[Yardım] Banka Bana 500.000 TL Kagıt Gönderdi

Ödeyemeyeceğin krediyi, borcu neden çeker ki bir insan ? sonra burada gelip ne yapmalıyım diye konu açarsınız. İnsan biraz kendini ve gücünü bilmeli. Şuan ekmek 15 TL benim cebimde 15 TL olmazsa o ekmeği almam aç gezerim.
 
üzerinde kayıtlı bişey yoksa ve çalışmıyosan boşver 2-3 yıl kalsın sonra banka senin borcunu fonlara satınca çok ucuza kapatırsın

kimse seni borcun var diye alıkoyamaz rahat ol
ve ömür boyu banka kara listesine girer, kredi kartı veya herhangi bir kredi ürünü asla alamaz. 2 3 sene bankalara para atarsa bankanın o parayı çökeceğini söylemiyorum bile. ancak teminatlı kredi kartı alır onda da teminat yatırıyor adı üstünde. 500 bin için yazık olmuş. oysa önümüzde seçim dönemi de var sağlam kredi vericek bankalar
 
ve ömür boyu banka kara listesine girer, kredi kartı veya herhangi bir kredi ürünü asla alamaz. 2 3 sene bankalara para atarsa bankanın o parayı çökeceğini söylemiyorum bile. ancak teminatlı kredi kartı alır onda da teminat yatırıyor adı üstünde. 500 bin için yazık olmuş. oysa önümüzde seçim dönemi de var sağlam kredi vericek bankalar
Çoktan girmiş hocam. O kağıdın gelmesi yeterli, inanın.
 
Bu saatten sonra yapılabilecek en iyi hareket ödememek sigortalı işte çalışırı ama maaşın 1/4 ü kesiliyor diye biliyorum.Bu saatten sonra banka düşünsün sen değil kankam stres yapsa nerdeyse herkes bu yoldan geçiyor varlık fonuna düşünce taksitle ve cok ucuz kapatrısın
 
Ödeyemeyeceğin krediyi, borcu neden çeker ki bir insan ? sonra burada gelip ne yapmalıyım diye konu açarsınız. İnsan biraz kendini ve gücünü bilmeli. Şuan ekmek 15 TL benim cebimde 15 TL olmazsa o ekmeği almam aç gezerim.
Eleştirmek kolay dostum. Yazılımcı arkadaşlarım var, tamamı 2024 öncesi AI furyasından önce ayda 150+bin lira geliri olan insanlardı. AI furyası ve küçülmelerle işsiz kaldılar. Ev kredileri, ihtiyaç kredileri çektiler kendi bütçelerine göre. Bu süreçlerden sonra bir çoğu aylarca işsiz kaldılar.

Öyle yazmakla olmuyor o işler.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: luse
size de geçmiş olsun, hangi ülkeden döndünüz ve niye döndünüz sorması ayıp
Taiwan'daki TSMC'de güvenlik görevlisi bir sevgilim vardı. Gir çık yaparak ya da yerel kültürel öğelere rezervasyon yapıp, dahil olarak; uzatmalarla orada kalıyordum. Evlenip, vatandaşlık alacaktım. İşler planlandığı gibi gitmedi diyelim.
 
Taiwan'daki TSMC'de güvenlik görevlisi bir sevgilim vardı. Gir çık yaparak ya da yerel kültürel öğelere rezervasyon yapıp, dahil olarak; uzatmalarla orada kalıyordum. Evlenip, vatandaşlık alacaktım. İşler planlandığı gibi gitmedi diyelim.
sağlık olsun, hayat bi maraton devam etmek lazım
 
Birebir yaşadım aynısını, anlatayım.

Yazılımcıyım, kısa bir süre öncesine kadar da Türkiye'de değildim. Bu süreçte de QNB Finansbank'daki kredilerim, kredi kartlarım patladı. Cahilce, bir daha ülkeye dönmem zaten deyip ödemedim. Borç miktarı totelde 300 bin lira ham para, günümüz faizleri ile de 600-700 bandındaydı.

Türkiye hattıma sayısız mesaj, arama geldi aylarca. Eve sayısız kağıt gitmiş. İcra, haciz, tehdit içeren mesajlar... Hiçbir şey yapmadım zaten ülkede değilim diye.

Bilmeniz gerekenler:

Haciz yok, o eskidendi. 3-4 milyon lira altı hacizle uğraşılmaz, uğraşsalar bile evde 1 üründen 2 tane yok ise; elleri boş gidiyorlar.
Bana haciz hiç gelmedi. Türkiye'deki banka hesaplarım blokelendi.
Faiz birikir. Sürekli birikir.

Bu olay 2 sene sürdü. 2 sene boyunca benden asla haber, bilgi almadılar/alamadılar.

2 senenin sonunda geçen hafta borç varlık şirketine devir etti. Ve bu şirketler borcu; ANA PARA üzerinden %10-15 miktarına satın alıyorlar. Yani bir varlık şirketi benim borcuma aslında 40-50 bin lira en fazla ödeyerek sahip oldu.

Bu noktada da kendileri sana teklif veriyorlar. Faizini silelim, mevcut borcu da 6 aya 12 aya bölelim diyorlar. Bu noktada tüm olay pazarlığında bitiyor. Durumum yok, ödesem zaten bankaya öderdim der, katı durur, ağlar sızlarsan; faiziyle 700 olan borcu bir anda 100 bine indirip; 10 ay da taksit yapıyorlar.

Bitip gidiyor.

Ha olan ne? Sicil yandı. Kredi, kredi kartı hak getire.

Korkma, ölmezsin. Ama mental olarak sıkı durman gereken bir süreç.

Benim için sorun yoktu. Türkiye'ye döndüğümde de çalıştığım şirketler yurtdışıydı ve ödemeleri payoneer ya da worldfirst'e çekip; yurtdışı kartı kullanıyordum. Takibi yoktu. Varlık fonuna geçince de yaptım pazarlığımı. Tek yanan şey banka sicilim oldu.

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Haciz mümkün değil artık pek. Süreci yaşamış birisi olarak söylüyorum. Borç dişe dokunur 3-4 milyon üstü bir şey değilse; kişinin üstünde mal varlığı yoksa, kimse hacize girişmez.
Hacizden kastınız çilingir ve polisle gelmeleri ise hayır, bunlar olmuyor fakat memurlar, avukatlar sürekli geliyor. Posta kutusuna tebligat yapıştırmaları çok fazla oluyor. Komşuları rahatsız etmeleri de var. Binada boş dairenin posta kutusuna tebligat yapıştırıldığını gördüm mesela. Bir uyanıklık yapıp taşındığı yere ikametgahını götürmemişti fakat yine de peşini bırakmıyorlar. Kısaca borç küçük diye uğraşmıyorlar zannediyorsanız yanılıyorsunuz.
 
Hacizden kastınız çilingir ve polisle gelmeleri ise hayır, bunlar olmuyor fakat memurlar, avukatlar sürekli geliyor. Posta kutusuna tebligat yapıştırmaları çok fazla oluyor. Komşuları rahatsız etmeleri de var. Binada boş dairenin posta kutusuna tebligat yapıştırıldığını gördüm mesela. Bir uyanıklık yapıp taşındığı yere ikametgahını götürmemişti fakat yine de peşini bırakmıyorlar. Kısaca borç küçük diye uğraşmıyorlar zannediyorsanız yanılıyorsunuz.
Ben hiçbirini yaşamadım. Ne avukat geldi Türkiye'deki ikametime (ki aile yanı görünüyordu o zamanlarda) ya da bir avukat geldi, gitti. Avukat gelip gitmez ki. Ya icra memuru ve hamaliyeler ile gelirler ya da ararlar, taciz ederler.

Bir noktadan sonra olan şuydu, aramaların %99'unu açmıyordum. Ancak %1'inde açınca (kargo arıyor belki diye);

"Şu an adliyeden çıktık, hamaliyeler ve icra memuru ile evinize geliyoruz, evde misiniz?"

Dendiğini bilirim. Bir noktadan sonra gelin, çayım da var diyorsunuz. Gelen giden yoktu hiçbir zaman.
 
Ödemezsen haciz gelecek tahsil edebildikleri her şeyi o miktara kadar tahsil etmeye çalışacaklar, ödemen için son bir süre tanıyor sana kısaca öyle söyleyebilirim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Süreç oraya gelene kadar borç faizle üçe katlanır zaten, yıllarca da banka hesabını bile kullanamayan sigortalı işe giremeyen biri olarak sürünürsün.
100 e katlansada fark etmez 5 ödeyemeyen adam 15 ödeyemez yine 5 in altında bir miktar odetirler
 
Geri
Top