Yardım İkinci El Elden Satılan Telefonun 1 Gün Sonra İade Etmek İstenilmesi

federalper

80+ Gold
Katılım
29 Temmuz 2020
Mesajlar
6,513
En İyi Cevap
1
Reaksiyon skoru
2,743
Merhaba dün kendim Amerika'dan satın almış olduğum ve ilk sahibi olduğum telefonumu elden sattım. Alıcı telefonu kontrol ederek satın aldı ve ücreti havale etti. 1 gün sonra 1 saat önce beni aradı ve bu telefon toplama sallayınca şıkır şıkır ses geliyor dedi fakat ben ona teslim etmeden önce böyle bir sorun yoktu, kendisine ois'den kaynaklı bu ses gelebilir dedim dükkandaki diğer 17 Pro Max'lerde böyle bir ses gelmiyor dedi ve ben bu cihazı iade etmek istiyorum dedi bende getir bakalım dedim şuanda gelmesini bekliyorum. Nasıl bir aksiyon almam gerekli hukuken bu ürünü iade almam gerekir mi çünkü 1 gün içinde ne yapıp yapmadığını bilemem telefona. Lütfen acil şekilde yardımcı olup yorum yaparsanız sevinirim. Telefon toplama değil çünkü bizzat kendim ürünü sıfır aldım ve ilk sahibiyim.
 
Chat GPT hukuken geri almamamın bir sorun çıkarmayacağını söyledi, tecrübeli bilgili arkadaşların yorumlarını acilen bekliyorum arkadaş gelmeden alacağım aksiyona karar vermek istiyorum.
 
Kendi cihazını niye bize soruyorsun ki anlamadım? Kendi cihazında öyle bir problem olmadığını düşünüyorsan ve ticaret sırasında bu konu hakkında bir problem yaşanmadıysa iki taraf da karşılıklı rızayla yolları ayırıp vedalaşmalıydı.
 
Elinde fatura varsa neden toplama olsun
Hayır cihaz zaten toplama değil Ekim ayında kendim satın aldım o kısmı geçiyorum belki OIS sesi de olabilir geldiğinde göreceğiz artık, ben bu 1 gün içinde ne yaptığını bilemem belki cihazın içini açıp bir işlem yaptırdı veya düşürdü.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Kendi cihazını niye bize soruyorsun ki anlamadım? Kendi cihazında öyle bir problem olmadığını düşünüyorsan ve ticaret sırasında bu konu hakkında bir problem yaşanmadıysa iki taraf da karşılıklı rızayla yolları ayırıp vedalaşmalıydı.
Hocam dün zaten kendisi elden gelip kontrol etti okey dedi ücreti havale edip gitti 1 gün sonra beni arayıp içinden sallayınca ses çıkıyor dedi anlamadınız herhalde olayı.
 
Hayır cihaz zaten toplama değil Ekim ayında kendim satın aldım o kısmı geçiyorum belki OIS sesi de olabilir geldiğinde göreceğiz artık, ben bu 1 gün içinde ne yaptığını bilemem belki cihazın içini açıp bir işlem yaptırdı veya düşürdü.
her şey olabilir hocam. Ona bi yorum yapamam aldığın yerden gelen faturanı göstersen yeterli olur.
 
Hocam dün zaten kendisi elden gelip kontrol etti okey dedi ücreti havale edip gitti 1 gün sonra beni arayıp içinden sallayınca ses çıkıyor dedi anlamadınız herhalde olayı.
Herhalde sen de beni anlamadın. Dolandırıcı değilsen dert etmene gerek yok.

Hayır cihaz zaten toplama değil Ekim ayında kendim satın aldım o kısmı geçiyorum belki OIS sesi de olabilir geldiğinde göreceğiz artık, ben bu 1 gün içinde ne yaptığını bilemem belki cihazın içini açıp bir işlem yaptırdı veya düşürdü.
Bahsedilen sensörden ses gelmesi gibi durumlar iPhone 12 ve önceki yani günümüzde eski diye tabir edilen modellerde her an çıkabilirken yeni model telefonlarda sadece kamera açıkken ve karanlık bir ortama geçildiğinde (özellikle kamerayı elle kapattığında ya da kamera üstü masaya koyduğunda) ortaya çıkar. Adamın dediği şekilde sallayınca şakırdayacak bir şey değil o.
 
Merhaba dün kendim Amerika'dan satın almış olduğum ve ilk sahibi olduğum telefonumu elden sattım. Alıcı telefonu kontrol ederek satın aldı ve ücreti havale etti. 1 gün sonra 1 saat önce beni aradı ve bu telefon toplama sallayınca şıkır şıkır ses geliyor dedi fakat ben ona teslim etmeden önce böyle bir sorun yoktu, kendisine ois'den kaynaklı bu ses gelebilir dedim dükkandaki diğer 17 Pro Max'lerde böyle bir ses gelmiyor dedi ve ben bu cihazı iade etmek istiyorum dedi bende getir bakalım dedim şuanda gelmesini bekliyorum. Nasıl bir aksiyon almam gerekli hukuken bu ürünü iade almam gerekir mi çünkü 1 gün içinde ne yapıp yapmadığını bilemem telefona. Lütfen acil şekilde yardımcı olup yorum yaparsanız sevinirim. Telefon toplama değil çünkü bizzat kendim ürünü sıfır aldım ve ilk sahibiyim.
Buluşman bile hata geri almazsan seni salmaz kalk git. Zaten telefoncuymuş sanırım senin cihazdan bir parça söküp başka cihaz tamiri için ona takmış olabilir.
 
Herhalde sen de beni anlamadın. Dolandırıcı değilsen dert etmene gerek yok.


Bahsedilen sensörden ses gelmesi gibi durumlar iPhone 12 ve önceki yani günümüzde eski diye tabir edilen modellerde her an çıkabilirken yeni model telefonlarda sadece kamera açıkken ve karanlık bir ortama geçildiğinde (özellikle kamerayı elle kapattığında ya da kamera üstü masaya koyduğunda) ortaya çıkar. Adamın dediği şekilde sallayınca şakırdayacak bir şey değil o.
Dolandırıcı değilim dolandırıcı olsam elden kendi evimin konumunu atıp kendi adıma olan iban hesabıma ödemeyi almazdım herhalde, cihazımından da eminim kullandığım süre boyunca sallayınca ois sesi dışında hiçbir ses duymadım.
 
adama gel demen bile hatalı olmuş, hır gür çıkar kavgaya döner benden söylemesi. aldın bitti diyeceksin konu kapanacak. böyle ticaretleri de evinde değil halka açık alanlarda yapacaksın ki evinin yerini bilmesin. bu forumda vardı bi tane, annesi babası satma demesine rağmen laptop satmıştı bir polise. adam sonraki gün gelip bağırıp çağırıp laptopu verip zorla para iadesi almış çocuğun anne babasından. babasıyla falan arası bozulmuştu
 
Buluşman bile hata geri almazsan seni salmaz kalk git. Zaten telefoncuymuş sanırım senin cihazdan bir parça söküp başka cihaz tamiri için ona takmış olabilir.
Buluşmadım konumuma gelecek konuşacağız tekrardan, telefoncu değil başka bir iş ile uğraşıyor sanırsam kendi iş yerindeki başka insanların telefonu ile aynı ses çıkmıyormuş öyle dedi.
 
Dolandırıcı değilim dolandırıcı olsam elden kendi evimin konumunu atıp kendi adıma olan iban hesabıma ödemeyi almazdım herhalde, cihazımından da eminim kullandığım süre boyunca sallayınca ois sesi dışında hiçbir ses duymadım.
O zaman dert etmeye hiç gerek yok keşke adamla muhatap olmasaydın bile. "Dükkandaki telefonlarda öyle bir ses gelmiyor." dediğine göre telefoncu gibi bir arkadaş sanırım alan kişi, doğru mu?
 
Ben bir ürün satarken veriyorum telefonu olanı biteni her şeyi söylüyorum, alıcı bakıyor tamam diyorsa alıyor. O kadar anlatımdan sonra, inceleme kurcalamadan sonra onaylıyorsa zaten sizden çıkıyor durum. Ha gerçekten bir problem vardır cihazda söylenmemiştir tamam ama alırken fark etmediysen ben de bilemem senin ne yaptığını belki telefonu açtırdın, içerisinden pilini aldın? Cihaza bir bakın, şarj soketinin vidalarında aşınma var mı dikkatlice kontrol edin. Arka camına ve ekranın sağ sol taraflarını kontrol edin çünkü bazıları arasına pena falan sokarak açıyor aşınmalar vardır açıldıysa.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,257
Mesajlar
11,085,889
Üyeler
198,281
Son üye
ALİ öngel
Geri
Top