o zaman çünkü sorun düzeldi
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Ultra ayarlara aldım tekrardan senin için, High ayarlarda da 60FPS sabitledim Ultra ayarlarda da 60 FPS sabitledim değişen hiçbir şey yok, senin dediğine göre benim VRAM yetmediği için drop yiyorsam eğer o zaman VRAM’im arttı herhalde düzeldiğini göre, izleyebilirsin;

 
Sorun VRAM olsa oyunu hiç oynayamam değil mi 60 FPS sabit şekilde aynı mekanda iken?
VRAM yetmeyince sabit 5 FPS alırsın gibi bir şey yok. Oyunda iner çıkar o GB. Karşıya bakarsın 60 FPS. Arkayı dönersin bir anlığına 5 FPS görürsün. 1 adım ilerlesen bile değişebilir her şey.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: -pSx
Dilersen arkadaşın paylaştığı kodu silip tekrar video atayım 5 FPS iken aynı mekanda?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

VRAM yetmeyince sabit 5 FPS alırsın gibi bir şey yok. Oyunda iner çıkar o GB. Karşıya bakarsın 60 FPS. Arkayı dönersin bir anlığına 5 FPS görürsün. 1 adım ilerlesen bile değişebilir her şey.
Aynı mekanda aynı yerde aynı yere baktığımı belirttim bütün değişkenler sabit iken değişen FPS zaten sorun, aksi takdirde söylediğin mantıklı ve doğru zaten iç mekanda yeter dış mekana çıkarsın fps düşer bunu anlamak zor değil ama benimkisi böyle değil.

Aynı yerde aynı anda aynı yere bakarken 1 dk sonra 5 fps 40 saniye sonra düzeliyor tekrar 60 fps ben sabit duruyorum
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Sorun çözüldü zaten uzatmanın lüzumu yok sorun VRam ile alakalı değil, yukardaki mesajda arkadaşın paylaştığı kodu gerekli yere kopyalayıp yapıştırın, sorun düzeliyor aynı sorunu yaşayan arkadaşlar!
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

ÇÖZÜM

"AppData\Local\Hogwarts Legacy\Saved\Config\WindowsNoEditor"
[SystemSettings]

r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True

r.GTSyncType=1

r.OneFrameThreadLag=1

r.FinishCurrentFrame=0

r.TextureStreaming=1

r.Streaming.PoolSize=3072

r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1

[ConsoleVariables]

AllowAsyncRenderThreadUpdates=1

AllowAsyncRenderThreadUpdatesDuringGamethreadUpdates=1

AllowAsyncRenderThreadUpdatesEditor=1
 
Dilersen arkadaşın paylaştığı kodu silip tekrar video atayım 5 FPS iken aynı mekanda?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Aynı mekanda aynı yerde aynı yere baktığımı belirttim bütün değişkenler sabit iken değişen FPS zaten sorun, aksi takdirde söylediğin mantıklı ve doğru zaten iç mekanda yeter dış mekana çıkarsın fps düşer bunu anlamak zor değil ama benimkisi böyle değil.

Aynı yerde aynı anda aynı yere bakarken 1 dk sonra 5 fps 40 saniye sonra düzeliyor tekrar 60 fps ben sabit duruyorum
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Sorun çözüldü zaten uzatmanın lüzumu yok sorun VRam ile alakalı değil, yukardaki mesajda arkadaşın paylaştığı kodu gerekli yere kopyalayıp yapıştırın, sorun düzeliyor aynı sorunu yaşayan arkadaşlar!
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

ÇÖZÜM

"AppData\Local\Hogwarts Legacy\Saved\Config\WindowsNoEditor"
[SystemSettings]

r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True

r.GTSyncType=1

r.OneFrameThreadLag=1

r.FinishCurrentFrame=0

r.TextureStreaming=1

r.Streaming.PoolSize=3072

r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1

[ConsoleVariables]

AllowAsyncRenderThreadUpdates=1

AllowAsyncRenderThreadUpdatesDuringGamethreadUpdates=1

AllowAsyncRenderThreadUpdatesEditor=1
şşş vram kaynaklı .d
 
şşş vram kaynaklı .d

Ahaha insanlar sorunu kestirip atmaya çok meraklı, ondan böyle oldu galiba .d

VRam knk ekran kartı değiş.

Şeye döndü bu format at düzelir mevzusuna döndü, iki satır kodla çözdük işte hala Vram yetmiyor knk diyor, az önce yetmeyen Vram şimdi nası yetiyor acaba ilginç.
 
Ahaha insanlar sorunu kestirip atmaya çok meraklı, ondan böyle oldu galiba .d

VRam knk ekran kartı değiş.

Şeye döndü bu format at düzelir mevzusuna döndü, iki satır kodla çözdük işte hala Vram yetmiyor knk diyor, az önce yetmeyen Vram şimdi nası yetiyor acaba ilginç.
genelde ramleri sök tak derlerdi diyen olmamış
 
  • Hahaha
Reaksiyonlar: -pSx
Neyse en nihayetinde sorun çözüldü, kodu paylaşan arkadaşa teşekkür ederim tekrar, ben oyuna dönüyorum iyi forumlar.
 
Kod dediğin şeyin ne olduğunu sanıyorsun. Oyunun içinden kısmam dediğin grafik ayarlarını config dosyası üzerinden kısmış oldun.
 
Sistemin yetiyor zaten problem oyunun kodlama yapısı, sistem şişince(vram) yaşadığın fps kaybı o değiştirdiğin kodların hepsi render ile alakalı. thread/vram sayılarıyla oynuyorsun. Sorununu çözdüysen uzatmanın anlamı yok, arkadaşlar sorunun kaynağından bahsetmiş. Oyun zaten optimizasyon problemli. Değiştirdiğin bir kaç ayar sistemi şişirmekten kurtarıyor. Ekran kartına laf eden yok, bu konuda yanlış mı anladın, anlamadım. Herkes burada yardımcı olmak için cevap yazıyor. İnsanları bezdirmeye gerek yok. O değiştirdiğin parametreler fan hızını falan mı arttırıyor sanıyorsun anlamadım.
 
Kod dediğin şeyin ne olduğunu sanıyorsun. Oyunun içinden kısmam dediğin grafik ayarlarını config dosyası üzerinden kısmış oldun.

Grafiklerde herhangi düşüş yok dilersen iki şekilde de detaylı video ve screenshoot atarak içerikleri yüksek çözünürlüklü şekilde paylaşabilirim.
Sistemin yetiyor zaten problem oyunun kodlama yapısı, sistem şişince(vram) yaşadığın fps kaybı o değiştirdiğin kodların hepsi render ile alakalı. thread/vram sayılarıyla oynuyorsun. Sorununu çözdüysen uzatmanın anlamı yok, arkadaşlar sorunun kaynağından bahsetmiş. Oyun zaten optimizasyon problemli. Değiştirdiğin bir kaç ayar sistemi şişirmekten kurtarıyor. Ekran kartına laf eden yok, bu konuda yanlış mı anladın, anlamadım. Herkes burada yardımcı olmak için cevap yazıyor. İnsanları bezdirmeye gerek yok. O değiştirdiğin parametreler fan hızını falan mı arttırıyor sanıyorsun anlamadım.

Hocam oyunun sorunlu olduğunu ben de biliyorum zaten, arkadaşlar inatla VRAM diyip duruyor, ben de diyorum ki güzel kardeşim, bu sorunun kaynağı VRAM değil, bak daha 10 saniye önce güzel güzel oynuyordum VRAM falan da yetiyordu bir şey yoktu. Belli ki başka bir şey var altda ben bunu nasıl çözebilirim yardımcı olun.

Arkadaş diyor ki Vram knk yapcak bişe yok, knk vram yetmiyo, knk vram vram, bu üslup sıkıntılı bir üslup.

[ Bu arada sırf tribe soktukları için 3060 12GB ile de denedim aynı sorun onda da yaşandı. 1660 Super var idi elimde onla da denedim onda da yaşandı, kod sonrası her cihazda performans düzeldi. ]

Yani soruna sebep olan şey ekran kartı belleğinin az ya da çok olması değil.
Bir de config dosyasıyla grafik düşürdün yazmış arkadaş, ingilizce bilgin ne kadar bilmiyorum ama sağlık olsun, kodlar bunlar.d

r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True

r.GTSyncType=1

r.OneFrameThreadLag=1

r.FinishCurrentFrame=0

r.TextureStreaming=1

r.Streaming.PoolSize=3072

r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1

[ConsoleVariables]

AllowAsyncRenderThreadUpdates=1

AllowAsyncRenderThreadUpdatesDuringGamethreadUpdates=1

AllowAsyncRenderThreadUpdatesEditor=1
 
Geri
Top