Hafifletilmiş Windows Nasıl İndiririm?

Ltsc günlük kullanımda fark edilmesede oyun oynarken ram'i ve işlemciyi çok az tüketirsiniz

Saçma sapan yorum yapmayın
Adam 16 GB RAM kullanıyorsa ne yapsın

Ben şahsen 24 GB RAM tüketen oyunlar gördüm
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bilgisayarını yükselt imkânın varsa. Oynanmış Windows mutlaka bir yerden bir eksik çıkarır.
Microsoft un orjinal ltsc sürümü bu hiçbir şey olmaz videoları izle gör istersen
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Pro kur geç ne gerek var o donanımda kısıtlı sürüme
Dediğim gibi adamın ram'i 16 GB ise baya mantıklı olur
 
Ltsc günlük kullanımda fark edilmesede oyun oynarken ram'i ve işlemciyi çok az tüketirsiniz

Saçma sapan yorum yapmayın
Adam 16 GB RAM kullanıyorsa ne yapsın

Ben şahsen 24 GB RAM tüketen oyunlar gördüm
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Microsoft un orjinal ltsc sürümü bu hiçbir şey olmaz videoları izle gör istersen
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Dediğim gibi adamın ram'i 16 GB ise baya mantıklı olur
Ram 32gb ama boştayken bile steam vs. dolayı 16gb ram tüketimi var. Ram tüketimi gereğinden fazla. ayrıca son gelen windows updatelerinden sonra iyice sıkıntılar çıkmaya başladı. bazı oyunlarda gecikme vs. ondan dolayı hafifletilmişin daha iyi geleceğini düşünüyorum.
 
Sadece ram için bile mantıklı olur istersen dualboot yapıp yanına arch linux veya daha kolayı linux mint kurarsın

Video izleyeceğinde linux'u oyun oynayacağın zaman da Windows ltsc'yi başlatırsın
 
Bence biraz daha bekle windows 12 cikacak ve sizintilara gore diger windowslarin aksine bosaltilacakmis windows 12 yani gereksiz kullanilmayan yazilimlarin uyuglamalarin vs. kaldirilacagi soyleniyor ozelliklede son bir kac yilda hatta windows 10 desteginin sonalnmasi ve insanlarin windows 11'e zorlamaya abasladikalrindan beri linux pazari cok daha buyudu ve buyuk bir hizla buyumeye devam ediyor ki surekli internette hangi linux OS'una gecsem veya nasil gecerim vs. gibi bir cok konu aciliyor globalde gormussunzudur belki bunun en buyuk sebeplerinden biride cok daha hafif ve hizli olmasi yani bu yuzden windows'ta artik daha hafif bir isletim sistemi yapmaya calisiyor windows 12 de bu yuzden diye mantikli bir sizinti var yani sisteminiz gayet guclu isterseniz biraz daha bekleyin sonra windows 12 gecin veya o zamana kadar linux ta deniyebilrisiniz
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bilgisayarını yükselt imkânın varsa. Oynanmış Windows mutlaka bir yerden bir eksik çıkarır.
hocam bilgisayari zaten fazlasiyla guclu
 
Bence biraz daha bekle windows 12 cikacak ve sizintilara gore diger windowslarin aksine bosaltilacakmis windows 12 yani gereksiz kullanilmayan yazilimlarin uyuglamalarin vs. kaldirilacagi soyleniyor ozelliklede son bir kac yilda hatta windows 10 desteginin sonalnmasi ve insanlarin windows 11'e zorlamaya abasladikalrindan beri linux pazari cok daha buyudu ve buyuk bir hizla buyumeye devam ediyor ki surekli internette hangi linux OS'una gecsem veya nasil gecerim vs. gibi bir cok konu aciliyor globalde gormussunzudur belki bunun en buyuk sebeplerinden biride cok daha hafif ve hizli olmasi yani bu yuzden windows'ta artik daha hafif bir isletim sistemi yapmaya calisiyor windows 12 de bu yuzden diye mantikli bir sizinti var yani sisteminiz gayet guclu isterseniz biraz daha bekleyin sonra windows 12 gecin veya o zamana kadar linux ta deniyebilrisiniz
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


hocam bilgisayari zaten fazlasiyla guclu
linuxu bende düşündüm ama bazı şeylerden mahrum kalacaktım. ondan dolayı windowsun hafifletilmişlerinde takılmak mantıklı geldi. zaten bilgisayarım ile uğraşmayı seviyorum. hafifletilmiş sürümü kullanırım sonra baktım windows 12 çıktığında çok sevilir ve övülür gider tekrar ona geçerim problem değil.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sadece ram için bile mantıklı olur istersen dualboot yapıp yanına arch linux veya daha kolayı linux mint kurarsın

Video izleyeceğinde linux'u oyun oynayacağın zaman da Windows ltsc'yi başlatırsın
hocam dual bootda problemler olabildiğini duydum şuanda aşırı düşünmüyorum ama saolun fikir için.
 
Hocam Windows 11 ltsc sürümünü indirirken önemli verilerinizi depolamayı unutmayın derim

linuxu bende düşündüm ama bazı şeylerden mahrum kalacaktım. ondan dolayı windowsun hafifletilmişlerinde takılmak mantıklı geldi. zaten bilgisayarım ile uğraşmayı seviyorum. hafifletilmiş sürümü kullanırım sonra baktım windows 12 çıktığında çok sevilir ve övülür gider tekrar ona geçerim problem değil.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


hocam dual bootda problemler olabildiğini duydum şuanda aşırı düşünmüyorum ama saolun fikir için.
Arch linux'ta öyle mint'de bir sıkıntı yaşamazsınız Allahın izniyle

Eğer RAM kullanımınız bu kadar yüksekse oyunu linux'ta oynamayı deneyebilirsiniz yer yer daha az ram tüketiyor bazı oyunlarda
 
linuxu bende düşündüm ama bazı şeylerden mahrum kalacaktım. ondan dolayı windowsun hafifletilmişlerinde takılmak mantıklı geldi. zaten bilgisayarım ile uğraşmayı seviyorum. hafifletilmiş sürümü kullanırım sonra baktım windows 12 çıktığında çok sevilir ve övülür gider tekrar ona geçerim problem değil.=

Ne gibi seylerden mahrum kaliyorsunuz mesela hocam ?

yani gunumuzde windowsta yaptiginiz cogu seyi artik linux'ta da sorunsuz yapabiliyorsunuz
 
Ne gibi seylerden mahrum kaliyorsunuz mesela hocam ?

yani gunumuzde windowsta yaptiginiz cogu seyi artik linux'ta da sorunsuz yapabiliyorsunuz
aktif olarak Valorant, overwatch gibi anti cheat programlar kullanan oyunları kullandığım oluyor. Photoshop gibi bi salaklık sölemicem zaten photoshop artık destek veriyo veya benzeri web siteleri var. ama konu anti cheat olunca linuxun duvarına takılıyor ondan dolayı oynayamayabiliyorsun. Arkadaş ortamımda fazla bu tarz oyunların dışına çıkmıyor.
 

an elderly man wearing a hat and a sweater is smiling and pointing at the camera .
 
iyi günler hocalarım. windows 11 home kullanıyorum normalde ama sürekli problem çıkartmaya ve boştayken bile yük binmesi biraz sinirlerime dokunmaya başladı. ondan dolayı araştırmaya girdiğimde hafifletilmiş ve sadeleştirilmiş windows sürümleri olduğunu duydum. Servislerden arındırılmış bu windows sürümlerini nerden bulur ve yükleyebilirim? ve formatlama süreci normal windows yükler gibimidir yoksa farklı işlem yapmam gerekirmi? aklımda kalan sorulara cevap verebilirseniz çok sevinirim.
Ltcs windows kurabilirsiniz. Veya sıfırdan kurcaksanız tiny10 veya tiny11 deniyebilirsiniz ama bazı uygulamalar sorub çıkarabilir. Sıfırdan kurulum istemezseniz atlas os veya criatitus tool çalıştırın. Hattan en iyisi linuxa geçin ;)
 
aktif olarak Valorant, overwatch gibi anti cheat programlar kullanan oyunları kullandığım oluyor. Photoshop gibi bi salaklık sölemicem zaten photoshop artık destek veriyo veya benzeri web siteleri var. ama konu anti cheat olunca linuxun duvarına takılıyor ondan dolayı oynayamayabiliyorsun. Arkadaş ortamımda fazla bu tarz oyunların dışına çıkmıyor.
O yüzden dual boot yap diyorum linux'ta yere göre daha fazla FPS bile alırsın

Ve artık Adobe vb uygulamaların linux'ta birçok alternatifi çıktı onlara bakabilirsin
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ltcs windows kurabilirsiniz. Veya sıfırdan kurcaksanız tiny10 veya tiny11 deniyebilirsiniz ama bazı uygulamalar sorub çıkarabilir. Sıfırdan kurulum istemezseniz atlas os veya criatitus tool çalıştırın. Hattan en iyisi linuxa geçin ;)
Tony 10, Tiny 11 Microsoft'un kendi malı değil sorun çıkartabilir
Mesela Tiny 11'de kurtarma menüsü yok diye biliyorum
Tiny 11, ltsc sürümünün kırpılmış versiyonu önermem
Microsoft'un kendi malı olduğundan Windows 11 ltsc daha mantıklı olur

Bir de yanına dualboot yaptın mıydı mükemmel
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,089
Mesajlar
11,084,067
Üyeler
198,236
Son üye
kdmrbss
Geri
Top