Neler Yeni

S*nerji rezaleti, neden asla alışveriş yapılmaz? Değişim ve iade süreci.

Strekeos

80+
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
320
Dahası  
Reaksiyon skoru
175
İsim
A
Alıntıyı görüntüle
donanım arşivin sponsoru olan sitede 4 400 onu napacaz
vatanmda 13 küsür inanmazsan gir bak :)
Mesaj otomatik birleştirildi:


alakam yok firmayla ama bu kafa yapısına patlayacktım burda patladım, konuyu okuyunca dayanamadım

Forumda kimse siteleri savunmuyor hatta her fırsatta eleştiriyor. Çok az site gerçekten iyi müşteri memnuniyeti sağlıyor. Çoğu müşteriyi yıldırıcı bir politika benimseyip küçücük paraları harcamamak için işleri uzattıkça uzatıyorlar. Bunu da geçtim indirim diye yapılan bindirimlerden ve aşırı yüksek fiyatlardan kimsenin mutlu olduğunu sanmıyorum.

Bu durumları kabul etmek yerine insanlar sesini duyuruyor diğer insanları bilgilendiriyor, bunun için ne kimseye laf atmana ne de kimseyi tehdit etmene gerek var. Katılmasan bile daha agresif olmayan bir dille yazsan en azından kendi düşünceni karşıya iletebilmiş olursun.
 

cornlov

80+ Bronze
Katılım
23 Ocak 2024
Mesajlar
1,438
kardeş adresini bulurum kötü olur uzatma

Oğuz kardeşim. Öncelikle adın gerçek mi bilmiyorum. Yazdığın mesajın ekran görüntüsünü, profil linkini vesaire kayıt aldım. Önce cimere, sonra egm gov'a şikayet oluşturuyorum. İçerde bulursun adamın adresini :kekw:

Bu tür bir ifadeyi yazmak, özellikle tehdit veya kişisel güvenliği tehlikeye atma amacı taşır, suç teşkil edebilir. Türkiye'deki Ceza Kanunu'na göre, aşağıdaki suçlar ve maddeler bu tür bir ifadeyle ilgili olarak uygulanabilir:
  1. Tehdit Suçu (Türk Ceza Kanunu Madde 106):
    • "Bir kişiye zarar verme tehdidi" içeren ifadeler, tehdit suçunu oluşturabilir. Bu madde, bir kişiye karşı sözlü ya da yazılı tehditlerde bulunmayı suç olarak kabul eder.
    • Madde 106/1: "Kişiyi, canına, malına, özgürlüğüne zarar vermekle tehdit etmek" suçtur ve cezalandırılabilir.
    • Tehdit, kişi üzerindeki korku ve endişe yaratıyorsa, ceza alabilirsiniz.
  2. Özel Hayatın Gizliliğini İhlal Etme (Türk Ceza Kanunu Madde 134):
    • Eğer birinin adresini izinsiz olarak öğrenmek veya paylaşmak amacı güdülüyorsa, bu da özel hayatın gizliliğini ihlal suçu olabilir.
    • Madde 134/1: "Başkasına ait özel hayatın gizliliğini ihlal etmek" suçtur ve cezaya tabidir.
  3. Herkese Açık Alanlarda Suç İşleme (Türk Ceza Kanunu Madde 125):
    • Kişinin bu tür yazılı ifadelerle bir tehdit oluşturması ve bunun başkaları tarafından okunabilir hale gelmesi, suçun daha da ağırlaşmasına yol açabilir.
 

sontoxic

80+ Bronze
Katılım
1 Temmuz 2024
Mesajlar
746
Dahası  
Reaksiyon skoru
297
İsim
Semih
Instagram
son.toxic
Oğuz kardeşim. Öncelikle adın gerçek mi bilmiyorum. Yazdığın mesajın ekran görüntüsünü, profil linkini vesaire kayıt aldım. Önce cimere, sonra egm gov'a şikayet oluşturuyorum. İçerde bulursun adamın adresini :kekw:

Bu tür bir ifadeyi yazmak, özellikle tehdit veya kişisel güvenliği tehlikeye atma amacı taşır, suç teşkil edebilir. Türkiye'deki Ceza Kanunu'na göre, aşağıdaki suçlar ve maddeler bu tür bir ifadeyle ilgili olarak uygulanabilir:
  1. Tehdit Suçu (Türk Ceza Kanunu Madde 106):
    • "Bir kişiye zarar verme tehdidi" içeren ifadeler, tehdit suçunu oluşturabilir. Bu madde, bir kişiye karşı sözlü ya da yazılı tehditlerde bulunmayı suç olarak kabul eder.
    • Madde 106/1: "Kişiyi, canına, malına, özgürlüğüne zarar vermekle tehdit etmek" suçtur ve cezalandırılabilir.
    • Tehdit, kişi üzerindeki korku ve endişe yaratıyorsa, ceza alabilirsiniz.
  2. Özel Hayatın Gizliliğini İhlal Etme (Türk Ceza Kanunu Madde 134):
    • Eğer birinin adresini izinsiz olarak öğrenmek veya paylaşmak amacı güdülüyorsa, bu da özel hayatın gizliliğini ihlal suçu olabilir.
    • Madde 134/1: "Başkasına ait özel hayatın gizliliğini ihlal etmek" suçtur ve cezaya tabidir.
  3. Herkese Açık Alanlarda Suç İşleme (Türk Ceza Kanunu Madde 125):
    • Kişinin bu tür yazılı ifadelerle bir tehdit oluşturması ve bunun başkaları tarafından okunabilir hale gelmesi, suçun daha da ağırlaşmasına yol açabilir.
beni de şikayet eder misin
 

Voidnyx

80+
Katılım
11 Kasım 2024
Mesajlar
169
Dahası  
Reaksiyon skoru
61
İsim
Ali nyx
maalesef firmalar hiçbir zaman garanti olmuyor aynısını t*knosa ile yaşadım, laptopumu ilk 6 ayda sorun çıkması sebebiyle verdim fakat ilk seferinde iade yapamayacağımı söylediler çok ses çıkarmadım ama 4 ay kullandığım laptopu 3.5 ay iade etmeye çalışmakla uğraştım, laptopu 2. seferinde iade talebiyle arena bilgisayara göndericeğimiz seferde faturayı kendi ellerine teslim ettik yok biz koyarız siz uğraşmayın dediler bizi gönderdiler sonra arenaya faturasız cihazı yolladılar ve arena bilgisayarı faturası yok diyerek geri t*knosaya yolladı onlar ise niye geri döndü diyerek soruşturmak yerine 15 gün kadar cihazı depoda yatırdı tabi bu süreçte işlem yaptığım bayi telefonumuda açmadı hiçbir zaman, giderek soruşturdum bana "siz arayın biz aramayalım" dediler, arenayı aradım fatura olmadığı için geri yollanmış dedi bu sefer faturanın 2 tane kopyasını çıkarıp gittim zorla koydurdum kutuya ondan sonra bize *****bank denen bî-akıl bir banka slip vermedi t*knosadan bir türlü parayı geri alamadık, müşteri hizmetleri bizde yok vs. dedi birde onla uğraş 4 ay kullandığım bilgisayarı 3.5 ayda anca iade ettim en sonunda ****bank mucizevi şekilde aradığımız slipi sağlayabilmeye başladı zaten tiksindim artık laptop almaktan kendim yavaş yavaş eski bilgisayarımı toplamaya çalışıyorum

artık hiçbirşey alırken garanti beklemiyorum, sorun türkiyede mi bilmiyorum ama garantilerin uyuz iş yapısı insana lanet ettiriyor yok şunu yapamazsın yok bunu sağlayamayız yok şunu yapıcaksın şu kadar bekliceksin.

en iyisi kendi garantin olmak maalesef oda nereye kadar
 

Strekeos

80+
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
320
Dahası  
Reaksiyon skoru
175
İsim
A
beni de şikayet eder misin
Konuyu alakasız yerlere götürmeye gerek yok. İnsanların güzel vakit geçirmeye ve sorunlarını çözmeye geldiği bu güzel foruma yakışmıyor ve bazı şeyler gereksiz büyüyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu arada güncelleme Arena Bilgisayar fan'ın arkasındaki voltaj bilgilerinin yazılı olduğu etiketi ve kablonun görüntüsünü istedi fotoğraf ile ilettim.
 

habbassaka

80+ Silver
Katılım
15 Ekim 2022
Mesajlar
2,652
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,438
İsim
Berk
iş bir netleşseymiş öyle konu açsaydın anladığım kadarıyla şuan zaten haber bekliyorsun. satan firma sana bundle ürün sattığı için her şeyiyle geri göndermen lazım. evet her ne kadar mıntajlı sistemi bozmak gerekse bile ama şöyle düşün bunlar üretici değil satıcı firma bunlarda yetkili yerlere ürünü göstererek işlem yapacaklar. anlamadıysan biraz daha açıklayacı olayım belki kasadaki rgb controller, belki kendin taktığın bir uzatma kablosu, belki psu, belki fanın kablosu belki güç kablosu belki senin anakartında olan bir durumdan sorun oluyor olabilir. iş yükünü azaltmak için yok fanı gönder fanda bir problem yok psuyu gönder böyle uğraşmak yerine senden direkt satın aldığın ürünü geri istiyorlar ki onlar kontrollerini yapsın. evet sen ne kadar kontrolleri yaptığını sorunu bulduğunu söylesende herkes gibi sen de onlar için bir son kullanıcısın. sektörde sadece senin gibi insanlarla uğraşmıyorlar. adam şu bozuk diyor sorun bambaşka bir yerde çıkabiliyor. kıssadan hisse net sonuç belli olmadan sadece süreç için konu açmışsın. zaten 20 iş günü sürecin var bu kadar fevri düşünme. tekrar geçmiş olsun
 

Strekeos

80+
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
320
Dahası  
Reaksiyon skoru
175
İsim
A
maalesef firmalar hiçbir zaman garanti olmuyor aynısını t*knosa ile yaşadım, laptopumu ilk 6 ayda sorun çıkması sebebiyle verdim fakat ilk seferinde iade yapamayacağımı söylediler çok ses çıkarmadım ama 4 ay kullandığım laptopu 3.5 ay iade etmeye çalışmakla uğraştım, laptopu 2. seferinde iade talebiyle arena bilgisayara göndericeğimiz seferde faturayı kendi ellerine teslim ettik yok biz koyarız siz uğraşmayın dediler bizi gönderdiler sonra arenaya faturasız cihazı yolladılar ve arena bilgisayarı faturası yok diyerek geri t*knosaya yolladı onlar ise niye geri döndü diyerek soruşturmak yerine 15 gün kadar cihazı depoda yatırdı tabi bu süreçte işlem yaptığım bayi telefonumuda açmadı hiçbir zaman, giderek soruşturdum bana "siz arayın biz aramayalım" dediler, arenayı aradım fatura olmadığı için geri yollanmış dedi bu sefer faturanın 2 tane kopyasını çıkarıp gittim zorla koydurdum kutuya ondan sonra bize *****bank denen bî-akıl bir banka slip vermedi t*knosadan bir türlü parayı geri alamadık, müşteri hizmetleri bizde yok vs. dedi birde onla uğraş 4 ay kullandığım bilgisayarı 3.5 ayda anca iade ettim en sonunda ****bank mucizevi şekilde aradığımız slipi sağlayabilmeye başladı zaten tiksindim artık laptop almaktan kendim yavaş yavaş eski bilgisayarımı toplamaya çalışıyorum

artık hiçbirşey alırken garanti beklemiyorum, sorun türkiyede mi bilmiyorum ama garantilerin uyuz iş yapısı insana lanet ettiriyor yok şunu yapamazsın yok bunu sağlayamayız yok şunu yapıcaksın şu kadar bekliceksin.

en iyisi kendi garantin olmak maalesef oda nereye kadar
Elektronik ürünlerde sorun çıkması çok anlaşılabilir bir durum üretici hatalı üretebilir taşıyıcı taşırken hasar verebilir, satıcı depolarken ürünün başına bir iş gelebilir. Bu durumda zincirin satışta olduğu gibi üretici - satıcı - tüketici şeklinde tüketicinin satın alması en kolay haldeyken tersinde iade ve garanti işlemlerinde zinciri bozup işleri tüketici için zorlaştırmaya hiç gerek yok, zaten yasa da aksini diretiyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

iş bir netleşseymiş öyle konu açsaydın anladığım kadarıyla şuan zaten haber bekliyorsun. satan firma sana bundle ürün sattığı için her şeyiyle geri göndermen lazım. evet her ne kadar mıntajlı sistemi bozmak gerekse bile ama şöyle düşün bunlar üretici değil satıcı firma bunlarda yetkili yerlere ürünü göstererek işlem yapacaklar. anlamadıysan biraz daha açıklayacı olayım belki kasadaki rgb controller, belki kendin taktığın bir uzatma kablosu, belki psu, belki fanın kablosu belki güç kablosu belki senin anakartında olan bir durumdan sorun oluyor olabilir. iş yükünü azaltmak için yok fanı gönder fanda bir problem yok psuyu gönder böyle uğraşmak yerine senden direkt satın aldığın ürünü geri istiyorlar ki onlar kontrollerini yapsın. evet sen ne kadar kontrolleri yaptığını sorunu bulduğunu söylesende herkes gibi sen de onlar için bir son kullanıcısın. sektörde sadece senin gibi insanlarla uğraşmıyorlar. adam şu bozuk diyor sorun bambaşka bir yerde çıkabiliyor. kıssadan hisse net sonuç belli olmadan sadece süreç için konu açmışsın. zaten 20 iş günü sürecin var bu kadar fevri düşünme. tekrar geçmiş olsun
Yapıcı yorumun için teşekkürler söylediklerinde haklısın. Ben burada arena bilgisayardan şikayetçi değilim aksine şu an süreci oldukça doğru yöneterek hem arıza tespit videomu hem de ilgili ürünün detay bilgilerini aldılar yapılması gerekeni yapılması gerektiği sırada beni yormadan yaptılar. Aksine malum firma bütün bu süreci bu şekilde yürütebilecekken yürütmemeyi tercih etti. Bütün bunları Arena Bilgisayar'ın değil malum firmanın yapması gerekirdi.

Ayrıca bilmeni isterim ki arıza tespitini metinler ve videolar ile sorunun fanda olduğunu da açık bir şekilde gösterererek yaptığımı iki firmaya da ilettim. Firmaların böyle durumlarda insiyatif kullanma seçenekleri her zaman var, "zorunda değil" ama eğer firma isterse hiç uzatmadan 1 adet aynı ürünü kendi stoğundan gönderip üreticiden isteyebilir ya da direkt kusurlu parçanın testini kendisi yapıp (PC toplamayı biliyorlar bir tane fanı herhangi bir anakarta takıp çalıştırmayı da biliyorlardır doğal olarak) garanti/değişim/iade sürecini tüketiciyi mağdur etmeden kendi tarafında çözebilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Şubat 2025
Mesajlar
10
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Murat Tezel
Alıntıyı görüntüle
donanım arşivin sponsoru olan sitede 4 400 onu napacaz
vatanmda 13 küsür inanmazsan gir bak :)
Mesaj otomatik birleştirildi:


alakam yok firmayla ama bu kafa yapısına patlayacktım burda patladım, konuyu okuyunca dayanamaSen
Alıntıyı görüntüle
donanım arşivin sponsoru olan sitede 4 400 onu napacaz
vatanmda 13 küsür inanmazsan gir bak :)
Mesaj otomatik birleştirildi:


alakam yok firmayla ama bu kafa yapısına patlayacktım burda patladım, konuyu okuyunca dayanamadım
Sinercin ile sana mutluluklar. Hadi güle güle 😆😆
 

Clayz

80+ Silver
Katılım
26 Mart 2023
Mesajlar
3,529
forumda s1nerjının banlanma sebebı bu mu?
 

MctCan

80+ Bronze
Katılım
28 Mart 2023
Mesajlar
1,840
Dahası  
Reaksiyon skoru
724
İsim
Mecit Can Horasan
İlgilendiği Kategoriler
sıcak fırsatlar

NanyaRevB

80+ Bronze
Katılım
15 Aralık 2020
Mesajlar
1,555
Ben de yaşadığım problemi anlatmak isterim. Malum firmadan NZXT H7 Flow kasa almıştım. Kasanın yanında NZXT UNDERGLOW model rgb led hediyesi mevcuttu. Sistemi kasayı aldıktan 6 sonra kurma fırsatı buldum ve ilk güç verdiğimde ürünün düzgün çalışmadığını gördüm. 1 saat gidiş 1 saat dönüş 2 saat harcayarak ürünü Arena'ya teslim ettim. Sağ olsun Arena hemen ben oradayken bana iade/değişim raporunu verdi. Ellerinde ürünün olmadığını ve malum firma ile değişim işlemlerini tamamlamam gerektiğini söylediler. Neyse, servis talebini açtım. Yaklaşık 37 gün sonra bana yeni kasa önerisi ile geldiler. Ben durumu anlamadım, kabul ettim. Üzeriden 10 gün geçmesine rağmen ve defalarca kez arayıp hatırlatmama rağmen hiçbir şekilde gönderim yapmadılar. En son aramamda oradaki Talha isimli müşteri temsilcisiyle sözlü tartışmaya girdim ve yarın kargolanacak diyip telefonu kapattılar. Bir daha aramamadım, beni engellemişler :) Bunun üzerine ben de Linkedin üzerinden malum firmanın kurucusuna mesaj attım, yaşadığım mağduriyeti ve elimde rapor olmasına rağmen 50 gündür tarafıma kargolanmayan bir ürün olduğunu belirttim. Ne hikmetse ertesi gün özür dileriz Taha Bey diye arandım, bugün sanırım sevkini sağladılar yani bana o şekilde bilgi verildi. Bakalım yarın öğlen ürün tarafıma ulaşmazsa tekrardan malum firmanın kurucusuna tekrar yazacağım.

Bu tarz liyakati eksik firmalarda maalesef en tepedeki ile muhattap olmazsanız işlerinizi yürütemiyorsunuz, forumda sevilmeyen itopya kutudan bozuk çıkan sıvı soğutucuyu 1 gün içerisinde Arena Bilgisayar ile konuşup değiştirmişti. Bir çok firmanın garanti sürecini deneyimlemiş biri olarak sınıfta kalan s*nerjı oldu.

1742505730353.png
1742505747784.png
 

Strekeos

80+
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
320
Dahası  
Reaksiyon skoru
175
İsim
A
Ben de yaşadığım problemi anlatmak isterim. Malum firmadan NZXT H7 Flow kasa almıştım. Kasanın yanında NZXT UNDERGLOW model rgb led hediyesi mevcuttu. Sistemi kasayı aldıktan 6 sonra kurma fırsatı buldum ve ilk güç verdiğimde ürünün düzgün çalışmadığını gördüm. 1 saat gidiş 1 saat dönüş 2 saat harcayarak ürünü Arena'ya teslim ettim. Sağ olsun Arena hemen ben oradayken bana iade/değişim raporunu verdi. Ellerinde ürünün olmadığını ve malum firma ile değişim işlemlerini tamamlamam gerektiğini söylediler. Neyse, servis talebini açtım. Yaklaşık 37 gün sonra bana yeni kasa önerisi ile geldiler. Ben durumu anlamadım, kabul ettim. Üzeriden 10 gün geçmesine rağmen ve defalarca kez arayıp hatırlatmama rağmen hiçbir şekilde gönderim yapmadılar. En son aramamda oradaki Talha isimli müşteri temsilcisiyle sözlü tartışmaya girdim ve yarın kargolanacak diyip telefonu kapattılar. Bir daha aramamadım, beni engellemişler :) Bunun üzerine ben de Linkedin üzerinden malum firmanın kurucusuna mesaj attım, yaşadığım mağduriyeti ve elimde rapor olmasına rağmen 50 gündür tarafıma kargolanmayan bir ürün olduğunu belirttim. Ne hikmetse ertesi gün özür dileriz Taha Bey diye arandım, bugün sanırım sevkini sağladılar yani bana o şekilde bilgi verildi. Bakalım yarın öğlen ürün tarafıma ulaşmazsa tekrardan malum firmanın kurucusuna tekrar yazacağım.

Bu tarz liyakati eksik firmalarda maalesef en tepedeki ile muhattap olmazsanız işlerinizi yürütemiyorsunuz, forumda sevilmeyen itopya kutudan bozuk çıkan sıvı soğutucuyu 1 gün içerisinde Arena Bilgisayar ile konuşup değiştirmişti. Bir çok firmanın garanti sürecini deneyimlemiş biri olarak sınıfta kalan s*nerjı oldu.

Alıntıyı görüntüle Alıntıyı görüntüle
Bugün ben aradığımda da önce Enes Bey sonrasında Talha Bey ilgilendiler. Ticket ile daha çok Enes Bey ilgilendi ve bana bir fan için koca kasayı göndermeniz lazım çözümünü de Enes Bey sundu. Arena Bilgisayar dediğiniz gibi çözüm odaklı ve hızlı hareket ediyor umarım stok problemi yaşamayacağım ben de. Olur da bir sıkıntı olursa Muhsin Bey'e ben de bir mesaj atarım artık.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,072,223
Mesajlar
9,638,931
Üyeler
170,327
Son üye
Ifeelliterallynothing
Top Bottom