stereohearts
80+ Gold
- Katılım
- 25 Mart 2020
- Mesajlar
- 8,578
- En İyi Cevap
- 3
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 15,876
- İsim
- .
Bundan yaklaşık 4 yıl önce TürkTelekom VDSL internet hizmetini kullanmaya başladım. İlk sözleşme yenileme zamanına kadar internet hizmetim çok iyiydi. 2 yıl önceki ilk yenilemeden sonra internet o kadar rezilleşti ki herhangi bir yerli siteye bile giremez hale geldim. Oyunlardaki pingim anormal seviyelerdeydi ve her zaman download değerlerim saçma değişkendi. Müşteri hizmetlerine defalarca arıza kaydı oluşturttum. Her seferinde açtıkları kayıt sebebi 'sık sık kopuyor' oldu.
Daha sonra müşteri hizmetlerini arayarak internet hizmetimi iptal etmek istediğimi söyledim. Bana 1228 TÜRK LİRASI cayma bedeli ödemem gerektiği, ardından internet hizmetimin iptal olacağı söylendi. Ben de apar topar haklarımı, bu saçma sapan miktarın nereden geldiğini araştırmaya başladım. Ardından 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 52. Maddesi, 4. Fıkrası uyarınca bu çıkardıkları cezai faturanın kanunsuz olduğunu öğrendim.
Bunu öğrendikten sonra Türk Telekom online işlemler üzerinden tüketici şikayet kaydı açtım. Açtıktan 20 dk sonra sorunum 'çözümlendi' olarak işaretlendi ve beni aradılar. Bana bu cezai bedelin yaptıkları 'sözde' indirimden kaynaklandığını ve bunu tahsil etmeye 'hakları' olduğunu söylediler. Hangi indirimden bahsediyorsunuz diye sorduğumda bana aldığım 24/6 lık paketin fiyatının normalde 400 lira olduğunu (yok artık) ve benim indirimle 110 liraya kullandığımı ve sözleşme yenileme zamanına kadar ödeyeceğim faturalar ve bu indirim bedellerinin toplanarak bana bu fiyatın çıkartıldığını söyledi. Müşteri hizmetleri sonuçta o da emir kulu. Operatöre yüklenmeden 'Tamam sağolun, iyi günler.' diyerek telefonu kapattım.
8 şubatta E-devlet üzerinden tüketici hakem heyetlerine başvurdum, bilgileri yanlış girdiğimi fark edince ertesi gün bilgileri güncelleyerek başvurumu tamamladım. Başvurumu tamamladıktan 1 dakika kadar sonra Türk Telekomun kendisinin savunması istendi. 5 ay sonra, dün öğleden sonra hakem heyeti kararını verdi. Kararın ne olduğunu bilmiyorum. Evime tebligat gelicek ve o zaman konuyu güncelleyeceğim. Umarım sonuç adaletli olur da şu rezil 'hizmetten' kurtulurum ve türknete geçebilirim
.
Dostlar internet hizmetinizden memnun değil iseniz ve cayma bedeli isteniyor ise hakkınızı sonuna kadar arayın, uğraşın. Umarım bu konu biraz bile olsa cayma bedeli korkunuzu yenmenize yardımcı olmuştur
.
Son düzenleme: