İlginç Yeşil Ekran Sorunu

EmirAladag

80+ Bronze
Katılım
4 Eylül 2021
Mesajlar
758
Reaksiyon skoru
274
Merhaba arkadaşlar yeni sistem kurdum. Stress testlerinde vs hiçbir hata almadım fakat herhangi bir uygulama indirmemde yeşiil ekran almaya başladım. Ekran kartım yok -30 Curve optimizer +50mhz birde özel ram ayarı yapmıştım nebi hocadan. Bunlarla ayrı ayrı prime95 occt falan yaptım ne uyarı ne sorun yaşadım İşlemci 2 saat kesintisiz ram 1 saat kesintisiz. fakat ne indirirsem yeşil ekran alıyorum kasa çalışmaya devam ediyor. 2 gün önce yoktu bu sorun. Crystal disk info indiriyom yeşil ekran oluyor düğmeden kapatıyorum.
obs indiriyorum yine aynı
SSD sağlıgı %100 onada baktım okuma yazma hızıda güzel. Testte yaptım ama sorunu çözemedim. Bilen varmı
 
rami expo yaptım dnedim gene aynı. Şimdi komple ayarsız default bios ile deneyeceğim
 
beyler çözemedim ya pc calısıyor hatta oyun acıyorum. bir şey indiriyorum yüklerken yeşil ekran veriyor. Teamwiwer yükledim mesela yine aynı bilen varmı
 
İşlemcinin voltajını biraz yükseltip denesene -30 yerine -20 verip dene yapıyormu yine
 
İşlemcinin voltajını biraz yükseltip denesene -30 yerine -20 verip dene yapıyormu yine
DENİYECEĞİM. Sadece sorun şu hocam 2 saat prime95 yaptım veya oyun actım sorun olmuyor. metin2 açıyorum dosya indir diyince oluyor
 
-30 çok agresif bi curve her cpu kaldıramaz onu, testlerde bişey çıkmasa bile sorun yaşayabilirsin, sen bi -10 yapıp dene önce, hatta tamamen geri al UV ve OC ayarlarını sorun çözülüyor mu yoksa devam ediyor mu. Bundan kaynaklı olup olmadığını bul eğer CO dan kaynaklı değilse o zaman bakılır başka nedenlere
 
Hocam voltajı yükselterek deneyin biraz kendimde çok overclok yaptığım için biliyorum işlemci testleri All core render gibi çalıştığı için prime 95 mzellikle tüm çekirdekler yükte iken düşük voltajı tölere edebiliyor ghz düştüğü için ama mesela oyuna gelince ekran yırtılmaları ***** saçma çökmeler oluyor oyun anlık single core peak attırdığında çökmeler oluyor saatlerce prime 95 yapsanızda çökmez belki ama anlık zıplamalarda voltaj yetersizliğinde yaşıyordum ben bunu örnek olarakda r5 5600 ü 4.8 e all core ocliyip prime 95 ve occt den geçiyordum ama boklu lol de anlık teamfightlarda pc çöküyodu .
 
Hocam hemen gaza gelmeyin. Curve Optimizer değeri -15 veya-16 dır maksimum negative olarak.
Youtubebeler sizi gaza getiriyor. Dikkat edin.
Ram için ekstra ayar yapmayın, daha düşük zamanlama, daha yüksek voltaj falan.
Orta ya da Uzun vadede her sistemde sorun çıkartabiliyor çünkü.
 
-30 çok agresif bi curve her cpu kaldıramaz onu, testlerde bişey çıkmasa bile sorun yaşayabilirsin, sen bi -10 yapıp dene önce, hatta tamamen geri al UV ve OC ayarlarını sorun çözülüyor mu yoksa devam ediyor mu. Bundan kaynaklı olup olmadığını bul eğer CO dan kaynaklı değilse o zaman bakılır başka nedenlere
tamamen geri aldım galiba olmuyor komple bios sıfırladım. ram ayarları dahil olmuyor sanırım artık
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hocam voltajı yükselterek deneyin biraz kendimde çok overclok yaptığım için biliyorum işlemci testleri All core render gibi çalıştığı için prime 95 mzellikle tüm çekirdekler yükte iken düşük voltajı tölere edebiliyor ghz düştüğü için ama mesela oyuna gelince ekran yırtılmaları ***** saçma çökmeler oluyor oyun anlık single core peak attırdığında çökmeler oluyor saatlerce prime 95 yapsanızda çökmez belki ama anlık zıplamalarda voltaj yetersizliğinde yaşıyordum ben bunu örnek olarakda r5 5600 ü 4.8 e all core ocliyip prime 95 ve occt den geçiyordum ama boklu lol de anlık teamfightlarda pc çöküyodu .
tamamen geri aldım galiba olmuyor komple bios sıfırladım. ram ayarları dahil olmuyor sanırım artık
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hocam hemen gaza gelmeyin. Curve Optimizer değeri -15 veya-16 dır maksimum negative olarak.
Youtubebeler sizi gaza getiriyor. Dikkat edin.
Ram için ekstra ayar yapmayın, daha düşük zamanlama, daha yüksek voltaj falan.
Orta ya da Uzun vadede her sistemde sorun çıkartabiliyor çünkü.
tamamen geri aldım galiba olmuyor komple bios sıfırladım. ram ayarları dahil olmuyor sanırım artık

ram için expo 1 expo 2 4 tane expo var onları açayım o zaman. Ben anlamadımki 50mb dosya indirirken sorun oluyor
 
Expoyu aç kullan curve optimizeri elle deneyerek ayarla yada indir ryzen masteri per core ayar yaptır ona biraz uzun sürer ama en stabil değerlerde test ederek yapıyor hem single core hem all core yüke sokarak deniyor .
 
Expoyu aç kullan curve optimizeri elle deneyerek ayarla yada indir ryzen masteri per core ayar yaptır ona biraz uzun sürer ama en stabil değerlerde test ederek yapıyor hem single core hem all core yüke sokarak deniyor .
deneycegim teşekkür ederim.
 
Expoyu aç kullan curve optimizeri elle deneyerek ayarla yada indir ryzen masteri per core ayar yaptır ona biraz uzun sürer ama en stabil değerlerde test ederek yapıyor hem single core hem all core yüke sokarak deniyor .
hocam manuel ram ayarından patlamış olabilirmiyim. Şuan expo aktif ettim denedim sorun olmadı -30 co ile tekrar denedim. (sorunu anlamak için) yine bir şey olmadı ben galiba ram ayarından patladım. SK HYNİX A die benim ramler nebi hocanın ayarı yapmıştım CL kısmını 32 den 30 düşürmüştüm sadece.
 
hocam manuel ram ayarından patlamış olabilirmiyim. Şuan expo aktif ettim denedim sorun olmadı -30 co ile tekrar denedim. (sorunu anlamak için) yine bir şey olmadı ben galiba ram ayarından patladım. SK HYNİX A die benim ramler nebi hocanın ayarı yapmıştım CL kısmını 32 den 30 düşürmüştüm sadece.
Evet ramdendir o zaman, zaten ya curve optimizerdı ya da ram oc si. Expo aç takıl hiç gerek yok kılı kırk yarmaya öyle büyük performans değişiklikleri olmaz 30 ile 32cl arasında, voltajları değerleri vs default'a çek expo aç tamamdır.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,932
Mesajlar
11,082,577
Üyeler
198,219
Son üye
somonEmekcisi
Geri
Top