Sistemim 5080 İçin Yeterli mi

9800x3d
Gigabyte b650m k rev 1.1
3080 ti
2x16gb 6000 mhz 36 cl ram
bu sistemde 5080 e geçmeyi düşünüyorum
arkadaşlarım 5070 ti al diyor, bazısı anakartını yükselt diyolar, anakartı yükseltmek gerekli mi bilemedim
düşüncelerinizi bekliyorum
İşlemciyi stres testine sok VRM çok zorlanmıyorsa anakart kalabilir.

Ekran kartı olarak paran varsa 5080 güzel kart ama daha ekonomik olarak 5070Ti alsan da çok büyük kaybın olmaz cebinden de az para çıkar.
 
İşlemciyi stres testine sok VRM çok zorlanmıyorsa anakart kalabilir.

Ekran kartı olarak paran varsa 5080 güzel kart ama daha ekonomik olarak 5070Ti alsan da çok büyük kaybın olmaz cebinden de az para çıkar.
cinebench r23 de işlemci çok ısınmıyor fakat vrm nin durumunu nasıl kontrol edebilirim, mesela skor biraz düşük, multi core testte 13689 skor aldı
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

%30a çıkmasının imkanı yok. En peak yaptığı yerde %20 falandır. Ama güç kaynağın baya rezalet hocam. 5070Ti alıp kaliteli bir 850w psu satın al.
şimdi tekrar baktım da ben yanlış bakmışım galiba dediğiniz gibiymiş
 
Eğer render vb amaçlar için kullanıcaksan 9070 XT+9900x3d kullanmanı öneririm
Gamingte 5070 ti 9070 xt'den daha az performans gösteriyor
Rtx kullanacaksan 5070 ti alman daha mantıklı olur(bütçen yetiyorsa)
 
cinebench r23 de işlemci çok ısınmıyor fakat vrm nin durumunu nasıl kontrol edebilirim, mesela skor biraz düşük, multi core testte 13689 skor aldı
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


şimdi tekrar baktım da ben yanlış bakmışım galiba dediğiniz gibiymiş
Hocam 13689 olduğuna emin misin insanlar ortalama 22 23k skor almış. Eğer 13k ise senin skor baya bir kısıtlıyor.
 
Hocam 13689 olduğuna emin misin insanlar ortalama 22 23k skor almış. Eğer 13k ise senin skor baya bir kısıtlıyor.
bilgisayardaki her şeyi kapamadım ama çok işlem harcayan bişey de açık değildi browser hariç, skor doğru ama bana da düşük geldi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Eğer render vb amaçlar için kullanıcaksan 9070 XT+9900x3d kullanmanı öneririm
Gamingte 5070 ti 9070 xt'den daha az performans gösteriyor
Rtx kullanacaksan 5070 ti alman daha mantıklı olur(bütçen yetiyorsa)
%99 amacım oyun belki AI için kullanabilirim potansiyel gelecekte,
oyunlarda da ben hep dlss ve frame generation(5000 serisi alırsam yani) kullanıyorum fps yeterli gelmiyorsa, o yüzden nvidia tercihim
 
bilgisayardaki her şeyi kapamadım ama çok işlem harcayan bişey de açık değildi browser hariç, skor doğru ama bana da düşük geldi
Düşük değil baya düşük. Ama bu kadar kısıtlayacağını da zannetmiyorum başka bir durum olabilir. Curve Optimizer falan yaptınız mı
 
1782468106924.webp
 
Bazı uygulamalar dlss 4 ü desteklenmeyen grafik kartlarının kullanabilmesini sağlıyor
 
PowerBoost markasına ait hazır sistemlerle gelen veya tek satılan güç kaynakları (PSU), küresel otoritelerin (örneğin Cultists Network PSU Tier List veya SPL's PSU Tier List) standartlarına göre Tier E (Tavsiye Edilmeyen) veya Tier F (Güvensiz / Canlı Bomba) kategorisinde yer alır.Bu tür güç kaynaklarının teknik olarak bu sınıfta yer alma nedenleri ve riskleri şu şekildedir:PowerBoost PSU Neden Düşük Tier Sınıfındadır?Eksik Koruma Devreleri: Kaliteli markalarda bulunan Aşırı Akım (OCP), Aşırı Voltaj (OVP) ve Kısa Devre (SCP) gibi kritik güvenlik korumaları bu modellerde ya hiç yoktur ya da düzgün çalışmaz.Düşük Malzeme Kalitesi: İç yapısında kullanılan Çin malı kapasitörler, yüksek yük altında veya elektrik dalgalanmalarında kolayca şişebilir veya patlayabilir.Gerçekçi Olmayan Değerler: Üzerinde yazan watt değerini (örneğin 600W veya 750W) kesintisiz olarak sisteme veremezler; yük altında sistemin ani kapanmasına yol açarlar.Sertifika Güvenilirliği: Sahip oldukları 80+ (Bronze vb.) sertifikaları genellikle sadece verimlilik testini gösterir; ürünün malzeme kalitesi ve bileşen güvenliği hakkında hiçbir garanti vermez.(yazmaya erindim yapay zekaya hazırlattım Daha anlaşılır olması için)
 
PowerBoost markasına ait hazır sistemlerle gelen veya tek satılan güç kaynakları (PSU), küresel otoritelerin (örneğin Cultists Network PSU Tier List veya SPL's PSU Tier List) standartlarına göre Tier E (Tavsiye Edilmeyen) veya Tier F (Güvensiz / Canlı Bomba) kategorisinde yer alır.Bu tür güç kaynaklarının teknik olarak bu sınıfta yer alma nedenleri ve riskleri şu şekildedir:PowerBoost PSU Neden Düşük Tier Sınıfındadır?Eksik Koruma Devreleri: Kaliteli markalarda bulunan Aşırı Akım (OCP), Aşırı Voltaj (OVP) ve Kısa Devre (SCP) gibi kritik güvenlik korumaları bu modellerde ya hiç yoktur ya da düzgün çalışmaz.Düşük Malzeme Kalitesi: İç yapısında kullanılan Çin malı kapasitörler, yüksek yük altında veya elektrik dalgalanmalarında kolayca şişebilir veya patlayabilir.Gerçekçi Olmayan Değerler: Üzerinde yazan watt değerini (örneğin 600W veya 750W) kesintisiz olarak sisteme veremezler; yük altında sistemin ani kapanmasına yol açarlar.Sertifika Güvenilirliği: Sahip oldukları 80+ (Bronze vb.) sertifikaları genellikle sadece verimlilik testini gösterir; ürünün malzeme kalitesi ve bileşen güvenliği hakkında hiçbir garanti vermez.(yazmaya erindim yapay zekaya hazırlattım Daha anlaşılır olması için)
anladım teşekkür ederim, şu zamana kadar problem yaşamamıştım ama en kısa sürede değiştiricem
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Düşük değil baya düşük. Ama bu kadar kısıtlayacağını da zannetmiyorum başka bir durum olabilir. Curve Optimizer falan yaptınız mı
ben direk yanlış hatırlıyormuşum pbo açık değilmiş x3d turbo modu açıkmış onu kapadım
1782470448286.webp

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

pbo yu da 90 level 3 yaptım
 
anladım teşekkür ederim, şu zamana kadar problem yaşamamıştım ama en kısa sürede değiştiricem
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


ben direk yanlış hatırlıyormuşum pbo açık değilmiş x3d turbo modu açıkmış onu kapadımAlıntıyı görüntüle
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

pbo yu da 90 level 3 yaptım
Curve optimizer da yaparsan daha da yükselir hocam youtubedan bir araştır.
 
Geri
Top