Çözüldü✓ G29 YouTube da söylendiği kadar kötü mü

Domates

80+
Katılım
23 Temmuz 2025
Mesajlar
3
Reaksiyon skoru
0
Dostlar g29 alıcaktım ama bir arkadaş gördüm baya hevesimi kaçırdı direksiyon ile alakalı g29 ilk direksiyonum olacak ffb si iyi mi? ets oynayacağım
 
Dostlar g29 alıcaktım ama bir arkadaş gördüm baya hevesimi kaçırdı direksiyon ile alakalı g29 ilk direksiyonum olacak ffb si iyi mi? ets oynayacağım
Biraz kronik bir model bütçen yetiyorsa moza r5 al veyahut r3
 
Valla ben aldım kullanıyorum ets 2 de gayet zevkli
 
Yaklaşık 4-5 senedir ehliyetim var, G29'un başına oturunca gerçek hissiyatla uzaktan yakından alakası olmadığını anlıyorsun. (2004 Model Opel Corsa kullanıyorum😁 öyle lüks, yeni model bir şey de değil yani)
Kötü değil ancak iyi de değil. Vatan'da Formula 1 simülasyonu sürmüştüm. Cihazı hatırlamıyorum ama gerçekten hissiyat iyiydi.

Şahsen tavsiyem 2. El al 9-10K'ya çok rahat vitesli set bulursun. Beğenmezsen geri satarsın. Sıfır alırsan çok değer kaybediyor
 
Dostlar g29 alıcaktım ama bir arkadaş gördüm baya hevesimi kaçırdı direksiyon ile alakalı g29 ilk direksiyonum olacak ffb si iyi mi? ets oynayacağım

Herkesin yorumu kendisini bağlar. Açıkçası bu yorumları ne kadar profesyonel bir deneyimle yapıyor bunu soruglamak lazım öncelikle. Direksiyonu alırken hangi amaca yönelik almıştı ve neye yanıt alamadı? Bunun cevabı daha önemli. Şahsi düşünceler profesyonel olmadıkça ciddiye alınmamalı.

Örneğin ben G29 ile sim yarışçısı dahi oldum. Üst seviye liglerde yarıştım. Aracın önünü arkasını en ufak gecikme olmaksızın her daim F1, Assetto Corsa Competizione gibi aha çok sim odaklı oyunlarda her daim çok net şekilde hissederek yarıştım. Şimdi Le Mans Ultimate gibi iRacing'e daha yakın bir simde G923 kullanarak üst seviyede yarışıyorum.

G29'un en önemli artısı pedal setidir. Gaz pedalı biraz kısadır. (Ciddi bir kısalık değil ancak kısa)
Fren pedalı ise, işte burası gerçekten alameti farikasıdır bu setin. Çünkü sertlik seviyesi üst seviye pedal setlerinde olması gereken kıvamdadır.
Viraja 150 metre kala frene basmaya başlarsın ve ayağını virajın içine girdikçe hafif hafif çekersin pedaldan. Çünkü motor sporlarında sizi diğerlerinden ayıran en önemli şey, viraj giriş ve çıkışlarında ne kadar hız taşıdığınız, ağırlık (yük) transferini ne kadar doğru yapabildiğinizdir.

İşte G29'un pedalları size üst seviye pedal setlerinde olan bazı özellikleri sunuyor. Bu sayede ciddi bir yarışta sizi geri bırakmıyor.

FFB'sine gelince; Force Feedback olarak dişlinin yer yer avantajı olduğu gibi DD sistemlere göre kaçınılmaz dezavantajları da vardır. Ancak burada en önemli nokta siz aracı ne kadar hissedebiliyorsunuz bu sistemde? Aracın önü ve arkası kendisini bırakmaya başladığı anda, siz bunu ne kadar anlıyorsunuz? Dediğim gibi ben elit seviye liglerde bu direksiyon ile yarıştım. Ön-arka farketmeksizin araç kendini bir an saldığında ani kontra verme gerekliliğini hissederek araç kontrolünü asla kaybetmedim. Elbette risk alıp bunu yaşadığım oldu ancak bu kullanıcı hatası ile gerçekleşti sadece.

DD sistem her daim en net-doğrudan en doğal geri bildirimi verir. Ne kayışlı ne dişli aynı ölçekte hiçbir zaman olamaz. Yumuşak FFB'ler de yine DD sistemlerde daha hissedilebilirdir. Ancak bunlar sizi daha iyi bir yarışçı yapmak için yeterli değildir. Daha iyi olmak için aslında daha iyi bir pedal setine ihtiyacınız vardır her zaman. Hall-effect sensörlü olmasına rağmen Moza R3/R5 o kadar basınç hissi yoktur ki fren pedalında asla ileri seviye yarışamazsınız. Performans kiti alsanız dahi sertlik kıvamı yeterli seviyelere çıkamıyor. Belki çok daha sert bir yay alınarak istenen kıvama getirilebilir. Bu da sizin modlama marifetinize kalır.

Ama siz ETS2 oynayacağım, drift oynayacağım, ne bileyim otobüs oyunu oynayacağım, Forza, tarzı takılacağım diyorsanız Moza tercih edebilirsiniz. Oralarda hiçbir sorun olmaz.
Ciddi yarışmak F1, Assetto Corsa, iRacing, Le Mans, AMS2, rFactor oynayacağım diyorsanız iyi pedal setli direksiyon alın. G29, G923, Thrustmaster T248.
 
Ulan ne yazmışım be.
G29 fedaisiyim.
DİRENE DİRENE KAZANACAĞIZ!
 
Geri
Top