Arkadaşlar merhaba, ben 40 gün önce Apex Pro klavyemi İtopyaya kargolamıştım. Klavyemdeki "6" tuşunun ledi istediğim renk yanmıyordu. Klavye İtopyaya ulaştıktan bir süre sonra klavyenin arızalı olduğunu söylediler. Ürünün stoğu olmadığından dolayı para iadesi veya muadil ürünle değiştirebileceklerini belirttiler. Ben alırken fiyatı 1800 TL olan klavyenin şu anki fiyatı 4000-5000 fiyat aralığında. Muadil ürün seçtiğimde de klavyeyi 1800 TL'den hesaplıyorlar, klavyenin şu an 2. elleri bile 2500 TL.
Ben mail üzerinden iletişimde olduğu çalışana klavyenin yeni stoğunun ne zaman geleceğini sorduğumda, stok bilgisini paylaşmadıklarını söyledi. Ben "en azından 1 ay içerisinde gelir mi?" diye sorduğumda bana yaklaşık 5 gün cevap vermedi ve bana cevap vermeden uzun süre beklettikten sonra bana ürünün 1 adet stoğu olduğunu ve onu göndereceklerini söyledi. Ürün bu sabah elime ulaştı ve gönderdikleri ürün teşhirli ürün. Ürünün arkasında sağdaki destek kısmı yok, tuşlar orijinal yerlerinde değil, çıkartılıp farklı kısımlara takılmış, OLED ekranı çizik çizik. Kısacası bana mağazada kullandıkları teşhirli ürünü yollamışlar ve bunu ürünü yollamadan önce hiçbir şekilde belirtmedi. Arayıp bu sorunu dile getirdiğimde ürünün teşhirli olduğunu söylediğini iddia etti fakat emin olmak için tekrardan mailleri kontrol ettim kesinlikle hiçbir şey belirtmemiş.
Şimdi gelelim İtopya'nın yaptığı büyük oyuna. Ben bana gönderdikleri ürünün onlara yolladığım üründen bile daha sorunlu olduğunu söyleyip en azından kendi yolladığım klavyeyi geri vermelerini istediğimde "Sizin gönderdiğiniz klavye arızalı olduğu için imha edildi" diye yanıt aldım. Ben ürünü yolladığımda bana ürünün stoğunun olmadığını eğer istersem yolladığım ürünü geri yollayacaklarını söyleyen şahıs, şimdi bana benim onlara yolladığım ürünün imha edildiğini söylüyor (Bir önceki mailde geri yollayabileceğini söylüyordu
) Kısacası benim ürünü sattıkları ve bana teşhirli ürün yolladıkları için benim onlara yolladığım ürünün imha edildiğini iddia ediyor. Bana tek seçenek olarak ilk aldığım fiyattan para iadesi yapmayı bırakıyorlar.
Klavyeyi garantiye gönderdiğim günden beri İtopyanın sitesini her gün takip eden birisi olarak şunu fark ettim:
Mağazalarında kendilerinin de dediği üzere Apex Pro stoğu yoktu fakat bana daha önce mağazalarında kullandıkları teşhirli klavyeyi kargoya verdikleri günün akşamı mağazalarından bir tanesinde Apex Pro stoğu koydular. Koydukları fiyat 3800 TL'lik Apex Pro TKL'nin bile daha aşağısındaydı 3300-3500 TL arasında bir fiyata koydular. Bu duruma çok şaşırmıştım ve bugün gönderdikleri teşhirli ürün bana ulaştığında olayın farkına vardım.
Kısacası benim onlara gönderdiğim sadece "6" tuşunun ledinin arızalı olduğu klavyeyi mağazalarında 3300-3500 TL civarında uygun bir fiyata satıp bana teşhirli ürün yollayıp bana 1800 TL para iadesini kabul ettirmek zorunda bırakıyorlar. Adamlar hem mağduriyet yaşatıyor hem de bu mağduriyetten bile kar elde etmek için benim yolladığım az arızalı ürünü satıp bana çok arızalı ürün yollayıp para iadesi teklifinde bulunuyorlar.
Arkadaşlar biraz uzun bir yazı oldu ama bu yapılanı kısa bir şekilde anlatamazdım, bu yapılan bildiğiniz üçkağıtçılık. Daha önce hiçbir yerde böyle bir şeye tanıklık etmedim. Şimdi ben bu 40 günlük süreçte iletişimde olduğum İtopya personeli ile olan maillerimle birlikte İtopyayı Tüketici Hakem Heyetine vermek istiyorum sizce Hakem Heyetinden olumlu sonuç alabilir miyim? Bir de İtopya personeli benim onlara yolladığım klavyeyi sattıklarını inkar edip "imha" ettiklerini söylüyor Hakem Heyeti yaptıkları satış kayıtlarını kontrol edip gerçeğe ulaşabilir mi? Ayrıca bana teşhirli ürün göndereceklerini hiçbir şekilde belli etmeden beni saf yerine koyup teşhirli ürün yollamaları onlar adına suç mu? Bu konularda bilgili birisi varsa çok iyi olur.