Çözüldü✓ Yük Altında PC Bir Anda Kapanıyor

110 derecenin hotspot olma ihtimali yok çünkü hotspot GPU içindeki en sıcak bölge demek haliyle GPU 59 derece gezerken hotspot un 110 derece olması teorik olarak imkansız. 110 derece çok büyük ihtimal VRAM dir. Ayrıca o mu bu mu diye bu kadar teori üretene kadar afterburner ayarları izleme bölümünden ne olduğunu kolayca öğrenebilirsiniz.

Kapanma konusuna gelecek olursak sıcaklık yüzünden ne GPU ne CPU sistemi kapatmaz, bu bileşenler mimarisi gereği belli bir sıcaklıktan sonra frekans kısar, voltaj düşürür ama yine de sistemi kapatmaz. Sistemi anca PSU kapatır o da aşırı voltaj, aşırı ısınma gibi korumaları yüzünden yapar.
Hayır. Isıdan bilgisayar kapanır. GPU arttıracağı fan eğrisi göremedikten sonra, max temp.'nde 10 saniyeden fazla geçirirse önce frekansı sıfırlayıp ardından bilgisayarı kapatır.
 
110 derecenin hotspot olma ihtimali yok çünkü hotspot GPU içindeki en sıcak bölge demek haliyle GPU 59 derece gezerken hotspot un 110 derece olması teorik olarak imkansız. 110 derece çok büyük ihtimal VRAM dir. Ayrıca o mu bu mu diye bu kadar teori üretene kadar afterburner ayarları izleme bölümünden ne olduğunu kolayca öğrenebilirsiniz.

Kapanma konusuna gelecek olursak sıcaklık yüzünden ne GPU ne CPU sistemi kapatmaz, bu bileşenler mimarisi gereği belli bir sıcaklıktan sonra frekans kısar, voltaj düşürür ama yine de sistemi kapatmaz. Sistemi anca PSU kapatır o da aşırı voltaj, aşırı ısınma gibi korumaları yüzünden yapar.
Gereksiz bir bilmişlik olmuş bu yukarıda arkadaşta bazı varsayımlarınızı çürütmüş zaten bende ekleme yapiyim. Gpu temp 2 amd kartlarda hotspot değerini gösterir, vramdir denemez ha sorun büyük ihtimalle vram tarafından kaynaklı gibi duruyor vram sıcaklığı kartın hotspotunu (gpuya yakın olduğu bölgeyi) aşırı arttırmış olduğunu varsayıyorum. Kesin kesin konuşmak için görmek lazım.
 
Gereksiz bir bilmişlik olmuş bu yukarıda arkadaşta bazı varsayımlarınızı çürütmüş zaten bende ekleme yapiyim. Gpu temp 2 amd kartlarda hotspot değerini gösterir, vramdir denemez ha sorun büyük ihtimalle vram tarafından kaynaklı gibi duruyor vram sıcaklığı kartın hotspotunu (gpuya yakın olduğu bölgeyi) aşırı arttırmış olduğunu varsayıyorum. Kesin kesin konuşmak için görmek lazım.
Kesinlikle. Her şey olabilir. Sıkışmayan bir vida ile vram padleri tam temas etmemiş olabilir. Padler tam temasta ama düzgün yayılmayan termal macun buna sebep oluyor olabilir. Bildiğimiz tek şey, sorun ekran kartında ve eli yatkın ya da işini bilen biri tarafından içi açılıp, macunu yenilenmeli ve padleri kontrol edilmeli, bu kadar.
 
110 derecenin hotspot olma ihtimali yok çünkü hotspot GPU içindeki en sıcak bölge demek haliyle GPU 59 derece gezerken hotspot un 110 derece olması teorik olarak imkansız. 110 derece çok büyük ihtimal VRAM dir. Ayrıca o mu bu mu diye bu kadar teori üretene kadar afterburner ayarları izleme bölümünden ne olduğunu kolayca öğrenebilirsiniz.

Kapanma konusuna gelecek olursak sıcaklık yüzünden ne GPU ne CPU sistemi kapatmaz, bu bileşenler mimarisi gereği belli bir sıcaklıktan sonra frekans kısar, voltaj düşürür ama yine de sistemi kapatmaz. Sistemi anca PSU kapatır o da aşırı voltaj, aşırı ısınma gibi korumaları yüzünden yapar.
1000 tl bi fiyat verir 600-700 e anlaşırsınız zor durumdayım ayakları.
Çok değişken... Hani yapacağı total 10 dakikalık bir iş. En fazla 700-800 tutar tutmaz bana göre. Ama ile ve bilgisayarcıya bağlı. 400'e de yapan 500'ü de yapan, 1500'ü de yapan olur. Biz iyi macun sürüyoruz yeğen deyip 2000'e yapan da.
buradaki hotspor ve vram sıcaklığı hangi değerler oluyor
 

Ekler

  • Ekran görüntüsü 2026-06-22 002430.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-22 002430.webp
    97 KB · Hit: 11
buradaki hotspor ve vram sıcaklığı hangi değerler oluyor
Sizin padler iyi gibi. Dediğim gibi, bir macun pumpout sorunu olmuş vida gevşetme sonrası. Elinizde termal macun varsa, yapabileceğinize inanıyorsanız; bir youtube videosundan destek alıp, değiştirin. Yok, ben yapamayabilirim diyorsanız; bilgisayarcıya gidin. İnanın altının, üstünün hiçbir önemi yok. Kesin çözümünüz bu.
 
Sizin padler iyi gibi. Dediğim gibi, bir macun pumpout sorunu olmuş vida gevşetme sonrası. Elinizde termal macun varsa, yapabileceğinize inanıyorsanız; bir youtube videosundan destek alıp, değiştirin. Yok, ben yapamayabilirim diyorsanız; bilgisayarcıya gidin. İnanın altının, üstünün hiçbir önemi yok. Kesin çözümünüz bu.
çıkaramadığım vida yalama yaptı cıkarabilsem macunu sürerdim, yalama yapan vidayı bilgisayarcı cıkarabilir degil mi
 
2 senedir sorunsuz kullandığım bir sistem, geçenlerde temizlemek ve macun yenilemek için ekran kartının içini açtım geri topladım fakat o günden beri yük altında pc birden kendini kapatıyor. Cok sık olmasada örneğin cs2 de 1 saat oynuyorum sonra kapanıyor tekrar acıyorum 40 dk oynatıyor tekrar kapatıyor sonra 30 dk vs vs. Sıcaklıktan şüphelendim MSI Afterburner yükledim baştaki değer 65 dereceleri geçmiyor fakat sağdakinin 100 lerde gezindiğini fark ettim, Pek anlamıyorum soldaki değer ne sağdaki ne? Sorun neyden kaynaklı çözümü ne bilen varsa acil yardım lazım
hotspot ısınıyor 6800 ile bende ortalama 50-55 e 80-90 arası alıyorum yüksek ihtimal padlerde sıkıntı var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

110 derecenin hotspot olma ihtimali yok çünkü hotspot GPU içindeki en sıcak bölge demek haliyle GPU 59 derece gezerken hotspot un 110 derece olması teorik olarak imkansız. 110 derece çok büyük ihtimal VRAM dir. Ayrıca o mu bu mu diye bu kadar teori üretene kadar afterburner ayarları izleme bölümünden ne olduğunu kolayca öğrenebilirsiniz.

Kapanma konusuna gelecek olursak sıcaklık yüzünden ne GPU ne CPU sistemi kapatmaz, bu bileşenler mimarisi gereği belli bir sıcaklıktan sonra frekans kısar, voltaj düşürür ama yine de sistemi kapatmaz. Sistemi anca PSU kapatır o da aşırı voltaj, aşırı ısınma gibi korumaları yüzünden yapar.
dolaylı yoldan dediğiniz doğru GPU fazla ısınmada voltaj keser en son olarakta AMD kartlar genelde wattman atar siyah ekrana düşer
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

çıkaramadığım vida yalama yaptı cıkarabilsem macunu sürerdim, yalama yapan vidayı bilgisayarcı cıkarabilir degil mi
vidayı çok elleme arkadaşların dediği gibi düzgün bir bilgisayarcı arkadaşa götür vida setinin değişimini iste o yalama olduysa diğerlerinde de aşınma vardır yüksek ihtimal emin olamayıp dengesiz güç uyguladın düzgün bir macun değişikliği ve pad değişikliği iste ve blok üstüne iyi bak bloğu temizlerken korozyon veyahut çizik yaptırdıysan ısı iletiminde dengesizlik yapar görüntü kesme durumu da en son çare olarak oluyor o kartın hotspotu 123 derecede sisteme kontak anca kapatır çok fazla değer kart zarar görür mümkünse kartı kullanma direk yüke sokma demek yetersiz kalır çünkü havalarda ısındı o hotspot her halükarda ısınacak sen yüke sokmadan 3-5 saat sistemi kullansanda hotspot 100 dereceleri görecektir bir fark yok o yüzden
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

maliyeti ne kadar olur sizce?
ben bakım+temizliği-devre yıkamayı sadece macun temizlemede 600 pad ile 800 e yapıyorum tabi yerel değişiklik gösterir
 
Son düzenleme:
Ekran kartınız 110 derecelere vuruyor. Fırınlanmak üzere. Oradaki o değer hotspot mu yoksa VRAM mi bilmiyorum. Belli ki repasting yaparken kötü bir macun ya da uygulama yaptınız. Umarım VRAM'ler üzerindeki pad'lere zarar vermemişsinizdir.

İlk aklıma gelen şey PSU idi. Ama bu sıcaklık ile, kesinlikle temizlikte bir hata yapmışsınız.
Hotspot büyük ihtimalle birşeyleri yanlış yapmışsınız. Bu görsele bakınca arkadaşın dediği gibi vram üstündeki termal padlerde bir sıkıntı var gibi kaymış veya denk gelmemiş olabilir. Bütçe varsa bilen birisine götürün.
110 derecenin hotspot olma ihtimali yok çünkü hotspot GPU içindeki en sıcak bölge demek haliyle GPU 59 derece gezerken hotspot un 110 derece olması teorik olarak imkansız. 110 derece çok büyük ihtimal VRAM dir. Ayrıca o mu bu mu diye bu kadar teori üretene kadar afterburner ayarları izleme bölümünden ne olduğunu kolayca öğrenebilirsiniz.

Kapanma konusuna gelecek olursak sıcaklık yüzünden ne GPU ne CPU sistemi kapatmaz, bu bileşenler mimarisi gereği belli bir sıcaklıktan sonra frekans kısar, voltaj düşürür ama yine de sistemi kapatmaz. Sistemi anca PSU kapatır o da aşırı voltaj, aşırı ısınma gibi korumaları yüzünden yapar.
hotspot ısınıyor 6800 ile bende ortalama 50-55 e 80-90 arası alıyorum yüksek ihtimal padlerde sıkıntı var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


dolaylı yoldan dediğiniz doğru GPU fazla ısınmada voltaj keser en son olarakta AMD kartlar genelde wattman atar siyah ekrana düşer
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


vidayı çok elleme arkadaşların dediği gibi düzgün bir bilgisayarcı arkadaşa götür vida setinin değişimini iste o yalama olduysa diğerlerinde de aşınma vardır yüksek ihtimal emin olamayıp dengesiz güç uyguladın düzgün bir macun değişikliği ve pad değişikliği iste ve blok üstüne iyi bak bloğu temizlerken korozyon veyahut çizik yaptırdıysan ısı iletiminde dengesizlik yapar görüntü kesme durumu da en son çare olarak oluyor o kartın hotspotu 123 derecede sisteme kontak anca kapatır çok fazla değer kart zarar görür mümkünse kartı kullanma direk yüke sokma demek yetersiz kalır çünkü havalarda ısındı o hotspot her halükarda ısınacak sen yüke sokmadan 3-5 saat sistemi kullansanda hotspot 100 dereceleri görecektir bir fark yok o yüzden
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


ben bakım+temizliği-devre yıkamayı sadece macun temizlemede 600 pad ile 800 e yapıyorum tabi yerel değişiklik gösterir
iyi bi bilgisayarcıya götürdüm termal macunu hiç değişmemiş diyip mx 6 sürdü, 110 dereceye cıkan hotspot su an 70 i geçmiyor yük altında. Cevaplarınız için de teşekkür ederim
 
Geri
Top