Öneri 15-20K Bandında Direksiyon Seti Önerisi

smtkrrsln

80+
Katılım
22 Şubat 2021
Mesajlar
444
Reaksiyon skoru
145
i racingte mazda mx5 süreceğim profesyonel amaçlı değil dümenden ama hissiyatlı olsun istiyorum elime otursun yeter
 
2. el g29+shifter alınabilir gibi şahsen kullanıyorum hissiyat olayını uygulamadan istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz direksiyon vs
 
Moza r3 öneririm
 
G29 + Shifter'ı 0 olarakta alabilirsin ama benim önerim 2.elden temiz, çok hor kullanılmamış T300RS GT + shifter.
 
Sıfır alacaksan 15-20K bandında Logitech G29/G923 dışında bir seçenek yok diyebiliriz. Bütçeni 22.000 TL'ye çıkartabilirsen Moza R3 öneririm. Logitech G29/G923 ile aralarında dağlar kadar fark var. Hatta rakip bile sayılmazlar diyebilirim. Özellikle iRacing'de Moza R3 başlangıç için mükemmel bir tercih olur.

Aralarında çok fark var çünkü Logitech G29/G923 direksiyon setleri dişli sistem kullanırken Moza R3 modeli "Direct Drive" teknolojisini kullanıyor. Dişli sistemin en büyük dezavantajları sesli çalışması, pürüzlü bir döndürme hissiyatı, dişli kullanıldığı için araç tepkilerinde gecikme diyebiliriz. Direct Drive sisteminde ise direksiyon mili direkt olarak motora bağlı olduğu için dişlilerin yüksek takırtı sesi olmuyor, direksiyonu döndürürken dişli sistemin aksine tabiri caizse yağ gibi kayıyor ve aynı şekilde dişli sistemin aksine minimum gecikmeyle araç tepkilerini direksiyona aktarabiliyor. Mazda MX-5 yüksek yere basma kuvveti olan araçlar gibi olmadığı için viraj çıkışlarında vesaire kontra gerektirebiliyor. Dolayısıyla sırf onun için bile Moza R3 tavsiye edebilirim, G29/G923'e göre ciddi bir fark olur.
 
Sıfır alacaksan 15-20K bandında Logitech G29/G923 dışında bir seçenek yok diyebiliriz. Bütçeni 22.000 TL'ye çıkartabilirsen Moza R3 öneririm. Logitech G29/G923 ile aralarında dağlar kadar fark var. Hatta rakip bile sayılmazlar diyebilirim. Özellikle iRacing'de Moza R3 başlangıç için mükemmel bir tercih olur.

Aralarında çok fark var çünkü Logitech G29/G923 direksiyon setleri dişli sistem kullanırken Moza R3 modeli "Direct Drive" teknolojisini kullanıyor. Dişli sistemin en büyük dezavantajları sesli çalışması, pürüzlü bir döndürme hissiyatı, dişli kullanıldığı için araç tepkilerinde gecikme diyebiliriz. Direct Drive sisteminde ise direksiyon mili direkt olarak motora bağlı olduğu için dişlilerin yüksek takırtı sesi olmuyor, direksiyonu döndürürken dişli sistemin aksine tabiri caizse yağ gibi kayıyor ve aynı şekilde dişli sistemin aksine minimum gecikmeyle araç tepkilerini direksiyona aktarabiliyor. Mazda MX-5 yüksek yere basma kuvveti olan araçlar gibi olmadığı için viraj çıkışlarında vesaire kontra gerektirebiliyor. Dolayısıyla sırf onun için bile Moza R3 tavsiye edebilirim, G29/G923'e göre ciddi bir fark olur.
teşekkürler aklımda bulunuyor
 
Sıfır alacaksan 15-20K bandında Logitech G29/G923 dışında bir seçenek yok diyebiliriz. Bütçeni 22.000 TL'ye çıkartabilirsen Moza R3 öneririm. Logitech G29/G923 ile aralarında dağlar kadar fark var. Hatta rakip bile sayılmazlar diyebilirim. Özellikle iRacing'de Moza R3 başlangıç için mükemmel bir tercih olur.

Aralarında çok fark var çünkü Logitech G29/G923 direksiyon setleri dişli sistem kullanırken Moza R3 modeli "Direct Drive" teknolojisini kullanıyor. Dişli sistemin en büyük dezavantajları sesli çalışması, pürüzlü bir döndürme hissiyatı, dişli kullanıldığı için araç tepkilerinde gecikme diyebiliriz. Direct Drive sisteminde ise direksiyon mili direkt olarak motora bağlı olduğu için dişlilerin yüksek takırtı sesi olmuyor, direksiyonu döndürürken dişli sistemin aksine tabiri caizse yağ gibi kayıyor ve aynı şekilde dişli sistemin aksine minimum gecikmeyle araç tepkilerini direksiyona aktarabiliyor. Mazda MX-5 yüksek yere basma kuvveti olan araçlar gibi olmadığı için viraj çıkışlarında vesaire kontra gerektirebiliyor. Dolayısıyla sırf onun için bile Moza R3 tavsiye edebilirim, G29/G923'e göre ciddi bir fark olur.

Dişli sistemde "pürüzlü döndürme hissi" dişlilerin sürekli temas hâlinde olması ve bu temasın yarattığı mikro titreşimlerden kaynaklanır. Sürüşü engelleyen/zedeleyen/zorlaştıran bir durum oluşturmaz. DD ile arasındaki en temel fark, dişlide mekanik boşluk (backlash) oluştuğunda, yani ölü bölge ortaya çıktığında ortaya çıkar. Bu da genellikle uzun yıllara dayalı kullanım sonucu gelişen bir durumdur.

"Dişli olduğu için gecikme yapıyor” demek, teknik olarak yanıltıcı bir ifadedir. Logitech’in kullandığı kontrol kartı ve yazılım, gecikme konusunda en ufak şüpheye yer bırakamaz... Gecikme DD/Hybrid/Dişli olduğu için değil yazılım yada donanımsal bir sorun oluştuğunda gerçekleşebilir... G29 veya G923’te herhangi bir input lag, delay ya da latency adına ne koyarsanız koyun durumu yoktur....
i racingte mazda mx5 süreceğim profesyonel amaçlı değil dümenden ama hissiyatlı olsun istiyorum elime otursun yeter
iracing rekabetçi bir simülasyon ve rekabetçi olabilmek için direksiyondan daha çok daha iyi bir pedala yatırım yapılmalı açıkçası. O yüzden size öncelikle pedal setiyle birlikte rekabetçi olabilmenizi sağlayacak tavsiyeler vereceğim ama Moza R3'te sonda olacak.

1-) Logitech G29-G923 -12/16k civarına bulunabilir.

Gaz pedalı biraz kısa olsa da fren kısmı fiyat aralığındaki en iyi iki pedal setinden birisi. iracing gibi bir oyunda ihtiyacınız olsan fren hassasiyetini en iyi verecek pedal setlerinden bir tanesi.

iracing için trueforce özelliğini de kullanabilirsiniz. Trueforce özelliğinin gerçekten iyi FFB'si olan oyunlarda çok başarılı olduğunu söyleyebilirim.

Trueforce ne diye sorarsanız; lastiğin temas ettiği yüzeydeki en ufak detayı dahi kullanıcıya iletmeyi, yol tutuş hissiyatını güçlendirmeyi, aracı daha net hissettirmeyi amaçlayan gerçekten çok başarılı bir Logitech teknolojisi. Aynı zamanda motor sesini de simüle ediyor ve oyunun sesini tamamen kapatsanız dahi oyun içerisindeki motoru masanızda hissedebilirsiniz.

2.2nm tork gücü az olsa da sürüş hissiyatı olarak ihtiyacınızı karşılayacak kadar yeterli. Aracın önünü ve arkasını gayet net bir şekilde hissetmenizi sağlayacak donanıma sahip bir set. Yumuşak FFB detaylarını kaçırmanın yanında daha tembel bir geri bildirimi olduğunu söylemeliyim. Ama dediğim gibi FFB konusunda trueforce özelliği bir çok eksiğini kapattığı gibi artıya geçirdiği yönleri de var.

Trueforce umurunuzda olmazsa direk daha uygun fiyata G29'da alabilirsiniz. Pedal seti fren kısmında biraz daha geride olsa da halen çok başarılı bir seviyede pedal setine sahip G29'da. Göz ardı edilecek bir fark bu gerçekten bu yüzden karar sizin olur. Diğer bütün özellikleri aynı. Direksiyon renk modifikasyonu hariç.

2-) Thrustmaster T248 - Vatan'da 20k'ya indirimlerde bulunabilir.

Hall effect sensörlü ve manyetik pedal sistemi aynı zamanda çok kolay modlanabilir. Hali hazırda iki farklı sertlikte yay ile geliyor. Hybrid sisteme sahip direksiyon ve yaklaşık 3.6nm tork gücüne sahip bir motora sahip. İhytiyacınız olan yol tutuşu ve araç hissiyatını fazlasıyla verecektir. Manyetik vitesleri tepkisel olarak pedal seti gibi mükemmel bir seviyede olsa da çok ses çıkartıyor. Küçük bazı ev yordamıyla yapılan modlar sesin şiddetini düşürse de vitesleri çok ses yaptığını bilmeniz gerekebilir.

3-)Moza R3 - 20k Civarında bulunuyor
Direct Drive sistemdir ve bu sayede FFB oldukça doğrudan ve keskin bir geri bildirim sunar. Moza R3'ün en büyük dez avantajı pedal setinin çok yetersiz olması. Hall effect sensörlü olmasına rağmen, iracing gibi rekabetçi bir simülasyon için çok daha iyi bir pedal setine ihtiyaç duyarsınız eko sistemden. Mevcut fren basma hissiyatı çok yumuşak ve uzun olduğundan asla modsuz şekilde kullanmamalısınız iracing de. 2.5k civarına satılan performans kiti size yardım etse de, ileri seviyeler için yetersiz kalacaktır. Belki çok daha sert bir yay ile sağlam bir mod yaparak çok verimli hale getirilebilir burasıda sizin özelleştirme yeteneğinize kalmış. Eğer özelleştirebilrim derseniz tek tavsiyem bu set olur.

Uzun oldu ama son olarak şunu belirteyim, 5 yıl kadar rekabetçi seviyede G29 kullandım. Hiçbir tuşu dahi bozulmadı. Pedalları ilk günkü gibi çalışıyor. Direksiyon üzerindeki hiçbir tuş da bozulmadı. Vitesler hala tepkime olarak ilk günkü gibiler. F1'de bir tur içerisinde ortalama 80 kez vites değiştiriliyor. Sadece motoru biraz geriye gitmişti haliyle. Bunu düşünürseniz sağlamlıkta bir tercih sebebi.

Logitech her zaman kaliteli malzeme kullanıyor ürünlerinde. Bir çok sette kullandım bunun yanında. T150, T248, T300. Hepsinin ayrı güzel yanları var ancak direksiyonu elinize ilk aldığınızda verdiği his T300 hariç oyuncaksı duruyorlardı. G29/923 öyle değil. Kaliteyi ilk anda hissediyorsunuz elinize alınca, zaten görüntüsü de gösteriyor durumu.
 
Son düzenleme:
Dişli sistemde "pürüzlü döndürme hissi" dişlilerin sürekli temas hâlinde olması ve bu temasın yarattığı mikro titreşimlerden kaynaklanır. Sürüşü engelleyen/zedeleyen/zorlaştıran bir durum oluşturmaz. DD ile arasındaki en temel fark, dişlide mekanik boşluk (backlash) oluştuğunda, yani ölü bölge ortaya çıktığında ortaya çıkar. Bu da genellikle uzun yıllara dayalı kullanım sonucu gelişen bir durumdur.

"Dişli olduğu için gecikme yapıyor” demek, teknik olarak yanıltıcı bir ifadedir. Logitech’in kullandığı kontrol kartı ve yazılım, gecikme konusunda en ufak şüpheye yer bırakamaz... Gecikme DD/Hybrid/Dişli olduğu için değil yazılım yada donanımsal bir sorun oluştuğunda gerçekleşebilir... G29 veya G923’te herhangi bir input lag, delay ya da latency adına ne koyarsanız koyun durumu yoktur....
Dişli sistemdeki "pürüzlü döndürme hissi" zaten sürüşü engelleyen/zedeleyen/zorlaştıran bir durum oluşturmuyor. Sadece gerçekçiliği azaltıyor, bu da kullanıcının üründen aldığı zevki azaltıyor. Konu sahibinin profesyonellik amacı olmadığı için de aldığı zevk ön planda oluyor. Kimse tıkır tıkır dönen bir direksiyon kullanmak istemez.

G29'da standart düz dişliler (spur gear) kullanılıyor. Bu dişli türü de yapısı gereği söylediğin gibi "Backlash" dezavantajına sahip oluyor. Daha doğrusu üretim aşamasında bilerek böyle bir tolerans bırakılır çünkü aksi halde dişliler düzgün çalışamaz. Aynı şekilde söylediğin üzere kullanım süresine bağlı olarak bu "Backlash" olayı artıyor.

Bahsettiğim gecikme türü elektronik değil fiziki bir gecikme. Ve bu gecikmenin merkezine "Backlash" olayını koyabiliriz. Teknik olarak buna gecikme demek doğru olur mu bilmiyorum ancak bir dezavantaj olduğu kesin. Örnek vermek gerekirse ani yön değişimlerinde dişliler arasındaki boşluk sebebiyle motorun verdiği tepki direksiyona geç ulaşıyor. Ulaşan bu geç tepki de benim için bir gecikmedir.

G29'u ben de severim. Hatta şu anda elimde al-sat amacıyla aldığım G29 var ve sıkıldıkça takıp kullanıyorum. Bundan önce T300 de kullandım Logitech Momo da. Sürekli direksiyon seti al-sat yapıyorum ve bu süreçte de ürünleri zevkle kullanıyorum. Elbette her setin kendine özgü dezavantajları oluyor ve bunları göz ardı etmemek lazım. Elbette G29 da belirli dezavantajlara sahip.
 
Uzun uzun yazmışlar da, hiç uğraşma git Trustmaster T300 RS GT al 2. Elden G29'dan kat kat iyidir. Hem böyle aletleri millet çok kullanmadan satıyor yer çok kaplıyor diye, bir hevesle alınıyor sonra gidiyor elden o yüzden temizini bulursun çok fazla.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,157,624
Mesajlar
10,433,289
Üyeler
183,861
Son üye
sehzadex
Geri
Top