Zaten bende bu anlamı anlamıştım ama bana pek doğru gelmedi.Araştırdığımda bu sonucu buldum;
Halbuki ayette vurgulanan mana, dağların depremlere sebep olacağı değil, dağların bulunduğu yerde meydana gelen depremlerin şiddetini, dağın kendi üstüne çekerek sarsıntıyı absorbe etmesi şeklindedir.
Kardeşim 12 yaşındasın. Niye 12 yaşındakilerle olmuyorsun dediğimizde yaşıtlarım olgun değil diyorsun.Mesela Kur-an da dağlar depremi engeller diyor ama öyle bir şey yok.
peki bunu nerden biliyorsun buna dayanağın kaynağın nedirMesela Kur-an da dağlar depremi engeller diyor ama öyle bir şey yok.
Kanki sizin başka bir tez yok mu ya hep düzen düzen kusursuzluk, kurumadı mı bunlar artık?ağaçları ve bitkileri düşün hepsi dünyadaki toprakta yetişiyor ve su ile gelişiyolar peki nasıl hepsinin farklı farklı özellikleri oluyor.
mandalinanın zarını açıp baktığında içine binlerce su damlacığını güzel bir düzen içinde koyan Allah İnsanı topraktan yaratamaz mı? Evreni baştan yaratmış olan Allah koca evrende nokta bile olmayan biz insanı istediği her şeyden yaratamaz mı?
Niye kurusun? Siz mantıklı cevap veremiyorsunuz diye biz argüman mı değiştirelim?Kanki sizin başka bir tez yok mu ya hep düzen düzen kusursuzluk, kurumadı mı bunlar artık?
Bunları çürütün sonra biz başka tez koyarız önünüzeKanki sizin başka bir tez yok mu ya hep düzen düzen kusursuzluk, kurumadı mı bunlar artık?
Yoo. Benim canım bunu söylemek istiyor.Farklı yollarda olmalı, he kalıplaşmış aynı tez her zaman her yerde mükemmellik olmuyor, İnsan vücüdunda bile bir sürü körelmiş organ var.
Ben senin mükemmellik tezini çürütmüyorum çünkü umrumda değil, ama entropi çürütüyor çünkü doğanın içinde bu var.Bunları çürütün sonra biz başka tez koyarız önünüze
Bu yaratıcının veya bir dinin noksanlığını göstermez ki.Farklı yollarda olmalı, he kalıplaşmış aynı tez her zaman her yerde mükemmellik olmuyor, İnsan vücüdunda bile bir sürü körelmiş organ var.
Kanki ben geldim Tanrıya,Allaha mı noksan dedim yoksa savunma yada deyişinizle tez'e mi?Bu yaratıcının veya bir dinin noksanlığını göstermez ki.
Allah her şeyi sebeb sonuç iliişkisi içinde yaratmış bu körelmenin de illaki bir sebebi vardır bu yine Allah'ın varlığını ve düzeninin kusursuz işlediğinin delilidir.