🔥İndirim RX 9070 XT 33.665,00tl + 9,6 Taksit Güncelleme!

3 aydır 9070 kullanıyorum bir tane crash yemedim nasıl oluyor bu crash işi? Ayrıca 9070 GRE'nin saçma çıkış fiyatı yüzünden kartın fiyatının artma ihtimali çok yüksek, bir daha 30klara hiç düşmeyebilir.
tam olarak anlatıyorum, battlefield 6 giriyorsun, 5 dk sonra random bir sahnede crash, hatta sürücü açıklamalarında bf6 da böyle sorunlar yaşandığını amd belirtiyor, fakat oyun çıkalı 1 sene oldu hala neyi başaramadın? bu birincisi, diğeri tasarım uygulamarında patır kütür crash veriyor, unreal engine oyun yapma ortamında deli gibi crash, dayz oynıycam giriyorum crash, subnautica giriyorum crash, crash te crash yani
 
Son 2 haftada iki kere 9070xt alıp iade etmiş biri olarak söylüyorum ki 2011 den amd kullanan birisiyim. Sanırım bir daha amd almam.

İlk 9070 xt bf6 da devamlı crash yiyordu bazen 3 dkk da bazen 15 dkk da ama her türlü crash yiyordum.
İade edip 2. bir 9070xt aldım. Bu kartta ise crash sorunu yoktu ama stabil değil. Evet sentetik benchmark veya stress testlerinde olması gerektiği gibi değerler puanlar alıyordum ama oyunlar sırasında özellikle bf6 da kart bir garip davranıyordu.
250 fps ile 100 fps arası dalgalı çalışıyordu. Ki 250 olduğu durumlarda bile akıcılık hissi yoktu kasıyor gibiydi. Eski ekran kartım daha az fps olmasına rağmen 9070xt e göre yağ gibi akıyor....
Fps drop yediğim yerlerde watt da düşüyordu 304w den 200w küsürlere.
%1 veya %0.1 Fps değerleri ise çok düşük değildi ki zaten kafamı kurcalayan durumda buydu. Kart yüksek fps verdiği anlarda her şey yolunda iken nasıl akıcılık hissi olmaz. Monitor veya kablo sorunu falan desem mantıklı gelmiyor çünkü onlarla hiç işim olmadı değişen tek şey GPU.

Denediğim çözümler
--- ULPS ve HAGS açık/kapalı denedim fayda etmedi ki kapatırsan herhangi bir video falan izlemiyordum pc üzerinde bunun içinde HAGS kapatmam gerekiyordu.
--- Safe mode DDU 26.3.1 ve 26.6.1 driver
--- Çeşitli oyun içi grafik ayar
--- Çeşitli amd driver ayar, fsr, anti-lag, freesync kapatma vs gibi
--- Darboğaz oluyordur diye 2k native veya 2k res scale denedim fark etmedi.
Daha bir çok irili ufaklı çözümler denedim ki bunlar reddit vs çok tavsiye edilen veya işe yaradığı doğrulanan ama günün sonunda hiçbiri işime yaramadı ki zaten çoğu net bir çözüm değil, sorundan kaçma izole etme yolu. Yani dediğim gibi ben ULPS kapatırsam pc de video izleyemiyorum. Bununda düzelmesi için HAGS kapatmam lazım ki bunu kapatırsam AMD FSR veya Frame Generation özelliğini direkt kullanamıyorum.
Yani belki toplamında 80-100 bin liraya yakın donanım olacak ama sorunlarla uğraşıp günün sonunda eksik bir deneyimin olacak...

Ve evet donanımda ki diğer bileşenler de sorun olduğunu düşündüm. Yani eski kartım güçsüz bu yüzden varolan bir sorun gün yüzüne çıkmıyor ama yeni kart güçlü olduğu için açıkca ortaya çıkıyor mantığı. Hatta hala acaba mı diyorum ama yok sanmıyorum.
Çünkü sıcaklıklar olsun, sentetik benchmark skorları olsun veya prime95, testmem5 falan gibi testlerin hiçbirinde sorun yaşamadım ki zaten harici bir OC işlemimde olmadı. Azıcık pbo ve expo hariç.

Ve evet aynı/benzer donanım sahip olup, 9070xt ile bf6 falan sorunsuz oynayanlarda var buna sıradan kullanıcı veya yayıncı dahil. Ama bana nasip olmadı. Yani her 9070xt, amd driver veya oyun üçlüsü hatta buna windows da dahil bunlara bozuk diyemem ama benim için bir yerde bozukluk vardı.

Benzer sorun/deneyim yaşayan ve eğer çözen varsa fikir almak isterim açıkcası. Belki ben bir yerde hata/eksiklik yaptım..


Dipnot : Bu arada şöyle bir durum var 9070xt ler için. Sanırım ilk üretilen kartlar hynix ramli, sonrakiler samsung. Benim sorun yaşayıp iade ettiğim iki kartta da hynix vram vardi. Aklıma şu takılıyor acaba sonradan üretilen kartlar sorunsuz ama ilk üretilenlerde bir hata mı var atıyorum pcb, bios vb. sonradan bunları revize ettiler.

Açıkcası sorunsuz 9070xt olup kullananların hangi VRAM sahip olduğunu öğrenmek isterim. En azından benim teorimi doğrular veya geçersiz kalır.

Donanım
7800x3D
32GB 6000mhz
B850M
1000w Gold
Win 11 25h2
 
Son 2 haftada iki kere 9070xt alıp iade etmiş biri olarak söylüyorum ki 2011 den amd kullanan birisiyim. Sanırım bir daha amd almam.

İlk 9070 xt bf6 da devamlı crash yiyordu bazen 3 dkk da bazen 15 dkk da ama her türlü crash yiyordum.
İade edip 2. bir 9070xt aldım. Bu kartta ise crash sorunu yoktu ama stabil değil. Evet sentetik benchmark veya stress testlerinde olması gerektiği gibi değerler puanlar alıyordum ama oyunlar sırasında özellikle bf6 da kart bir garip davranıyordu.
250 fps ile 100 fps arası dalgalı çalışıyordu. Ki 250 olduğu durumlarda bile akıcılık hissi yoktu kasıyor gibiydi. Eski ekran kartım daha az fps olmasına rağmen 9070xt e göre yağ gibi akıyor....
Fps drop yediğim yerlerde watt da düşüyordu 304w den 200w küsürlere.
%1 veya %0.1 Fps değerleri ise çok düşük değildi ki zaten kafamı kurcalayan durumda buydu. Kart yüksek fps verdiği anlarda her şey yolunda iken nasıl akıcılık hissi olmaz. Monitor veya kablo sorunu falan desem mantıklı gelmiyor çünkü onlarla hiç işim olmadı değişen tek şey GPU.

Denediğim çözümler
--- ULPS ve HAGS açık/kapalı denedim fayda etmedi ki kapatırsan herhangi bir video falan izlemiyordum pc üzerinde bunun içinde HAGS kapatmam gerekiyordu.
--- Safe mode DDU 26.3.1 ve 26.6.1 driver
--- Çeşitli oyun içi grafik ayar
--- Çeşitli amd driver ayar, fsr, anti-lag, freesync kapatma vs gibi
--- Darboğaz oluyordur diye 2k native veya 2k res scale denedim fark etmedi.
Daha bir çok irili ufaklı çözümler denedim ki bunlar reddit vs çok tavsiye edilen veya işe yaradığı doğrulanan ama günün sonunda hiçbiri işime yaramadı ki zaten çoğu net bir çözüm değil, sorundan kaçma izole etme yolu. Yani dediğim gibi ben ULPS kapatırsam pc de video izleyemiyorum. Bununda düzelmesi için HAGS kapatmam lazım ki bunu kapatırsam AMD FSR veya Frame Generation özelliğini direkt kullanamıyorum.
Yani belki toplamında 80-100 bin liraya yakın donanım olacak ama sorunlarla uğraşıp günün sonunda eksik bir deneyimin olacak...

Ve evet donanımda ki diğer bileşenler de sorun olduğunu düşündüm. Yani eski kartım güçsüz bu yüzden varolan bir sorun gün yüzüne çıkmıyor ama yeni kart güçlü olduğu için açıkca ortaya çıkıyor mantığı. Hatta hala acaba mı diyorum ama yok sanmıyorum.
Çünkü sıcaklıklar olsun, sentetik benchmark skorları olsun veya prime95, testmem5 falan gibi testlerin hiçbirinde sorun yaşamadım ki zaten harici bir OC işlemimde olmadı. Azıcık pbo ve expo hariç.

Ve evet aynı/benzer donanım sahip olup, 9070xt ile bf6 falan sorunsuz oynayanlarda var buna sıradan kullanıcı veya yayıncı dahil. Ama bana nasip olmadı. Yani her 9070xt, amd driver veya oyun üçlüsü hatta buna windows da dahil bunlara bozuk diyemem ama benim için bir yerde bozukluk vardı.

Benzer sorun/deneyim yaşayan ve eğer çözen varsa fikir almak isterim açıkcası. Belki ben bir yerde hata/eksiklik yaptım..


Dipnot : Bu arada şöyle bir durum var 9070xt ler için. Sanırım ilk üretilen kartlar hynix ramli, sonrakiler samsung. Benim sorun yaşayıp iade ettiğim iki kartta da hynix vram vardi. Aklıma şu takılıyor acaba sonradan üretilen kartlar sorunsuz ama ilk üretilenlerde bir hata mı var atıyorum pcb, bios vb. sonradan bunları revize ettiler.

Açıkcası sorunsuz 9070xt olup kullananların hangi VRAM sahip olduğunu öğrenmek isterim. En azından benim teorimi doğrular veya geçersiz kalır.

Donanım
7800x3D
32GB 6000mhz
B850M
1000w Gold
Win 11 25h2
9 aydır kullanıyorum yaptığım undervolt harici 1 hata çökme vs olmadı birton oyunda denedim vs bendeki samsung vramli dediğin gibi olabilir ve samsung olanlar çok daha serin çalışıyor hynixe göre
 
düz 30 bin e asus 9070xt satıldığını gördüm, sapphire ise 32 lerde gördüm, asrock almazdım amd kart alacak olsam
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ayrıca kendim şuan 7900XTX kullanıcısıyım ve driver çökme sorunları yine eski kıvamına geldi, patır kütür crash veriyor belirli oyunlarda.
Hangi driver kurulu?
 
9 aydır kullanıyorum yaptığım undervolt harici 1 hata çökme vs olmadı birton oyunda denedim vs bendeki samsung vramli dediğin gibi olabilir ve samsung olanlar çok daha serin çalışıyor hynixe göre
Benim soğutma gibi hiçbir sorunum yoktu. Ki zaten çokta kafaya takmam. Furmark testinde bile 55 derece ulaşmıyordu ve neredeyse hiç sesi yoktu kartın hatta ilk taktığımda acba mı diyerek fanların dönüp dönmediğini bile kontrol etmişliğim var... Ama evet hynix vramler 90 da falan çalışıyordu.

2. kartta bir tık coilwhine vardı ama ben bu tür şeyleri çok kafaya takmıyorum benim için önemli olan performanstı lakin orada patladım işte.

GPU-Z varsa görebilirsin hangi VRAM olduğu.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hatta ben genel olarak bir konu açsam daha iyi olacak bu konuda. Evet bu saatten sonra herhangi bir düzeltme falan yapamam ama belki başkalarına faydası olur, denk gelirler vs.
 
9070xt kullananlar sorun yaşamıyosa fazla kurcalamadan basic olarak oynadıklarını düşünüyorum. 1 yıl oldu alalı, çıktığı zaman 9070xt pulse alıp kullandım. Eğer fazla kurcalamassanız tertemiz mükemmel kart. Ama gidipde Adrelinden veya farklı yerden mhz vs ayar değiştirmeye çalışınca bi süre sonra crash yiyip çökertiyor. İstisnasız yapıyor ayrıca. Birde oyun supportlarına dikkat etmenizi öneririm. Mesela Forza 6 oynuyorum 160. Saate vardım, oyunu normalden fazla oynayınca anlık donup crash yediğim oldu. 160 saatte 3 veya 4 kere falan oldu yani baya az ama yinede sinir bozucu inkar edemem. Ama kesin olarak söleyeceğim bişi varsa AMD nin en temiz serisi budur. 6000 serisindeki problemleri düşününce 9000 serisi AMD önermeyi tercih ederim. 7000 seriside 2. Elde iyi fiyat düşerse alınır diye düşünüyorum.
 
9070xt kullananlar sorun yaşamıyosa fazla kurcalamadan basic olarak oynadıklarını düşünüyorum. 1 yıl oldu alalı, çıktığı zaman 9070xt pulse alıp kullandım. Eğer fazla kurcalamassanız tertemiz mükemmel kart. Ama gidipde Adrelinden veya farklı yerden mhz vs ayar değiştirmeye çalışınca bi süre sonra crash yiyip çökertiyor. İstisnasız yapıyor ayrıca. Birde oyun supportlarına dikkat etmenizi öneririm. Mesela Forza 6 oynuyorum 160. Saate vardım, oyunu normalden fazla oynayınca anlık donup crash yediğim oldu. 160 saatte 3 veya 4 kere falan oldu yani baya az ama yinede sinir bozucu inkar edemem. Ama kesin olarak söleyeceğim bişi varsa AMD nin en temiz serisi budur. 6000 serisindeki problemleri düşününce 9000 serisi AMD önermeyi tercih ederim. 7000 seriside 2. Elde iyi fiyat düşerse alınır diye düşünüyorum.
Fazla kurcalıyorum ben arada nadir çökme vs oluyor ama uv kaynaklı oluyor hatta bu ara hiç olmuyor onun haricinde uv ayarını bulduktan sonra birkaç aydır hiç sorun yaşamıyorum sadece pc uykuya vs alınca arada adrenalin ayarları kendisi sıfırlıyor herhangi bir hata almamama rağmen 10 saniyede geri kaydettiğim ayarı yüklüyorum zaten
 
Fazla kurcalıyorum ben arada nadir çökme vs oluyor ama uv kaynaklı oluyor hatta bu ara hiç olmuyor onun haricinde uv ayarını bulduktan sonra birkaç aydır hiç sorun yaşamıyorum sadece pc uykuya vs alınca arada adrenalin ayarları kendisi sıfırlıyor herhangi bir hata almamama rağmen 10 saniyede geri kaydettiğim ayarı yüklüyorum zaten
Bende fazla kurcalıyorum. Ondan dolayı crash yediğimde şaşırmıyorum. Mümkünse undervolt ayarlarınızı verebilirseniz sevinirim. Benim ayarlarda sıkıntılar var yüke bindiğinde 1-2 saat civarı sonrası crash yiyip sıfırlıyor.
 
tam olarak anlatıyorum, battlefield 6 giriyorsun, 5 dk sonra random bir sahnede crash, hatta sürücü açıklamalarında bf6 da böyle sorunlar yaşandığını amd belirtiyor, fakat oyun çıkalı 1 sene oldu hala neyi başaramadın? bu birincisi, diğeri tasarım uygulamarında patır kütür crash veriyor, unreal engine oyun yapma ortamında deli gibi crash, dayz oynıycam giriyorum crash, subnautica giriyorum crash, crash te crash yani
BF6 çıktığı günden beri hem 9070XT hem 4080 ile 200+ saat oyun sürem var iki kartla da 1 kere bile crash yemedim. Siz nasıl başarıyorsunuz crash yemeyi?
 
9070xt düşünüyordum bütün hevesim yerle bir oldu. Fazladan 5-6 bin vermek yerine 5060ti indirimi beklemek daha iyi galiba :) aldıktan sonra sorun yaşamak nefret ederim. Ben teknoloji meraklısı değilim alıp sorunsuz klulanmak istiyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

16 vram önemli benim için eski bir mmorpg oynuyorum yoksa 5070 alırdım mis gibi
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Reaksiyonlar: Niga
https://forum.donanimarsivi.com/kon...0-xt-alip-2-kere-iade-etme-deneyimim.1239609/ Konuyu açtım bakalım benzer tecrübe yaşayan veya varsa benim hatamın ne olduğunu söyleyecek var mı. Akıl akıldan üstündür belki ben bir yeri atladım, gözden kaçırdım...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bende fazla kurcalıyorum. Ondan dolayı crash yediğimde şaşırmıyorum. Mümkünse undervolt ayarlarınızı verebilirseniz sevinirim. Benim ayarlarda sıkıntılar var yüke bindiğinde 1-2 saat civarı sonrası crash yiyip sıfırlıyor.
Kendi sorunum ile uğraşırken şu bilgiye ulaştım.
AMD 9000 serisinde sanırım agresif boost clock ayarı çekiyor kendi kendine bios/driver olarak. Mesela max 2970 mhz olması lazım kendi verdiği fabrika değeri bu tabi bazı modellerde biraz daha yüksek ama kart farketmeksizin oyun sırasında absürt şekilde 3400+ falan dayıyormuş. Bu anlarda oyun veya pc crash yiyormuş. Onun için max clock speed offset düşürün diye birden çok öneri/çözüm gördüm.
 
Bende fazla kurcalıyorum. Ondan dolayı crash yediğimde şaşırmıyorum. Mümkünse undervolt ayarlarınızı verebilirseniz sevinirim. Benim ayarlarda sıkıntılar var yüke bindiğinde 1-2 saat civarı sonrası crash yiyip sıfırlıyor.
Ben kendi ayarımı ekleyeyim ama Her kart için aynı değil bendeki ayar ile de crash yersin belki başkasının ayarı ile de nebi akgünün rehberine göre ayarlarsan eni sonu zamanla buluyorsun ayarı
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

BF6 çıktığı günden beri hem 9070XT hem 4080 ile 200+ saat oyun sürem var iki kartla da 1 kere bile crash yemedim. Siz nasıl başarıyorsunuz crash yemeyi?
Millet kullanmasını bilmiyor he bazıları fabrika çıkışlı sorunlu oluyor nadiren onu anlarım ama adam gidiyor bilip bilmediği UV yi atıyor veya adamın psu yetersiz veya öbür parçada sorun var windowsda orda burda sorun oluyor hemen 9070xt sorunlu amd sorunlu oluyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

9070xt düşünüyordum bütün hevesim yerle bir oldu. Fazladan 5-6 bin vermek yerine 5060ti indirimi beklemek daha iyi galiba :) aldıktan sonra sorun yaşamak nefret ederim. Ben teknoloji meraklısı değilim alıp sorunsuz klulanmak istiyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

16 vram önemli benim için eski bir mmorpg oynuyorum yoksa 5070 alırdım mis gibi
Oyun için alcaksan 5060ti veya 5070 alma bende zamanında o hataya düşcektim Birkaç yerde alma 5070 al 9070xt sorunlu diyenler oldu hiçbir sorun yok yağ gibi akıyor oyunlarda ayrıca nvidia dan kat ve kat daha serin çalışıyor.Tavsiyem 9070xt al milleti takma buradan bağımsız diyorum burda hata vs alanlara değil bazıları ne yaptığını bilmediği için amd ye 9070xt ye atıyor sorunu ben 1 seneye yakındır kullanan biri için diyorum hiçbir sorun yok al gitsin
 

Ekler

  • Ekran görüntüsü 2026-06-25 194010.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-25 194010.webp
    27.2 KB · Hit: 12
Son düzenleme:
https://forum.donanimarsivi.com/kon...0-xt-alip-2-kere-iade-etme-deneyimim.1239609/ Konuyu açtım bakalım benzer tecrübe yaşayan veya varsa benim hatamın ne olduğunu söyleyecek var mı. Akıl akıldan üstündür belki ben bir yeri atladım, gözden kaçırdım...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Kendi sorunum ile uğraşırken şu bilgiye ulaştım.
AMD 9000 serisinde sanırım agresif boost clock ayarı çekiyor kendi kendine bios/driver olarak. Mesela max 2970 mhz olması lazım kendi verdiği fabrika değeri bu tabi bazı modellerde biraz daha yüksek ama kart farketmeksizin oyun sırasında absürt şekilde 3400+ falan dayıyormuş. Bu anlarda oyun veya pc crash yiyormuş. Onun için max clock speed offset düşürün diye birden çok öneri/çözüm gördüm.
Bende de 9070 xt Asus prime xt var. Nebi hocanın ayarları yaptım fakat ara ara crash yemiştim. Tekrar dikkatli baktığımda Nebi hocanın clock MHz 2900 kem benimki 3400 lere dayanmıştı. Çok bilgili değilim kart konusunda ama ben de maç MHz offseti -500 e aldım kartı 2900 3000 lerde stabil olarak kullanabiliyorum. Doğru mu yaptım yanlış mı yaptım bilgim yok kart optimizasyonunda usta biri de değilim. Sadece paylaşmak istedim. Karttan memnunum bu arada. Not: belki MHz offseti o kadar kısmama gerek de olmayabilir bu arada zaten fhd oynuyorum o yüzden kartı çok zorlamaya da gerek görmedim 2 k ya geçene kadar
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,665
Mesajlar
11,079,659
Üyeler
198,174
Son üye
umutyavyz
Geri
Top