Ne okumak istediğimi bilmiyorum

payne

80+
Katılım
14 Aralık 2020
Mesajlar
488
Reaksiyon skoru
193
Üniversitede ne okumak istediğime bir türlü karar veremiyorum.
Oyun geliştirmeye ve yazılıma merakım var fakat iş sayısal çalışmaya gelince gerçekten bunalıyorum. Birkaç kere çalışmayı denedim ama gerçekten yapamıyorum, sıkılıp bırakıyorum veya günün sonunda istemeden yaptığım için bir öğrenim kazanmamış oluyorum.
Psikoloji ve felsefeye ilgim var fakat bu alanlarda da iş mevzusu canımı sıkıyor ve yazılıma olan isteğim kadar bir isteğim yok.
Katliam, cinayet, akıl hastalıkları sorunu olan insanlar veya bu gibi insanların işlediği bu ve bunlara benzer suçlar üzerinde araştırma yapıp; neden, nasıl işlendiğini açığa çıkartma, araştırmacı gazeteci olmaya biraz ilgim var fakat bu tarz derin suçları araştırırken kendi sağlığımı koruyabileceğimden emin değilim veya bunalmaktan korkuyorum.
Felsefi psikolojik yazılar ve senaryolar yazmaya merakım var.

Ama gel gelelim bir türlü karar veremiyorum. Üniversitede hangi bölümü okuyacağım? Gelecekte hangi mesleği yapmak istiyorum? bunun gibi sorulara net cevap veremiyorum.
Oyun geliştiricisi olarak ilgi duyduğum alanları bir oyunda birleştirebilirim fakat üniversite bölümünü kazanmakta önümde sayısal gibi bir engel olduğu için o konuda da emin değilim.
Üniversitede başka ama ilgi duyduğum bir bölüm okuyup aynı zamanda oyun geliştiriciliği üzerinde çalışma yapmak aklımdan geçiyor ama bahsettiğim gibi hangi bölüm olacağından emin değilim.
Görüşlerinizi belirtip ufkumu açmaya bir nebze yardımcı olursanız mutlu olurum. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Üniversitede ne okumak istediğime bir türlü karar veremiyorum.
Oyun geliştirmeye ve yazılıma merakım var fakat iş sayısal çalışmaya gelince gerçekten bunalıyorum. Birkaç kere çalışmayı denedim ama gerçekten yapamıyorum, sıkılıp bırakıyorum veya günün sonunda istemeden yaptığım için bir öğrenim kazanmamış oluyorum.
Psikoloji ve felsefeye ilgim var fakat bu alanlarda da iş mevzusu canımı sıkıyor ve yazılıma olan isteğim kadar bir isteğim yok.
Katliam, cinayet, akıl hastalıkları sorunu olan insanlar veya bu gibi insanların işlediği bu ve bunlara benzer suçlar üzerinde araştırma yapıp; neden, nasıl işlendiğini açığa çıkartma, araştırmacı gazeteci olmaya biraz ilgim var fakat bu tarz derin suçları araştırırken kendi sağlığımı koruyabileceğimden emin değilim veya bunalmaktan korkuyorum.
Felsefi psikolojik yazılar ve senaryolar yazmaya merakım var.

Ama gel gelelim bir türlü karar veremiyorum. Üniversitede hangi bölümü okuyacağım? Gelecekte hangi mesleği yapmak istiyorum? bunun gibi sorulara net cevap veremiyorum.
Oyun geliştiricisi olarak ilgi duyduğum alanları bir oyunda birleştirebilirim fakat üniversite bölümünü kazanmakta önümde sayısal gibi bir engel olduğu için o konuda da emin değilim.
Üniversitede başka ama ilgi duyduğum bir bölüm okuyup aynı zamanda oyun geliştiriciliği üzerinde çalışma yapmak aklımdan geçiyor ama bahsettiğim gibi hangi bölüm olacağından emin değilim.
Görüşlerinizi belirtip ufkumu açmaya bir nebze yardımcı olursanız mutlu olurum. Şimdiden teşekkür ederim.
bu yüzden para olan bölüme git tr de hiç kimse istediği işi yapmıyor ki
 
Eğer gerçekten çalışmakta zorlanıyorsanız, bilişim bölümü olan bir meslek lisesine gitmenizi tavsiye ederim. Üniversiteye gitmeden kendi yazılım bilginiz ile bir gelir elde edebilirsiniz. Örneğin: Esnafların yazılımlarını yapmak. Çok basit iş ve ciddi derecede getirisi oluyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Eğer gerçekten çalışmakta zorlanıyorsanız, bilişim bölümü olan bir meslek lisesine gitmenizi tavsiye ederim. Üniversiteye gitmeden kendi yazılım bilginiz ile bir gelir elde edebilirsiniz. Örneğin: Esnafların yazılımlarını yapmak. Çok basit iş ve ciddi derecede getirisi oluyor.
Veya kendi şirketinizi kurup büyük adımlar atarak, yurt dışındaki firmalar ile anlaşabilirsiniz. Hedeflerini büyük tut, kendini küçümseme. ''Sahip olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur.''
 
bence bir sene dişini sık ve yazılım bölümünü seç yazılım ve pc muhendisliğinde o kadar üni diplomasına gerek yok adamlar senı işe alırken senın hangi projeleri geliştirdiğine bakıyorlar
 
Bayurt Üniversitesi Tıp Fakültesine gidersen istediğin işi yapamazsın tabii
istediğin işi yapıpta hangi adam çok para kazanmış? doktorlar bugün 12-15 bin lira maaş alıyor 6 sene okuyorlar üniyi sadece emeklerinin karşılığımı tabi ki hayır ben bilgisayar mühendisliği istiyordum lisede baktım bu iş olmayacak musluçunun yanına girip kendi dükkanımı açtım bugün 30+ kazanıyorum ben bilgisayar mühendisliği okusam bugün max 10 kazanacaktım bu ülkede okuyan emeğinin karşılığını alamıyor doktorlar emeğinin karşılığını alsa bugün doktorlar 35-40 bin lira maaş alması lazım
 
istediğin işi yapıpta hangi adam çok para kazanmış? doktorlar bugün 12-15 bin lira maaş alıyor 6 sene okuyorlar üniyi sadece emeklerinin karşılığımı tabi ki hayır ben bilgisayar mühendisliği istiyordum lisede baktım bu iş olmayacak musluçunun yanına girip kendi dükkanımı açtım bugün 30+ kazanıyorum ben bilgisayar mühendisliği okusam bugün max 10 kazanacaktım bu ülkede okuyan emeğinin karşılığını alamıyor doktorlar emeğinin karşılığını alsa bugün doktorlar 35-40 bin lira maaş alması lazım
Mühendis bir MEMUR olursan 10k kazanırsın.İyi üniversiteye giden kişinin vizyonunun da geniş olmasını beklerim.Ben olsam mühendislik okur,muslukçu değil de alanıma yakın bir yerin yanına girer sonra kendi dükkanımı açardım.Ha 4 sene okumak istemeyenler için direkt geçiş yapılabilir.Ama ben üniversitenin insanı farklılaştırdığını,çok geliştirdiğini düşünyorum.Zaten memur olunacaksa iyi bir üniversite,iyi bir bölüme gerek yok.Benim annem Hacettepe mezunu,müdürü hacıbayram uni. miydi neydi yani.
 
Mühendis bir MEMUR olursan 10k kazanırsın.İyi üniversiteye giden kişinin vizyonunun da geniş olmasını beklerim.Ben olsam mühendislik okur,muslukçu değil de alanıma yakın bir yerin yanına girer sonra kendi dükkanımı açardım.Ha 4 sene okumak istemeyenler için direkt geçiş yapılabilir.Ama ben üniversitenin insanı farklılaştırdığını,çok geliştirdiğini düşünyorum.Zaten memur olunacaksa iyi bir üniversite,iyi bir bölüme gerek yok.Benim annem Hacettepe mezunu,müdürü hacıbayram uni. miydi neydi yani.
kanka üni okumadığımı kim söyledi 2 senede olsun denedim özel ünide ama benlik değil okul işleri ben 3. sınıftan beri nefret ediyorum okuldan sorun benle alakalıdır belki
 
Eğer gerçekten çalışmakta zorlanıyorsanız, bilişim bölümü olan bir meslek lisesine gitmenizi tavsiye ederim. Üniversiteye gitmeden kendi yazılım bilginiz ile bir gelir elde edebilirsiniz. Örneğin: Esnafların yazılımlarını yapmak. Çok basit iş ve ciddi derecede getirisi oluyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Veya kendi şirketinizi kurup büyük adımlar atarak, yurt dışındaki firmalar ile anlaşabilirsiniz. Hedeflerini büyük tut, kendini küçümseme. ''Sahip olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur.''
hocam gerçekten denedim sayısal çalışmayı ama bunalıyorum ve istemiyorum sayısal çalışmak. Oyun geliştirirken matematiksel problemleri çok güzel araştırıp öğreniyorum ve bundan keyif alıyorum ama düz sınav matematiği çalıştığım zaman bunalıyorum.
 
İnsanların hayatına okkalı B*k bırakan o efsane öneri.
ne alaka dostum meslek seçerken insanlar tabii ki parasına bakcak okuyup çabalayıp emeğinin karşılığını alamadıktan sonra ne anlamı var. tr şartlarında en önemli şey paradır artık kabul edin bence
 
ne alaka dostum meslek seçerken insanlar tabii ki parasına bakcak okuyup çabalayıp emeğinin karşılığını alamadıktan sonra ne anlamı var. tr şartlarında en önemli şey paradır artık kabul edin bence
Parası önemli tabi ona bir șey demiyorum ben olsam ben de 5 bin lira alcam diye tezek bilimi okumam da 20.000 bin alacağım diye de sevmediğim ilgi duymadığım mesleği yapmam.Daha öncesinde böyle bir hataya düștüm inan zulüm dostum.Akșam eve gideceğim diye saniyeleri sayıyordum.Sıfır șaka kafamı tuvalette duvara vura vura ağladığım oldu.Hayatındaki en büyük pișmanlığın olur.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,220,849
Mesajlar
11,071,152
Üyeler
197,994
Son üye
Ze0d
Geri
Top