Çözüldü✓ Tüketici hakem heyetini kazanır mıyım ?

Katılım
12 Temmuz 2024
Mesajlar
155
Reaksiyon skoru
27
Arkadaşlar merhaba haziran başı gibi m4 MacBook Air aldım pozitif teknoloji sitesinden. Aldıktan 1 hafta sonra falan ortaya çıkan kasadan çıt çıt sesler ve memnun etmeyen batarya sorununa dair gürgençler mail ofa gittim.(1 ay memlekette olduğum için cihazı götüremedim.) Onlar ise biz sadece onarırız, cihaz çok yeni aldığınız yere gönderin iade ya da en kötü değişim yaparsınız dendi. Ben bundan 2 hafta önce falan iade talebi ile cihazı pt'ye gönderdim. Gönderdikten 3 4 gün sonra cihazda kontroller yapıldı sıkıntı yok dendi. Ben de bu durum için apple'ı aradım beyefendi evet cihaz çok yeni böyle bir durumda genelde iade işlemleri yapılması gerekir dendi ve pozitif teknoloji şirketi ile 3 yıl önce servis bağlantılarını koparttığını açıkladı yani muhtemelen yetkisiz işlem yapıldı cihaza veya kafalarına göre bakıp gönderdiler. Pt'yi aradığımda bana bir sıkıntı olmadığını ancak servis kaydının Apple'da gözüktüğünü söyledi ben baktım göremedim apple da herhangi bir servis kaydı yok dedi ve bana yalan söylediler. Ayrıca cihazla ilgilenen teknisyen arkadaş sizi arasın dediler ama 2 hafta oldu ne arayan var ne soran. Bu arada cihazın kasasından gelen seslerin video kaydı da var. Şimdi ben bunları şikayet etsem heyete beni haklı bulurlar mı ayrıca şikayet için bir avukata falan gerekir mi yoksa hazır bir dilekçe örneği mi kullansam?
 
14 günü geçtiği için cayma hakkın yandı. Buradan sonra en iyi ihtimalle ayıplı mal statüsünden işlem görür. Umarım düzgün bir bilirkişi tarafından olumlu sonuçlanır geçmiş olsun.
 
14 günü geçtiği için cayma hakkın yandı. Buradan sonra en iyi ihtimalle ayıplı mal statüsünden işlem görür. Umarım düzgün bir bilirkişi tarafından olumlu sonuçlanır geçmiş olsun.
Hocam sonradan ortaya çıkan ayıplarda zaman aşımı 6 ay değil mi ayrıca kişisel durumlardan dolayı 14 günlük caymayı kullanamadığımı belirtsem mi
 
14 günü geçtiği için cayma hakkın yandı. Buradan sonra en iyi ihtimalle ayıplı mal statüsünden işlem görür. Umarım düzgün bir bilirkişi tarafından olumlu sonuçlanır geçmiş olsun.
Ayıplı malda geçerli değil bu süre
 
@TechGuy Hocam peki bu aralar şey duydum ama enflasyon sebebi ile sözleşmeden dönülürse alınan tarih hesaba katılarak yeni ücret belirlenerek onun iadesi yapılmaya başlanmış aynı cihaz şu an aynı sitede 2k daha pahalı ve dolar kurunu baz alırsak 4000 tl falan zararım var. Bunu da belirtmeli miyim
 
@TechGuy Hocam peki bu aralar şey duydum ama enflasyon sebebi ile sözleşmeden dönülürse alınan tarih hesaba katılarak yeni ücret belirlenerek onun iadesi yapılmaya başlanmış aynı cihaz şu an aynı sitede 2k daha pahalı ve dolar kurunu baz alırsak 4000 tl falan zararım var. Bunu da belirtmeli miyim
Valla hocam mevzuatta öyle bir şey yok. THH inisiyatif alabiliyor mu bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
Benim apple destekte görüştüğüm yetkili pt firmasının 3 sene önce yetkili servis sağlayıcısı olmaktan çıktığı ile ilgili bir bilgi verdi ancak Apple'ın sitesinde hala yetkili servis sağlayıcısı olduğu gözüküyor. Bunu da geçtim apple destekte soruna dair herhangi bir işlem kaydı olmaması yasal mı gürgençlere airpodsu verdiğim anda apple destekte gözüktü ve ptdeki yetkili bana kaydı var deyip beni yalanladı ancak servis kaydı yok bunu söylemeli miyim yetkisiz işlem yapılmış olabilir mi
 
Cayma hakkı ayıplı üründe koşulsuz şartsız 1 yıldır. İade hakki ise 2 yıldır
farklı hocam cayma hakkı 14 gündür. cayma hakkını kullanman için herhangi bir koşula gerek kalmaz. iade hakkı öyle değil ürünün ayıplı olması gerekir
 
Vakit kaybetmeden THH başvurusu yapmalısınız ne kadar beklerseniz o kadar zarar bence. THH çoğu zaman %99 müşteriden yana olumlu karar veriyor. Siz olayı en ince ayrıntısına kadar belirtin.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,151,582
Mesajlar
10,377,731
Üyeler
183,139
Son üye
dteahmet
Geri
Top