Son 2 haftada iki kere 9070xt alıp iade etmiş biri olarak söylüyorum ki 2011 den amd kullanan birisiyim. Sanırım bir daha amd almam.
İlk 9070 xt bf6 da devamlı crash yiyordu bazen 3 dkk da bazen 15 dkk da ama her türlü crash yiyordum.
İade edip 2. bir 9070xt aldım. Bu kartta ise crash sorunu yoktu ama stabil değil. Evet sentetik benchmark veya stress testlerinde olması gerektiği gibi değerler puanlar alıyordum ama oyunlar sırasında özellikle bf6 da kart bir garip davranıyordu.
250 fps ile 100 fps arası dalgalı çalışıyordu. Ki 250 olduğu durumlarda bile akıcılık hissi yoktu kasıyor gibiydi. Eski ekran kartım daha az fps olmasına rağmen 9070xt e göre yağ gibi akıyor....
Fps drop yediğim yerlerde watt da düşüyordu 304w den 200w küsürlere.
%1 veya %0.1 Fps değerleri ise çok düşük değildi ki zaten kafamı kurcalayan durumda buydu. Kart yüksek fps verdiği anlarda her şey yolunda iken nasıl akıcılık hissi olmaz. Monitor veya kablo sorunu falan desem mantıklı gelmiyor çünkü onlarla hiç işim olmadı değişen tek şey GPU.
Denediğim çözümler
--- ULPS ve HAGS açık/kapalı denedim fayda etmedi ki kapatırsan herhangi bir video falan izlemiyordum pc üzerinde bunun içinde HAGS kapatmam gerekiyordu.
--- Safe mode DDU 26.3.1 ve 26.6.1 driver
--- Çeşitli oyun içi grafik ayar
--- Çeşitli amd driver ayar, fsr, anti-lag, freesync kapatma vs gibi
--- Darboğaz oluyordur diye 2k native veya 2k res scale denedim fark etmedi.
Daha bir çok irili ufaklı çözümler denedim ki bunlar reddit vs çok tavsiye edilen veya işe yaradığı doğrulanan ama günün sonunda hiçbiri işime yaramadı ki zaten çoğu net bir çözüm değil, sorundan kaçma izole etme yolu. Yani dediğim gibi ben ULPS kapatırsam pc de video izleyemiyorum. Bununda düzelmesi için HAGS kapatmam lazım ki bunu kapatırsam AMD FSR veya Frame Generation özelliğini direkt kullanamıyorum.
Yani belki toplamında 80-100 bin liraya yakın donanım olacak ama sorunlarla uğraşıp günün sonunda eksik bir deneyimin olacak...
Ve evet donanımda ki diğer bileşenler de sorun olduğunu düşündüm. Yani eski kartım güçsüz bu yüzden varolan bir sorun gün yüzüne çıkmıyor ama yeni kart güçlü olduğu için açıkca ortaya çıkıyor mantığı. Hatta hala acaba mı diyorum ama yok sanmıyorum.
Çünkü sıcaklıklar olsun, sentetik benchmark skorları olsun veya prime95, testmem5 falan gibi testlerin hiçbirinde sorun yaşamadım ki zaten harici bir OC işlemimde olmadı. Azıcık pbo ve expo hariç.
Ve evet aynı/benzer donanım sahip olup, 9070xt ile bf6 falan sorunsuz oynayanlarda var buna sıradan kullanıcı veya yayıncı dahil. Ama bana nasip olmadı. Yani her 9070xt, amd driver veya oyun üçlüsü hatta buna windows da dahil bunlara bozuk diyemem ama benim için bir yerde bozukluk vardı.
Benzer sorun/deneyim yaşayan ve eğer çözen varsa fikir almak isterim açıkcası. Belki ben bir yerde hata/eksiklik yaptım..
Dipnot : Bu arada şöyle bir durum var 9070xt ler için. Sanırım ilk üretilen kartlar hynix ramli, sonrakiler samsung. Benim sorun yaşayıp iade ettiğim iki kartta da hynix vram vardi. Aklıma şu takılıyor acaba sonradan üretilen kartlar sorunsuz ama ilk üretilenlerde bir hata mı var atıyorum pcb, bios vb. sonradan bunları revize ettiler.
Açıkcası sorunsuz 9070xt olup kullananların hangi VRAM sahip olduğunu öğrenmek isterim. En azından benim teorimi doğrular veya geçersiz kalır.
Donanım
7800x3D
32GB 6000mhz
B850M
1000w Gold
Win 11 25h2