Kuranda'ki Matematiksel Hata ! ( 6.9 )?

Alaycılık neresinde? 6 gün dünya günüyle eş değer değilse 2 yıl, 9 ay ya da 30 ayın dünya günüyle eş değer olduğunu nereden biliyorsunuz? Herhangi bir dini siteye girerek dünyanın 6 günde yaratılmasını bilimsel verilerle uyumlu hale getirilme çabasına tanık olabilirsiniz.
Hocam ilk olarak orada göklerin ve yerin 6 günde yaratıldığından bahsediliyor. Daha Dünya'nın ve Güneş'in vs. olmadığı bir ortamda sürecin nasıl normal 6 gün olmasını bekliyorsunuz?
 
Önce terbiyeni takın.Sanki bütün forumu ben ele geçirmişim gibi konuşuyorsun.Her gün 1 adet konu açıyorum beğenmiyorsan girip bakmayacaksın.Konular küfürsüz ilerlerse o kadar sarıyor ve talep görüyor ki, bana düşman olanlar bile her gün meraktan düzenli saaatinde gelip gönderime bakıyorlar.😂Ayrıca geçenki açtığım konuyla suanki konu farklı sorular.Sen kuranı 5 sayfa okursun aklına 2 soru takılır,ben kuranı baştan sona okurum aklıma 197 soru takılır olay bu.Ben bu konuları açmasam emin ol bir çoğunuz belki sende dahil ilk defa gördüğünz ayetleri benim sayemde okumuş oluyorsunuz
Seni neden düşman olarak göreyim o kadar değerli sanma kendini ve yanlış yanlış konuşuyorsun gidip chatgptden aldığın bilgilerle gelip burda konuşma bence 🥰
 
Hocam ilk olarak orada göklerin ve yerin 6 günde yaratıldığından bahsediliyor. Daha Dünya'nın ve Güneş'in vs. olmadığı bir ortamda sürecin nasıl normal 6 gün olmasını bekliyorsunuz?

Çünkü Allah bir şey "Ol" der. O da hemen oluverir. Aynı ayet Tevrat'ta da geçer ama Tanrı'nın 7. gün dinlendiğini yazar. Kuran ise buraya gönderme yaparak, "Dünya'yı 6 günde yarattık ve bize bir sıkıntı olmadı" şeklinde belirtir. Yani bildiğin haftanın günleri.
 
Son düzenleme:
Hocam sadece 6. ay değil ki 7. 8. ay da bu şekilde olabilir. Günümüzde dahi doğan çocuğun erkek olmayışını sözde kadının hatası olarak tanımlayan bir kitle varken kim bilir o dönemlerde 1 ay erken doğum için bile neler neler oluyordur. Ki o zamanlar bırakın 6. ayı normal sürede doğan bebekler bile ölebiliyordu. O yüzden dediğiniz gibi sen yalan söyledin tarzı bir durum olamaz bana kalırsa. İşin toplamına baktığınız zaman bu ayette hem toplumun yanlışları düzeltiliyor hem de bilimsel bir durum o zamanlarda bilinemeyecek olmasına rağmen bahsedilmiş oluyor. Siz hatayı kapatmak gibi oluyor demişsiniz ancak bana kalırsa burada hatayı kapatmaktan ziyade bir ayetin birden fazla duruma veya kesime dair bilgi vermesi olduğunu düşünüyorum. Bu zaten Kur'an-ı Kerimin hikmetlerinden biridir.
İşte sadece 6 değil diyorsunuzda oraya niye 6'yı yazdı ozaman sıkıntı burada.Misal ayette ''Ey kavmim! Çocukların karında taşınma süresi 6,7,8,9 aylardan biri olabilir her birinde farklı hikmetler vardır'' yazsaydı bu kadar kafamız kurcalanmazdı.Ne 9.ayda doğuran kadın zan altında kalırdı nede 8,7,6. Zaten istesede 6 olamaz çünkü ölü doğar o dönemde yaşayamaz. 6.ayda doğuran neredeyse hiç kadın olmamasına rağmen peygamberin 6.ay olarak yazması bir hatadır diyorum.Peygamber kadını iftiradan kurtarmak için yaptı diyorsun,iyide yokki zaten o dönem 6.ayda doğuran veya doğurup yaşatabilen.7 dese sıkıntı olmaz çünkü yaşardı.Zaten tekrar söyliyim.Ayetlerde demiyor 6.ay 'minimum sınırdır' kadınlara zina iftirasında bulunmayın diye,ayetlerde 6.ayın toplam karında kalma süresi manası çıkıyor, dediğiniz gibi minimum sınır manası değil.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Seni neden düşman olarak göreyim o kadar değerli sanma kendini ve yanlış yanlış konuşuyorsun gidip chatgptden aldığın bilgilerle gelip burda konuşma bence 🥰
Verdiğim ayetlerin tartışmasına dahil olamyacaksan,bilgiyi nerden aldığım seni zerre ilgilendirmez,Sen bilginin doğru olup olmadığına bakıcaksın
 
Çünkü Allah bir şey "Ol" der. O da hemen oluverir. Aynı ayet Tevrat'ta da geçer ama Tanrı'nın 7. gün dinlendiğini yazar. Kuran ise buraya gönderme yaparak, "Dünya'yı 6 günde yarattık ve bize bir sıkıntı olmadı" şeklinde gönderme yapar. Yani bildiğin haftanın günleri.
Hocam Allah bir şeye ol der. O da oluverir. Allah'ın kudretini ifade ediyor. Allah evreni bir anda da yaratabilir şüphesiz. 6 günde yaratmış olması onun tercihidir. Tevratla benzerlik kısmına gelince Tevratın asıl hali de Allah'ın sözüdür. Sizin bahsettiğiniz yerde Tevratın tahrif olmuş olmasına gönderme yapılır.
 
İşte sadece 6 değil diyorsunuzda oraya niye 6'yı yazdı ozaman sıkıntı burada.Misal ayette ''Ey kavmim! Çocukların karında taşınma süresi 6,7,8,9 aylardan biri olabilir her birinde farklı hikmetler vardır'' yazsaydı bu kadar kafamız kurcalanmazdı.Ne 9.ayda doğuran kadın zan altında kalırdı nede 8,7,6. Zaten istesede 6 olamaz çünkü ölü doğar o dönemde yaşayamaz. 6.ayda doğuran neredeyse hiç kadın olmamasına rağmen peygamberin 6.ay olarak yazması bir hatadır diyorum.Peygamber kadını iftiradan kurtarmak için yaptı diyorsun,iyide yokki zaten o dönem 6.ayda doğuran veya doğurup yaşatabilen.7 dese sıkıntı olmaz çünkü yaşardı.Zaten tekrar söyliyim.Ayetlerde demiyor 6.ay 'minimum sınırdır' kadınlara zina iftirasında bulunmayın diye,ayetlerde 6.ayın toplam karında kalma süresi manası çıkıyor, dediğiniz gibi minimum sınır manası değil.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Verdiğim ayetlerin tartışmasına dahil olamyacaksan,bilgiyi nerden aldığım seni zerre ilgilendirmez,Sen bilginin doğru olup olmadığına bakıcaksın
Tartışmasına dahil olmayacağım iddian da yanlış sebebini gidip kendin öğren
 
Hocam Allah bir şeye ol der. O da oluverir. Allah'ın kudretini ifade ediyor. Allah evreni bir anda da yaratabilir şüphesiz. 6 günde yaratmış olması onun tercihidir. Tevratla benzerlik kısmına gelince Tevratın asıl hali de Allah'ın sözüdür. Sizin bahsettiğiniz yerde Tevratın tahrif olmuş olmasına gönderme yapılır.
Dostum hadi senin dediğini kabul edelim 6 günde yaratması allahın yoklugunu ispatlamaz bu bir tercih meselesidir diyelim.E başka
bir ayettede diyorki 8 günde yarattık diyor hocam hani 6'ydı?

De ki: “Siz, yeri İKİ günde yaratan Allah’a karşı nankörlük edip O’na ortaklar mı koşarsınız?Sonra orada bereketler meydana getirdi. Orada araştırıp soranlar için rızıkları tam DÖRT günde yarattı.Sonra Allah, göğe yöneldi Böylece onları İKİ günde yedi gök olarak belirledi(fussilet 9,10,11,12)

2+4+2=toplam 8 gün
 
İşte sadece 6 değil diyorsunuzda oraya niye 6'yı yazdı ozaman sıkıntı burada.Misal ayette ''Ey kavmim! Çocukların karında taşınma süresi 6,7,8,9 aylardan biri olabilir her birinde farklı hikmetler vardır'' yazsaydı bu kadar kafamız kurcalanmazdı.Ne 9.ayda doğuran kadın zan altında kalırdı nede 8,7,6. Zaten istesede 6 olamaz çünkü ölü doğar o dönemde yaşayamaz. 6.ayda doğuran neredeyse hiç kadın olmamasına rağmen peygamberin 6.ay olarak yazması bir hatadır diyorum.Peygamber kadını iftiradan kurtarmak için yaptı diyorsun,iyide yokki zaten o dönem 6.ayda doğuran veya doğurup yaşatabilen.7 dese sıkıntı olmaz çünkü yaşardı.Zaten tekrar söyliyim.Ayetlerde demiyor 6.ay 'minimum sınırdır' kadınlara zina iftirasında bulunmayın diye,ayetlerde 6.ayın toplam karında kalma süresi manası çıkıyor, dediğiniz gibi minimum sınır manası değil.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Verdiğim ayetlerin tartışmasına dahil olamyacaksan,bilgiyi nerden aldığım seni zerre ilgilendirmez,Sen bilginin doğru olup olmadığına bakıcaksın
Hocam asıl manalar her şeyi birleştirdiğinizde çıkıyor zaten. Normal gebeliğin 9 ay olduğunda herkes hemfikir zaten. Kur'an-ı Kerim' de bu şekilde geçen ayetle bizim hali hazırda bildiğimiz bilgileri birleştirdiğimizde 2 anlamı da çıkarabiliyoruz. Siz o dönemde 6 ayda doğan yoktu ki zaten demişsiniz. Önceki mesajlarımda Hz. Ali' nin bu durumla ilgili verdiği bir karardan bahsetmiştim. Bunu da bir kenara bırakacak olursak 6 ay olayı hem o döneme hem de ilerleyen dönemlere dair insanlara nasıl davranacakları hakkında bilgi veriyor. Bir de bunun yanında Kur'an-ı Kerim'in indiği dönemden daha sonra yapılan keşiflerin bulduğu bir durumdan bahsetmiş oluyor. Bunun yanında sizin mesajınızdan dolayı Kur'an-ı Kerim'i peygamber efendimizin yazdığını düşündüğünüz şeklinde düşündüm. Eğer Kur'an-ı Kerim'i bir insan yazmış olsaydı emin olun ki bu riske girmezdi.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Dostum hadi senin dediğini kabul edelim 6 günde yaratması allahın yoklugunu ispatlamaz bu bir tercih meselesidir diyelim.E başka
bir ayettede diyorki 8 günde yarattık diyor hocam hani 6'ydı?

De ki: “Siz, yeri İKİ günde yaratan Allah’a karşı nankörlük edip O’na ortaklar mı koşarsınız?Sonra orada bereketler meydana getirdi. Orada araştırıp soranlar için rızıkları tam DÖRT günde yarattı.Sonra Allah, göğe yöneldi Böylece onları İKİ günde yedi gök olarak belirledi(fussilet 9,10,11,12)

2+4+2=toplam 8 gün
Hocam Fussilet Suresi 10. ayette geçen 4 ''gün'' 9. ayet te geçen 2 ''gün'' ü de kapsar yani toplam 6 oluyor
 
Son düzenleme:
Hocam asıl manalar her şeyi birleştirdiğinizde çıkıyor zaten. Normal gebeliğin 9 ay olduğunda herkes hemfikir zaten. Kur'an-ı Kerim' de bu şekilde geçen ayetle bizim hali hazırda bildiğimiz bilgileri birleştirdiğimizde 2 anlamı da çıkarabiliyoruz. Siz o dönemde 6 ayda doğan yoktu ki zaten demişsiniz. Önceki mesajlarımda Hz. Ali' nin bu durumla ilgili verdiği bir karardan bahsetmiştim. Bunu da bir kenara bırakacak olursak 6 ay olayı hem o döneme hem de ilerleyen dönemlere dair insanlara nasıl davranacakları hakkında bilgi veriyor. Bir de bunun yanında Kur'an-ı Kerim'in indiği dönemden daha sonra yapılan keşiflerin bulduğu bir durumdan bahsetmiş oluyor. Bunun yanında sizin mesajınızdan dolayı Kur'an-ı Kerim'i peygamber efendimizin yazdığını düşündüğünüz şeklinde düşündüm. Eğer Kur'an-ı Kerim'i bir insan yazmış olsaydı emin olun ki bu riske girmezdi.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Hocam Fussilet Suresi 10. ayette geçen 4 ''gün'' 9. ayet te geçen 2 ''gün'' ü de kapsar yani toplam 6 oluyor
Hayır kapsamaz de ki niye.Çünkü önce-sonra diye ayırmış.Önce yeri 2 günde yaratıyor, ''sonra'' rızıkları dört tam günde yaratıyor.Yani hem önce sonra diye ayırmış hemde yer ve rızık farklı kavramlardır.''Sonra'' kelimesi sayesinde ve yer-rızık kavramlarının farklılığı sayesinde kapsamadığı sonucuna varabiliriz.Yani mantıkende rızıkları yaratıp yerleştirmesi için önce yeri 2 günde yaratması lazım.Sonra rızıkları yaratması lazım.Zaten kendide diyor RIZIKLARI yaratması 4 gün sürdü,yer dahil değil..
 
Hayır kapsamaz de ki niye.Çünkü önce-sonra diye ayırmış.Önce yeri 2 günde yaratıyor, ''sonra'' rızıkları dört tam günde yaratıyor.Yani hem önce sonra diye ayırmış hemde yer ve rızık farklı kavramlardır.''Sonra'' kelimesi sayesinde ve yer-rızık kavramlarının farklılığı sayesinde kapsamadığı sonucuna varabiliriz.Yani mantıkende rızıkları yaratıp yerleştirmesi için önce yeri 2 günde yaratması lazım.Sonra rızıkları yaratması lazım.Zaten kendide diyor RIZIKLARI yaratması 4 gün sürdü,yer dahil değil..
De ki: “Arzı iki günde yaratanı inkâr edip O’na başkalarını ortak mı koşuyorsunuz? O yaratıcı ve âlemlerin rabbi olan Allah’tır.” - 9. ayet
Arz üzerinde sarsılmaz dağlar oturttu, orayı bereketli hale getirdi; gerekli besinlerini orada -bunlara ihtiyacı olan varlıklar için eşit derecede olmak üzere- uygun ölçülerle yarattı. (Bütün bunlar) dört günde oldu. - 10. ayet
 
Hocam asıl manalar her şeyi birleştirdiğinizde çıkıyor zaten. Normal gebeliğin 9 ay olduğunda herkes hemfikir zaten. Kur'an-ı Kerim' de bu şekilde geçen ayetle bizim hali hazırda bildiğimiz bilgileri birleştirdiğimizde 2 anlamı da çıkarabiliyoruz. Siz o dönemde 6 ayda doğan yoktu ki zaten demişsiniz. Önceki mesajlarımda Hz. Ali' nin bu durumla ilgili verdiği bir karardan bahsetmiştim. Bunu da bir kenara bırakacak olursak 6 ay olayı hem o döneme hem de ilerleyen dönemlere dair insanlara nasıl davranacakları hakkında bilgi veriyor. Bir de bunun yanında Kur'an-ı Kerim'in indiği dönemden daha sonra yapılan keşiflerin bulduğu bir durumdan bahsetmiş oluyor. Bunun yanında sizin mesajınızdan dolayı Kur'an-ı Kerim'i peygamber efendimizin yazdığını düşündüğünüz şeklinde düşündüm. Eğer Kur'an-ı Kerim'i bir insan yazmış olsaydı emin olun ki bu riske girmezdi.
Bilgi vermesine gerek yok çünkü o dönem 6.ayda doğum yapan kadın yok ??.Hadi diyelim ki bi şekilde oldu bunu anne karnında kalma süresi 6.aydır diyerek mi açıklayacak cidden.''minimum 6'' dese amenna günümüzede uyarlayabiliriz.Ama ayete iyi bakın toplam 6.aydır manası cıkıyor minimum 6 değil.Simdi soruyorum bak sizde dediniz.Sağlıklı olan 9.iken,o dönem 6.ayda doğum yapan kadın sayısı istatistiki olarak sıfıra yakınken niye 6 rakamı geçiyor ayette.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

De ki: “Arzı iki günde yaratanı inkâr edip O’na başkalarını ortak mı koşuyorsunuz? O yaratıcı ve âlemlerin rabbi olan Allah’tır.” - 9. ayet
Arz üzerinde sarsılmaz dağlar oturttu, orayı bereketli hale getirdi; gerekli besinlerini orada -bunlara ihtiyacı olan varlıklar için eşit derecede olmak üzere- uygun ölçülerle yarattı. (Bütün bunlar) dört günde oldu. - 10. ayet
Bütün bunlar 4 günde olduysa niye en başta iki gün diye belirtme ihtiyacı hissetsin ki?.Ayetin gidişatına bakarsanız detay vermek için yaptığı her işi parça parça gün gün bölerek ilerliyor zaten.Arzı yaratması ayrı bir iştir,arza dağ rızık yaratması ek-ayrı bir iştir.Ayrıca ayette bütün bunlar kelimesi geçmiyor.Yani koskoca yaradan üstü kapalı konuşmak yerine direk yeri ve rızıkları 4 günde yarattım diyebilirdi ama ayetin gidişatına bakarsanız o parça parça ayırmayı ve her birine parça parça süre belirtmeyi tercih etmiş.

ARZ=2 GÜN
Rızıklar=4 GÜN =8 GÜN
GÖK=2 GÜN
 
Son düzenleme:
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,155,900
Mesajlar
10,417,587
Üyeler
183,775
Son üye
ılGT
Geri
Top