Arabamızın Yaşadığı Trajik Durum...

Arabayı hafif eğimli bi yere park etmiş babam ve otomatik N ye almış freni bu zamana kadar hiçbir şey olmadı ama 30 dakika önce arabanın kendini boşa alıp arka arka gittiğini ve karşı komşunun evine tosladığını duyduk bu nasıl olmuş olabilir ya kasıtlı bişey var mı sizce burda
Hocam elektronik el frenlerinde şöyle bi durum var bizde toyota corolla hibrit var mesela sizde durum nasıl bilmiyorum ama bizde 2 seçenek var
P ye alınca otomatik el frenide çekebilir.
Otomatik kapalıysa
N ye alır Elektronik el frenini çeker sonra P ye alırsın.
Senin deidğine göre Elektronik el frenini çekip N de bırakmışsınız arabayı anladığımca.
Elektronik el freni sonuçda belki çekmemiştir olabilir.
Otomatik araçlarda hatta yaşamısan birisin bayır aşağı arabayı park ettin neyse geri arabaya bindin R ye taktın vitesi demi R ye takıp ayağını gazdan çektiğinde arabanın ya geri geri gitmesi lazım yada sabit kalması lazım gaza basınca geri geri çıkarsın böyle olur.
Ama otomatiklerde böyle bi senaryoda araba öne kaçırabilir vitesdeki boşlukdan dolayı araba biraz öne bırakır sonra durur geri geri çıkar.
Sizdeki durumda böyle olmuştur el freni çekilmemiştir araç zaten N de olduğundan salmıştır kendini. En sağlıklısı N ye al Sonra el frenini çek sonra P ye al vitesi.
Herhangi bi şekilde elektronik el freni devreye girmediği durumda bile P de kalması arabanın gitmesini önler
 
Boşta da olsa el freni nasıl bırakmış kendini beyler
park için durduğunda fren balataları ve diskleri sıcaktır , yarım saat sonra soğuyunca milimetrik olarak az da gevşeme olsa arabanın ağırlığıyla salmıştır kendini.
 
Hocam elektronik el frenlerinde şöyle bi durum var bizde toyota corolla hibrit var mesela sizde durum nasıl bilmiyorum ama bizde 2 seçenek var
P ye alınca otomatik el frenide çekebilir.
Otomatik kapalıysa
N ye alır Elektronik el frenini çeker sonra P ye alırsın.
Senin deidğine göre Elektronik el frenini çekip N de bırakmışsınız arabayı anladığımca.
Elektronik el freni sonuçda belki çekmemiştir olabilir.
Otomatik araçlarda hatta yaşamısan birisin bayır aşağı arabayı park ettin neyse geri arabaya bindin R ye taktın vitesi demi R ye takıp ayağını gazdan çektiğinde arabanın ya geri geri gitmesi lazım yada sabit kalması lazım gaza basınca geri geri çıkarsın böyle olur.
Ama otomatiklerde böyle bi senaryoda araba öne kaçırabilir vitesdeki boşlukdan dolayı araba biraz öne bırakır sonra durur geri geri çıkar.
Sizdeki durumda böyle olmuştur el freni çekilmemiştir araç zaten N de olduğundan salmıştır kendini. En sağlıklısı N ye al Sonra el frenini çek sonra P ye al vitesi.
Herhangi bi şekilde elektronik el freni devreye girmediği durumda bile P de kalması arabanın gitmesini önler
Neyse hocam allahtan sadece arabaya biraz hasar geldi ve komşunun evinin internet kablosuna başka araba geçerken kaysa bide ona masraf çıkardı bide çarptığı yerin yanında yüksek eğimli bi yol daha var ordan kaysa...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

park için durduğunda fren balataları ve diskleri sıcaktır , yarım saat sonra soğuyunca milimetrik olarak az da gevşeme olsa arabanın ağırlığıyla salmıştır kendini.
Çok iyi açıklama muhtemelen öyle olmuştur
 
Arabayı hafif eğimli bi yere park etmiş babam ve otomatik N ye almış freni bu zamana kadar hiçbir şey olmadı ama 30 dakika önce arabanın kendini boşa alıp arka arka gittiğini ve karşı komşunun evine tosladığını duyduk bu nasıl olmuş olabilir ya kasıtlı bişey var mı sizce burda
El freni cekilmediyse olabilir. Yillardid bosuna mi tas koyarlar arabanin altina.
 
park için durduğunda fren balataları ve diskleri sıcaktır , yarım saat sonra soğuyunca milimetrik olarak az da gevşeme olsa arabanın ağırlığıyla salmıştır kendini.

Otomobil frenleride balatalarıda sizin dediğiniz gibi ufak hava değişimlerinde böyle facialara sebep olabilecek toleranslarda üretilmezler. Balata diskin sıcak soğuk durumuna göre el freni salma gibi bi durum olamaz. Geriye kaçırmadığı sürece isterse çölde el freni çekmiş olsun isterse antartika kutuplarında. Araba salamaz kendini.

Ek not: çoğu güncel araçta P ye alınmadan anahtarı kontaktan çekmeye izin vermez mutlaka P de olması gerekir. Arabada anahtarsız çalıştırma varsa sistemi bilmem ama. Boşta duruyorken arabada el frenini çektikten sonra motoru kapatıp aracı nasıl terk etmiş onu anlayamadım
 
Son düzenleme:
park için durduğunda fren balataları ve diskleri sıcaktır , yarım saat sonra soğuyunca milimetrik olarak az da gevşeme olsa arabanın ağırlığıyla salmıştır kendini.
Sanmam milimetrik degisim bu denli sikinti olmaz el freninde bence
 
Elektronik park freni arızalı olabilir?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

N-EL FRENİ -PARK alma.Arabayı kullanmadığımdan bilmiyorum nasıl işleyiş diye benim corollada park yok mesela N -el freni.Kolay kolay kaçırmaz el freni çekikse
 
Dusundum arastirdim. P den n ye gecmesi pek olasi degil. N de birakinca el freni gevsektir tutmaz. P yerine n de birakmis olabilirsiniz.
 
Neyse hocam allahtan sadece arabaya biraz hasar geldi ve komşunun evinin internet kablosuna başka araba geçerken kaysa bide ona masraf çıkardı bide çarptığı yerin yanında yüksek eğimli bi yol daha var ordan kaysa...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Çok iyi açıklama muhtemelen öyle olmuştur
Dediğim gibi parkda otomatik arabaların park şekline uyarak park ederseniz inşallah böyle bi durum birdaha yaşanmaz.
En az zararla kapatmış olmanız iyi oldu bi çocuğa bir hayvana çarpsa çok daha üzücü bi durum oluşurdu bunla geçmiş olsun ama dediğim gibi altını çiziyorum El frenini çekip N ye almayın hocam sonuçda disklerde ve balatalarda ikisindede genleşme büzülme olayı var soğuyunca kayabilir araba böyle bi senaryoda P ye alman arabanın milim oynamaması için önemli
 
Çoğu kişi P demiş ama her otomatik arabada P olmuyor. P olan çoğu arabalarda ise P konumuna almadan kontak vermiyor zaten. Bu yüzden ne olursa olsun yokuşta park ederken tekerleği kaldırıma doğru çevirin ve mümkünse arkasına taş koyun. El freni ayarı gevşemiş ve tam tutmamış olabilir.
Hafif eğimli bir yerde bile geriye kaçırıyorsa ustaya götürün tel gevşemiştir muhtemelen ayar yapsın.
 
Balatalar da aşınmış olabilir. Her şeyin bir ömür sınırı var.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,686
Mesajlar
11,079,895
Üyeler
198,179
Son üye
vurma adam
Geri
Top