Kuranda'ki Matematiksel Hata ! ( 6.9 )?

herkes insandır ama her gördüğün insan değldir koyunda olabilir gördüklerin
Ya söyleme işteyim bir çocuk geldi iş arıyorum diye beni müdür sanıyor.

Koyun yine iyidir kendi yolunu bulup gidiyor ama bu kelimeleri arka arkaya konuşamıyor resmen. Yapıştı yakamdan zar zor gitti hava kararınca.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Çok erken doğan bebek tıp imkanlarıyla yaşarsa hamilelik sayılmaz demişsiniz.Buna katılabilirim mantıklı.Ama sizde bana hak verin.1400 yıl önce, tıp yokken 6.ayda doğum yapan direk garanti ölüyorken,yaşanabilirlik sınırı 6 denilemez açıkçası..
Ben sana hak veriyorum kardeşim. Sen bu adamları dinleme hızlı yaşlanırsın.
 
Ya söyleme işteyim bir çocuk geldi iş arıyorum diye beni müdür sanıyor.

Koyun yine iyidir kendi yolunu bulup gidiyor ama bu kelimeleri arka arkaya konuşamıyor resmen. Yapıştı yakamdan zar zor gitti hava kararınca.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Ben sana hak veriyorum kardeşim. Sen bu adamları dinleme hızlı yaşlanırsın.
 
Yok hocam ya. Tam açıklayamadım. Ya demek istediğim şu. 30 aylık süreden 24 ay çıkardık 6 ay gebe kaldı ya. Arada 3 aylık bir süre farkı var ya aşağı yükarı. Eğer süt üretimi gebe kalır kalmaz başlasa 6 ay kalıyor ya. Heh bende diyorum ki süt üretimi 3 ay daha geç başlıyor hamilelikten sonra. Yani 3 ay geç saymaya başlarsak süt üretimini gebelik süresi tam çıkıyor demek istedim. Sanki yine tam olmadı ama nasıl anlatsam tam aklıma gelmiyor.
Ben anladım ama dediğiniz şeyin ayette sütün üretiminin başlama tarihi ile alakası yok.''Sütün bebeğin ağzına girişiyle''-artık girmemesi arasındaki süre var sadece.Birde anne karnında taşıması süresi var.Senin durduk yere ''sütün üretim başlangıç tarihini hesaplayıp' taşınma süresine eklemenin bi mantığı yok.Çünkü kronometre gibi düşün.Süt üretimi başlayana kadar(3ay) - anne karnındaki bebekte o 3 ayın içindeki süreye dahil zaten süre ikisi içinde akıyor.
 
Çok erken doğan bebek tıp imkanlarıyla yaşarsa hamilelik sayılmaz demişsiniz.Buna katılabilirim mantıklı.Ama sizde bana hak verin.1400 yıl önce, tıp yokken 6.ayda doğum yapan direk garanti ölüyorken,yaşanabilirlik sınırı 6 denilemez açıkçası..
Hocam olayın aslında şöyle bir yönü de var. Eski toplumların bazı konularda ne kadar yanlış fikirlere sahip olmuş olabildiklerini biliyorsunuz. O dönemde de insanlarda erken doğum yapanlara karşı bir kötü düşünce vardı. Erken doğum yapan insanlar eğer evlendikleri süre 9 ay olmamışsa halk tarafından zina ettikleri tarzında iddialara maruz kalabilirlerdi vs. Vs. Yani erken doğum yapanlara karşı kötü ön yargılar olabiliyordu. Ayette bunun geçmesi bu durum için de gayet doğru ve güzel oluyor.
 
Ben anladım ama dediğiniz şeyin ayette sütün üretiminin başlama tarihi ile alakası yok.''Sütün bebeğin ağzına girişiyle''-artık girmemesi arasındaki süre var sadece.Birde anne karnında taşıması süresi var.Senin durduk yere ''sütün üretim başlangıç tarihini hesaplayıp' taşınma süresine eklemenin bi mantığı yok.Çünkü kronometre gibi düşün.Süt üretimi başlayana kadar(3ay) - anne karnındaki bebekte o 3 ayın içindeki süreye dahil zaten süre ikisi içinde akıyor.
Ha doğru. Haklısınız o konuda ben ekstradan saymışım bir an. O zaman toplumsal sebeplerden dolayı asgeri süreyi verip 6 ay demiş olabilir. Aklıma başkada bir şey gelmiyor aslında. Kerem hocamın dediği gibidir büyük ihtimal.
 
Son düzenleme:
Hocam olayın aslında şöyle bir yönü de var. Eski toplumların bazı konularda ne kadar yanlış fikirlere sahip olmuş olabildiklerini biliyorsunuz. O dönemde de insanlarda erken doğum yapanlara karşı bir kötü düşünce vardı. Erken doğum yapan insanlar eğer evlendikleri süre 9 ay olmamışsa halk tarafından zina ettikleri tarzında iddialara maruz kalabilirlerdi vs. Vs. Yani erken doğum yapanlara karşı kötü ön yargılar olabiliyordu. Ayette bunun geçmesi bu durum için de gayet doğru ve güzel oluyor.
Dediğiniz mantıklı ama sanki ayetin hatasını örtmek için varsayım gibi duruyor bunun için kanıtınız varmı.Eğer diyelimki cidden öyle,ozaman buseferde o dönem 6.ay'da doğuran kadınların ölü doğum yaptığını görünce peygambere hani 6 ay demiştin,bilememişsin, süre dahada uzun olmalıydı bizi kandırmış vb ,diyebilirlerdi.Ki kaldı ki öyle erken doğum yüzünden zina iftirasında bulunduklarını vb olaylarının pek yaşandığını sanmıyorum.Çünkü o dönemin tahmini nüfusu 22 bin küsür.Yarısı kadın desen kaldı 11 bin. 6.ayda doğuranların istatistiklerine bakarsan zaten %1000 de 1.


-Ayrıyeten buseferde 9.ayda doğuran bir kadın görseler diceklerki niye kurana karında taşıma süresini 6.ay olarak yazdın ?Ve hani tekrar söylüyorum o dönem için peygamber bunu demesi 6.ayda doğuran kadınları zan altında kalmaktan kurtarıyor demişssiniz, ama zaten ayette geçen 6.ayın minimum yaşanır sınır olması mümkün değil o dönem için çünkü erken doğan tıp gelişmediği için,direk ölür diyorum.Ha şöyle olabilir.Bir kadın gerçektende 9.ayda doğuracaktır.Dışardan gören birisi sadece 3.ayda haberi olmuştur kadının gebe oluşundan.O 6.ayda doğum oldu sağlıklı oldu sanabilir ama niye zina iftirasında bulunsun.Nasıl bi bağlantı kurabilir.Cahiliye döneminde bahsediyoruz.İllaki düşünür yani çocugun doğum ayı benim gördüğüm andan itibaren sayılmaya başlamıyor ki en iyi süreyi kocası bilir niye zina iftirasında bulunayım
 
Son düzenleme:
Emzirmeyi tamamlamak isteyen anneler çocuklarını TAM İKİ YIL emzirmelidirler. (Bakara 233)

Anne evladını zahmetle karnında taşır ve zorluk çekerek doğurur. Karnında taşıması ve sütten kesmesinin süresi OTUZ aydır. (Ahkaf 15)




Emzirme süresi: 2 yıl demişti ,Karnında taşıma süresini bulmak icin ; (toplam süre 30 ay) eksi (emzirme süresi 24 ay) 30-24= 6 ay

Bilim sayesinde biliyoruz ki anne karnında bebekler 6 ay değil 9 ay taşınır. ? Sizce de bi çelişki yokmu bu ayette ?

Dünyanın 6 günde yaratıldığını yazan ayeti savunmak için "Dünya günüyle eş değil" şeklinde bir savunma var. Bu duruma ayette geçen doğum ve emzirme süreleri de dünya zamanıyla eş değil. Yani Tanrı'nın bir günü aşağı yukarı 166 milyon yıla denk geliyor. Buna göre bir hesap yapılması gerekiyor. :)
 
Dediğiniz mantıklı ama sanki ayetin hatasını örtmek için varsayım gibi bunun için kanıtınız varmı.Eğer diyelimki cidden öyle,ozaman buseferde o dönem 6.ay'da doğuran kadınların ölü doğum yaptığını görünce buseferde peygambere hani 6 ay demiştin,bilememişsin, süre dahada uzun olmalıydı bizi kandırmış vb ,diyebilirlerdi.Ki kaldı ki öyle ekren doğum yüzünden zina iftirasında bulunduklarını vb olaylarının pek yaşandığını sanmıyorum.Çünkü o dönemin tahmini nüfusu 22 bin küsür.Yarısı kadın desen kaldı 11 bin. 6.ayda doğuranların istatistiklerine bakarsan zaten %1000 de 1.
Hocam sadece 6. ay değil ki 7. 8. ay da bu şekilde olabilir. Günümüzde dahi doğan çocuğun erkek olmayışını sözde kadının hatası olarak tanımlayan bir kitle varken kim bilir o dönemlerde 1 ay erken doğum için bile neler neler oluyordur. Ki o zamanlar bırakın 6. ayı normal sürede doğan bebekler bile ölebiliyordu. O yüzden dediğiniz gibi sen yalan söyledin tarzı bir durum olamaz bana kalırsa. İşin toplamına baktığınız zaman bu ayette hem toplumun yanlışları düzeltiliyor hem de bilimsel bir durum o zamanlarda bilinemeyecek olmasına rağmen bahsedilmiş oluyor. Siz hatayı kapatmak gibi oluyor demişsiniz ancak bana kalırsa burada hatayı kapatmaktan ziyade bir ayetin birden fazla duruma veya kesime dair bilgi vermesi olduğunu düşünüyorum. Bu zaten Kur'an-ı Kerimin hikmetlerinden biridir.
 
Emzirmeyi tamamlamak isteyen anneler çocuklarını TAM İKİ YIL emzirmelidirler. (Bakara 233)

Anne evladını zahmetle karnında taşır ve zorluk çekerek doğurur. Karnında taşıması ve sütten kesmesinin süresi OTUZ aydır. (Ahkaf 15)




Emzirme süresi: 2 yıl demişti ,Karnında taşıma süresini bulmak icin ; (toplam süre 30 ay) eksi (emzirme süresi 24 ay) 30-24= 6 ay

Bilim sayesinde biliyoruz ki anne karnında bebekler 6 ay değil 9 ay taşınır. ? Sizce de bi çelişki yokmu bu ayette ?
Yetti artık bu konularınız. Forumu Kirletmekten başka bir şey yapmıyorsunuz. Saçma sapan şeyler geçen de böyle bir konu açmıştınız susun artık demiştim yine aynısını diyorum. Sizin gibiler yüzünden artık forumun tadı tuzu kalmadı.
 
Dünyanın 6 günde yaratıldığını yazan ayeti savunmak için "Dünya günüyle eş değil" şeklinde bir savunma var. Bu duruma ayette geçen doğum ve emzirme süreleri de dünya zamanıyla eş değil. Yani Tanrı'nın bir günü aşağı yukarı 166 milyon yıla denk geliyor. Buna göre bir hesap yapılması gerekiyor. :)
Hocam gözünüzü seveyim insanlar burada fikirlerini düzgünce belirtirken bu şekilde alaycı bir tavır takınarak cevap vermeyin
 
Hocam gözünüzü seveyim insanlar burada fikirlerini düzgünce belirtirken bu şekilde alaycı bir tavır takınarak cevap vermeyin

Alaycılık neresinde? 6 gün dünya günüyle eş değer değilse 2 yıl, 9 ay ya da 30 ayın dünya günüyle eş değer olduğunu nereden biliyorsunuz? Herhangi bir dini siteye girerek dünyanın 6 günde yaratılmasını bilimsel verilerle uyumlu hale getirilme çabasına tanık olabilirsiniz.
 
Yetti artık bu konularınız. Forumu Kirletmekten başka bir şey yapmıyorsunuz. Saçma sapan şeyler geçen de böyle bir konu açmıştınız susun artık demiştim yine aynısını diyorum. Sizin gibiler yüzünden artık forumun tadı tuzu kalmadı.
Önce terbiyeni takın.Sanki bütün forumu ben ele geçirmişim gibi konuşuyorsun.Her gün 1 adet konu açıyorum beğenmiyorsan girip bakmayacaksın.Konular küfürsüz ilerlerse o kadar sarıyor ve talep görüyor ki, bana düşman olanlar bile her gün meraktan düzenli saaatinde gelip gönderime bakıyorlar.😂Ayrıca geçenki açtığım konuyla suanki konu farklı sorular.Sen kuranı 5 sayfa okursun aklına 2 soru takılır,ben kuranı baştan sona okurum aklıma 197 soru takılır olay bu.Ben bu konuları açmasam emin ol bir çoğunuz belki sende dahil ilk defa gördüğünz ayetleri benim sayemde okumuş oluyorsunuz
 
Geri
Top