Öncelikle konuyu açma amacım genel bir bilgi edinme ve eğer benzer tecrübe yaşayıp bu sorunları çözebilen varsa onların çözümleri ile ileride sorun yaşayan olur ve bu konuya denk gelenlere faydası olması. Zaten ben bu saatten sonra herhangi bir işlem vs yapamam.
Son 2 haftada (10 Haziran 2026 dan itibaren) iki kere Sapphire Pulse 9070 XT alıp sorunlar yaşadığımdan dolayı iade ettim her ikisinide.
İlk aldığım 9070 XT Battlefield 6 da devamlı crash yiyordu bazen 3 dkk da bazen 15 dkk da ama her türlü crash yiyordum.
"GetDeviceRemovedReason" & "Hang Detected in waitForFrameFences" crashi alıyordum.
Bunu crash sorunlarını çözmek için
--- 26.6.1, 26.3.1 hatta 25.9.1 AMD yazılımı bile denedim ama çözüm olmadı.
--- Manuel olarak Anti Cheat yazılım silip, oyun tekrar yüklemesini sağladım.
--- Birden çok kez oyunu Steam üzerinden doğruladım.
--- Reddit çok önerilen ve işe yaradığı söyleyen EXPO kapatıp oyunu oynama çözümü de işime yaramadı.
--- Yine reddit de söylenen, hatanın sebebi olarak ve teknik olarak AMD Driver nin hatası olan kartın absürt şekilde kendi MAX Clock hızını 3400+ mhz falan çıkartması olduğu söyleniyordu Bunu için adrenaline yazılımdan max clock offset indirme/sabit tutma çözümünü de dendim yine işime yaramadı.
Ki Battlefield 6 crashdump içinde olan dosyası windbg ile açtığım zaman crash sebebinin bf6!ffxFsr2ResourceIsNull olduğunu görüyordum. Yani oyun motoru - amd driver - gpu arası bir anlaşmazlık sorun olduğu ortada. Bu sorunun ilginç şekilde amd nvidia farketmeksizin çoğu kartta olduğunu hatta oyun ilk çıktığından beri DICE çözmek ile uğraşmadığı bilgisini de defalarca kaynakta gördüm. Ayrıca benzer sorunun diğer frostbite engine ile yapılan oyunlarda da olduğu bilgisine ulaştım.
Bende tüm bu olaylardan sonra kartın sorunlu olduğunu düşünüp iade ettim. İade kargo sürecindeyken bu verdiğim para karşılığı daha iyi bir kart alamayacağımı düşündüm için tekrar aynı kartı almaya karar verdim ve para iadesi sonrası 2. kere aynı satıcıdan aynı Sapphire Pulse 9070 XT aldım.
Bu kartta ise önceden yaşadığım crash sorunu yoktu. Ama performans olarak stabil değildi. Evet sentetik benchmark veya stress testlerinde olması gerektiği gibi değerler puanlar alıyordum ama oyunlar sırasında özellikle Battlefield 6 da kart bir garip davranıyordu.
250 fps ile 100 fps arası dalgalı çalışıyordu. Ki 250 fps olduğu anlarda bile akıcılık hissi yoktu kasıyor gibiydi. Eski ekran kartım daha az fps olmasına rağmen 9070 xt e göre yağ gibi akıyor....
Ve evet Fps drop yediğim yerlerde watt da düşüyordu 304w den 200w küsürlere. Bunun darboğaz, oyun-driver hatası veya anlık oyundaki yükle de alakası olabilir ama akıcılık hissinin olmaması aldığım 250 fps inde manasız olmasına neden oluyordu.
%1 veya %0.1 Fps değerleri ise çok düşük değildi ki zaten kafamı kurcalayan durumda buydu. Kart yüksek fps verdiği anlarda RTSS veya HWInfo64 verileri normalken nasıl akıcılık hissi olmaz? Monitor veya kablo sorunu falan desem mantıklı gelmiyor çünkü onlarla hiç işim olmadı değişen tek şey GPU.
Denediğim çözümler
--- ULPS ve HAGS açık/kapalı denedim fayda etmedi ki kapatırsan herhangi bir video falan izlemiyordum pc üzerinde bunun içinde HAGS kapatmam gerekiyordu.
--- Safe mode DDU 26.3.1 ve 26.6.1 driver
--- Çeşitli oyun içi grafik ayar. FSR açık/kapalı FSR Quality.
--- Çeşitli amd driver ayar, fsr, anti-lag, freesync kapatma vs gibi
--- Darboğaz oluyordur diye 2K native veya 2K res scale denedim fark etmedi.
Daha bir çok irili ufaklı çözümler denedim ki bunlar reddit vs çok tavsiye edilen veya işe yaradığı doğrulanan ama günün sonunda hiçbiri benim işime yaramadı ki zaten çoğu net bir çözüm değil, sorundan kaçma izole etme yolu.
Mesela FSR kapatmak bir çözüm yolu değil olmamalı. Veya dediğim gibi ben ULPS kapatırsam pc de video izleyemiyorum. Bunun da düzelmesi için de HAGS kapatmam lazım ki bunu kapatırsam AMD FSR veya Frame Generation özelliğini direkt kullanamıyorum.
Yani belki toplamında 80-100 bin liraya yakın donanıma sahip olacağım ama sorunlarla uğraşıp günün sonunda eksik bir deneyimin olacak... Kartın elimde test ettiğim anların hiçbirinde iyi ki almışım dediğim an olmadı. Her an acaba crash mi yiyeceğim, kasacak mı düşüncesi ile birkaç gün test ettim ama nafile. Günün sonunda bu kartı da iade etmeye karar verdim.
Bunun dışında gözlemlediğim herhangi bir sorun yoktu. Kart sessiz ve 55 derece geçtiğini hiç görmedim. Hynix Vramler 90 oluyordu. 2. kartta hafif bir coilwhine vardı ama benim için performans öncelik olduğu için önemsiz bu tür detaylar..
Ve evet elimdeki donanımlarda ki diğer bileşenler de sorun olduğunu düşündüm ki hala da acaba gerçekten var mı diye aklıma geliyor. Yani eski kartım güçsüz bu yüzden varolan bir sorun gün yüzüne çıkmıyor ama yeni kart güçlü olduğu için açıkca ortaya çıkıyor mantığı.
Ama yaptığım testler gözlemler hiçbirinde buna işaret edecek emra yok. Çünkü sıcaklıklar olsun, sentetik benchmark skorları olsun veya prime95, testmem5 falan gibi testlerin hiçbirinde sorun yaşamadım ki zaten harici bir OC işlemimde olmadı. Azıcık 7800x3d pbo ve normal bios expo hariç.
Ve evet aynı/benzer donanım sahip olup, 9070xt ile BF6 falan sorunsuz oynayanlarda var. Buna sıradan kullanıcı ve/veya yayıncı dahil. Ama bana nasip olmadı. Yani her 9070 xt, amd driver veya oyun üçlüsü hatta buna windows da dahil bunlara bozuk diyemem ama benim için bir yerde bozukluk vardı.
Benzer sorun/deneyim yaşayan ve eğer çözen varsa fikir almak isterim açıkcası. Belki ben bir yerde hata/eksiklik yaptım, yapıyorum...
Bu arada hayatımda hiç nvidia ürünü kullanmadım, 2011 den beri AMD GPU kullanıyorum. Ama sanırım artık bir daha amd kullanmam tüm bu yaşananlardan dolayı. Hatta öyle ki şuan 4070 ti falan araştırıyorum. Evet performans olarak kaybım olacak ama en azından belki sorunlar uğraşmam kafam rahat olur çünkü zaten iade ettiğim kartları da kullanamadım.
Dipnot : Bu arada sanırım şöyle bir durum var 9070 XT ler için. Galiba ilk üretilen kartlar hynix vramli, sonrakiler samsung. Benim sorun yaşayıp iade ettiğim iki kartta da hynix vram vardi. Aklıma şu takılıyor acaba sonradan üretilen kartlar sorunsuz ama ilk üretilenlerde bir hata mı var atıyorum pcb, bios vb. sonradan bunları revize ettiler.
Açıkcası sorunsuz 9070xt olup kullananların hangi VRAM sahip olduğunu öğrenmek isterim. En azından benim teorimi doğrular veya geçersiz kalır.
Donanım
7800x3D
32GB 6000mhz
B850M
1000w Gold
Win 11 25h2
1080p ekran (sanal olarak 2k da denedim oyun içinde)
Son 2 haftada (10 Haziran 2026 dan itibaren) iki kere Sapphire Pulse 9070 XT alıp sorunlar yaşadığımdan dolayı iade ettim her ikisinide.
İlk aldığım 9070 XT Battlefield 6 da devamlı crash yiyordu bazen 3 dkk da bazen 15 dkk da ama her türlü crash yiyordum.
"GetDeviceRemovedReason" & "Hang Detected in waitForFrameFences" crashi alıyordum.
Bunu crash sorunlarını çözmek için
--- 26.6.1, 26.3.1 hatta 25.9.1 AMD yazılımı bile denedim ama çözüm olmadı.
--- Manuel olarak Anti Cheat yazılım silip, oyun tekrar yüklemesini sağladım.
--- Birden çok kez oyunu Steam üzerinden doğruladım.
--- Reddit çok önerilen ve işe yaradığı söyleyen EXPO kapatıp oyunu oynama çözümü de işime yaramadı.
--- Yine reddit de söylenen, hatanın sebebi olarak ve teknik olarak AMD Driver nin hatası olan kartın absürt şekilde kendi MAX Clock hızını 3400+ mhz falan çıkartması olduğu söyleniyordu Bunu için adrenaline yazılımdan max clock offset indirme/sabit tutma çözümünü de dendim yine işime yaramadı.
Ki Battlefield 6 crashdump içinde olan dosyası windbg ile açtığım zaman crash sebebinin bf6!ffxFsr2ResourceIsNull olduğunu görüyordum. Yani oyun motoru - amd driver - gpu arası bir anlaşmazlık sorun olduğu ortada. Bu sorunun ilginç şekilde amd nvidia farketmeksizin çoğu kartta olduğunu hatta oyun ilk çıktığından beri DICE çözmek ile uğraşmadığı bilgisini de defalarca kaynakta gördüm. Ayrıca benzer sorunun diğer frostbite engine ile yapılan oyunlarda da olduğu bilgisine ulaştım.
Bende tüm bu olaylardan sonra kartın sorunlu olduğunu düşünüp iade ettim. İade kargo sürecindeyken bu verdiğim para karşılığı daha iyi bir kart alamayacağımı düşündüm için tekrar aynı kartı almaya karar verdim ve para iadesi sonrası 2. kere aynı satıcıdan aynı Sapphire Pulse 9070 XT aldım.
Bu kartta ise önceden yaşadığım crash sorunu yoktu. Ama performans olarak stabil değildi. Evet sentetik benchmark veya stress testlerinde olması gerektiği gibi değerler puanlar alıyordum ama oyunlar sırasında özellikle Battlefield 6 da kart bir garip davranıyordu.
250 fps ile 100 fps arası dalgalı çalışıyordu. Ki 250 fps olduğu anlarda bile akıcılık hissi yoktu kasıyor gibiydi. Eski ekran kartım daha az fps olmasına rağmen 9070 xt e göre yağ gibi akıyor....
Ve evet Fps drop yediğim yerlerde watt da düşüyordu 304w den 200w küsürlere. Bunun darboğaz, oyun-driver hatası veya anlık oyundaki yükle de alakası olabilir ama akıcılık hissinin olmaması aldığım 250 fps inde manasız olmasına neden oluyordu.
%1 veya %0.1 Fps değerleri ise çok düşük değildi ki zaten kafamı kurcalayan durumda buydu. Kart yüksek fps verdiği anlarda RTSS veya HWInfo64 verileri normalken nasıl akıcılık hissi olmaz? Monitor veya kablo sorunu falan desem mantıklı gelmiyor çünkü onlarla hiç işim olmadı değişen tek şey GPU.
Denediğim çözümler
--- ULPS ve HAGS açık/kapalı denedim fayda etmedi ki kapatırsan herhangi bir video falan izlemiyordum pc üzerinde bunun içinde HAGS kapatmam gerekiyordu.
--- Safe mode DDU 26.3.1 ve 26.6.1 driver
--- Çeşitli oyun içi grafik ayar. FSR açık/kapalı FSR Quality.
--- Çeşitli amd driver ayar, fsr, anti-lag, freesync kapatma vs gibi
--- Darboğaz oluyordur diye 2K native veya 2K res scale denedim fark etmedi.
Daha bir çok irili ufaklı çözümler denedim ki bunlar reddit vs çok tavsiye edilen veya işe yaradığı doğrulanan ama günün sonunda hiçbiri benim işime yaramadı ki zaten çoğu net bir çözüm değil, sorundan kaçma izole etme yolu.
Mesela FSR kapatmak bir çözüm yolu değil olmamalı. Veya dediğim gibi ben ULPS kapatırsam pc de video izleyemiyorum. Bunun da düzelmesi için de HAGS kapatmam lazım ki bunu kapatırsam AMD FSR veya Frame Generation özelliğini direkt kullanamıyorum.
Yani belki toplamında 80-100 bin liraya yakın donanıma sahip olacağım ama sorunlarla uğraşıp günün sonunda eksik bir deneyimin olacak... Kartın elimde test ettiğim anların hiçbirinde iyi ki almışım dediğim an olmadı. Her an acaba crash mi yiyeceğim, kasacak mı düşüncesi ile birkaç gün test ettim ama nafile. Günün sonunda bu kartı da iade etmeye karar verdim.
Bunun dışında gözlemlediğim herhangi bir sorun yoktu. Kart sessiz ve 55 derece geçtiğini hiç görmedim. Hynix Vramler 90 oluyordu. 2. kartta hafif bir coilwhine vardı ama benim için performans öncelik olduğu için önemsiz bu tür detaylar..
Ve evet elimdeki donanımlarda ki diğer bileşenler de sorun olduğunu düşündüm ki hala da acaba gerçekten var mı diye aklıma geliyor. Yani eski kartım güçsüz bu yüzden varolan bir sorun gün yüzüne çıkmıyor ama yeni kart güçlü olduğu için açıkca ortaya çıkıyor mantığı.
Ama yaptığım testler gözlemler hiçbirinde buna işaret edecek emra yok. Çünkü sıcaklıklar olsun, sentetik benchmark skorları olsun veya prime95, testmem5 falan gibi testlerin hiçbirinde sorun yaşamadım ki zaten harici bir OC işlemimde olmadı. Azıcık 7800x3d pbo ve normal bios expo hariç.
Ve evet aynı/benzer donanım sahip olup, 9070xt ile BF6 falan sorunsuz oynayanlarda var. Buna sıradan kullanıcı ve/veya yayıncı dahil. Ama bana nasip olmadı. Yani her 9070 xt, amd driver veya oyun üçlüsü hatta buna windows da dahil bunlara bozuk diyemem ama benim için bir yerde bozukluk vardı.
Benzer sorun/deneyim yaşayan ve eğer çözen varsa fikir almak isterim açıkcası. Belki ben bir yerde hata/eksiklik yaptım, yapıyorum...
Bu arada hayatımda hiç nvidia ürünü kullanmadım, 2011 den beri AMD GPU kullanıyorum. Ama sanırım artık bir daha amd kullanmam tüm bu yaşananlardan dolayı. Hatta öyle ki şuan 4070 ti falan araştırıyorum. Evet performans olarak kaybım olacak ama en azından belki sorunlar uğraşmam kafam rahat olur çünkü zaten iade ettiğim kartları da kullanamadım.
Dipnot : Bu arada sanırım şöyle bir durum var 9070 XT ler için. Galiba ilk üretilen kartlar hynix vramli, sonrakiler samsung. Benim sorun yaşayıp iade ettiğim iki kartta da hynix vram vardi. Aklıma şu takılıyor acaba sonradan üretilen kartlar sorunsuz ama ilk üretilenlerde bir hata mı var atıyorum pcb, bios vb. sonradan bunları revize ettiler.
Açıkcası sorunsuz 9070xt olup kullananların hangi VRAM sahip olduğunu öğrenmek isterim. En azından benim teorimi doğrular veya geçersiz kalır.
Donanım
7800x3D
32GB 6000mhz
B850M
1000w Gold
Win 11 25h2
1080p ekran (sanal olarak 2k da denedim oyun içinde)
Son düzenleme: