🔥İndirim RX 9070 XT 33.665,00tl + 9,6 Taksit Güncelleme!

Bende de 9070 xt Asus prime xt var. Nebi hocanın ayarları yaptım fakat ara ara crash yemiştim. Tekrar dikkatli baktığımda Nebi hocanın clock MHz 2900 kem benimki 3400 lere dayanmıştı. Çok bilgili değilim kart konusunda ama ben de maç MHz offseti -500 e aldım kartı 2900 3000 lerde stabil olarak kullanabiliyorum. Doğru mu yaptım yanlış mı yaptım bilgim yok kart optimizasyonunda usta biri de değilim. Sadece paylaşmak istedim. Karttan memnunum bu arada. Not: belki MHz offseti o kadar kısmama gerek de olmayabilir bu arada zaten fhd oynuyorum o yüzden kartı çok zorlamaya da gerek görmedim 2 k ya geçene kadar
Ben hiç kurcalamadım. Yani kartı aldım taktım kullandım (kullanamadım hahahah). Herhangi bir OC UV deneyimim olmadı çünkü default halinde bile çalışmadı ki düzgün.
 
Ben kendi ayarımı ekleyeyim ama Her kart için aynı değil bendeki ayar ile de crash yersin belki başkasının ayarı ile de nebi akgünün rehberine göre ayarlarsan eni sonu zamanla buluyorsun ayarı
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Millet kullanmasını bilmiyor he bazıları fabrika çıkışlı sorunlu oluyor nadiren onu anlarım ama adam gidiyor bilip bilmediği UV yi atıyor veya adamın psu yetersiz veya öbür parçada sorun var windowsda orda burda sorun oluyor hemen 9070xt sorunlu amd sorunlu oluyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Oyun için alcaksan 5060ti veya 5070 alma bende zamanında o hataya düşcektim Birkaç yerde alma 5070 al 9070xt sorunlu diyenler oldu hiçbir sorun yok yağ gibi akıyor oyunlarda ayrıca nvidia dan kat ve kat daha serin çalışıyor.Tavsiyem 9070xt al milleti takma buradan bağımsız diyorum burda hata vs alanlara değil bazıları ne yaptığını bilmediği için amd ye 9070xt ye atıyor sorunu ben 1 seneye yakındır kullanan biri için diyorum hiçbir sorun yok al gitsin
Ya ben Metin2 oynuyorum bana VRAM 16 şart o yüzden işte 5060ti yöneldim. Kartın gücü rahat yetiyor zaten. 9070xt alıp sıkıntı yasamaya gelemem ben yoksa tabii ki mantıklı
 
Son 2 haftada iki kere 9070xt alıp iade etmiş biri olarak söylüyorum ki 2011 den amd kullanan birisiyim. Sanırım bir daha amd almam.

İlk 9070 xt bf6 da devamlı crash yiyordu bazen 3 dkk da bazen 15 dkk da ama her türlü crash yiyordum.
İade edip 2. bir 9070xt aldım. Bu kartta ise crash sorunu yoktu ama stabil değil. Evet sentetik benchmark veya stress testlerinde olması gerektiği gibi değerler puanlar alıyordum ama oyunlar sırasında özellikle bf6 da kart bir garip davranıyordu.
250 fps ile 100 fps arası dalgalı çalışıyordu. Ki 250 olduğu durumlarda bile akıcılık hissi yoktu kasıyor gibiydi. Eski ekran kartım daha az fps olmasına rağmen 9070xt e göre yağ gibi akıyor....
Fps drop yediğim yerlerde watt da düşüyordu 304w den 200w küsürlere.
%1 veya %0.1 Fps değerleri ise çok düşük değildi ki zaten kafamı kurcalayan durumda buydu. Kart yüksek fps verdiği anlarda her şey yolunda iken nasıl akıcılık hissi olmaz. Monitor veya kablo sorunu falan desem mantıklı gelmiyor çünkü onlarla hiç işim olmadı değişen tek şey GPU.

Denediğim çözümler
--- ULPS ve HAGS açık/kapalı denedim fayda etmedi ki kapatırsan herhangi bir video falan izlemiyordum pc üzerinde bunun içinde HAGS kapatmam gerekiyordu.
--- Safe mode DDU 26.3.1 ve 26.6.1 driver
--- Çeşitli oyun içi grafik ayar
--- Çeşitli amd driver ayar, fsr, anti-lag, freesync kapatma vs gibi
--- Darboğaz oluyordur diye 2k native veya 2k res scale denedim fark etmedi.
Daha bir çok irili ufaklı çözümler denedim ki bunlar reddit vs çok tavsiye edilen veya işe yaradığı doğrulanan ama günün sonunda hiçbiri işime yaramadı ki zaten çoğu net bir çözüm değil, sorundan kaçma izole etme yolu. Yani dediğim gibi ben ULPS kapatırsam pc de video izleyemiyorum. Bununda düzelmesi için HAGS kapatmam lazım ki bunu kapatırsam AMD FSR veya Frame Generation özelliğini direkt kullanamıyorum.
Yani belki toplamında 80-100 bin liraya yakın donanım olacak ama sorunlarla uğraşıp günün sonunda eksik bir deneyimin olacak...

Ve evet donanımda ki diğer bileşenler de sorun olduğunu düşündüm. Yani eski kartım güçsüz bu yüzden varolan bir sorun gün yüzüne çıkmıyor ama yeni kart güçlü olduğu için açıkca ortaya çıkıyor mantığı. Hatta hala acaba mı diyorum ama yok sanmıyorum.
Çünkü sıcaklıklar olsun, sentetik benchmark skorları olsun veya prime95, testmem5 falan gibi testlerin hiçbirinde sorun yaşamadım ki zaten harici bir OC işlemimde olmadı. Azıcık pbo ve expo hariç.

Ve evet aynı/benzer donanım sahip olup, 9070xt ile bf6 falan sorunsuz oynayanlarda var buna sıradan kullanıcı veya yayıncı dahil. Ama bana nasip olmadı. Yani her 9070xt, amd driver veya oyun üçlüsü hatta buna windows da dahil bunlara bozuk diyemem ama benim için bir yerde bozukluk vardı.

Benzer sorun/deneyim yaşayan ve eğer çözen varsa fikir almak isterim açıkcası. Belki ben bir yerde hata/eksiklik yaptım..


Dipnot : Bu arada şöyle bir durum var 9070xt ler için. Sanırım ilk üretilen kartlar hynix ramli, sonrakiler samsung. Benim sorun yaşayıp iade ettiğim iki kartta da hynix vram vardi. Aklıma şu takılıyor acaba sonradan üretilen kartlar sorunsuz ama ilk üretilenlerde bir hata mı var atıyorum pcb, bios vb. sonradan bunları revize ettiler.
Son 2 haftada iki kere 9070xt alıp iade etmiş biri olarak söylüyorum ki 2011 den amd kullanan birisiyim. Sanırım bir daha amd almam.

İlk 9070 xt bf6 da devamlı crash yiyordu bazen 3 dkk da bazen 15 dkk da ama her türlü crash yiyordum.
İade edip 2. bir 9070xt aldım. Bu kartta ise crash sorunu yoktu ama stabil değil. Evet sentetik benchmark veya stress testlerinde olması gerektiği gibi değerler puanlar alıyordum ama oyunlar sırasında özellikle bf6 da kart bir garip davranıyordu.
250 fps ile 100 fps arası dalgalı çalışıyordu. Ki 250 olduğu durumlarda bile akıcılık hissi yoktu kasıyor gibiydi. Eski ekran kartım daha az fps olmasına rağmen 9070xt e göre yağ gibi akıyor....
Fps drop yediğim yerlerde watt da düşüyordu 304w den 200w küsürlere.
%1 veya %0.1 Fps değerleri ise çok düşük değildi ki zaten kafamı kurcalayan durumda buydu. Kart yüksek fps verdiği anlarda her şey yolunda iken nasıl akıcılık hissi olmaz. Monitor veya kablo sorunu falan desem mantıklı gelmiyor çünkü onlarla hiç işim olmadı değişen tek şey GPU.

Denediğim çözümler
--- ULPS ve HAGS açık/kapalı denedim fayda etmedi ki kapatırsan herhangi bir video falan izlemiyordum pc üzerinde bunun içinde HAGS kapatmam gerekiyordu.
--- Safe mode DDU 26.3.1 ve 26.6.1 driver
--- Çeşitli oyun içi grafik ayar
--- Çeşitli amd driver ayar, fsr, anti-lag, freesync kapatma vs gibi
--- Darboğaz oluyordur diye 2k native veya 2k res scale denedim fark etmedi.
Daha bir çok irili ufaklı çözümler denedim ki bunlar reddit vs çok tavsiye edilen veya işe yaradığı doğrulanan ama günün sonunda hiçbiri işime yaramadı ki zaten çoğu net bir çözüm değil, sorundan kaçma izole etme yolu. Yani dediğim gibi ben ULPS kapatırsam pc de video izleyemiyorum. Bununda düzelmesi için HAGS kapatmam lazım ki bunu kapatırsam AMD FSR veya Frame Generation özelliğini direkt kullanamıyorum.
Yani belki toplamında 80-100 bin liraya yakın donanım olacak ama sorunlarla uğraşıp günün sonunda eksik bir deneyimin olacak...

Ve evet donanımda ki diğer bileşenler de sorun olduğunu düşündüm. Yani eski kartım güçsüz bu yüzden varolan bir sorun gün yüzüne çıkmıyor ama yeni kart güçlü olduğu için açıkca ortaya çıkıyor mantığı. Hatta hala acaba mı diyorum ama yok sanmıyorum.
Çünkü sıcaklıklar olsun, sentetik benchmark skorları olsun veya prime95, testmem5 falan gibi testlerin hiçbirinde sorun yaşamadım ki zaten harici bir OC işlemimde olmadı. Azıcık pbo ve expo hariç.

Ve evet aynı/benzer donanım sahip olup, 9070xt ile bf6 falan sorunsuz oynayanlarda var buna sıradan kullanıcı veya yayıncı dahil. Ama bana nasip olmadı. Yani her 9070xt, amd driver veya oyun üçlüsü hatta buna windows da dahil bunlara bozuk diyemem ama benim için bir yerde bozukluk vardı.

Benzer sorun/deneyim yaşayan ve eğer çözen varsa fikir almak isterim açıkcası. Belki ben bir yerde hata/eksiklik yaptım..


Dipnot : Bu arada şöyle bir durum var 9070xt ler için. Sanırım ilk üretilen kartlar hynix ramli, sonrakiler samsung. Benim sorun yaşayıp iade ettiğim iki kartta da hynix vram vardi. Aklıma şu takılıyor acaba sonradan üretilen kartlar sorunsuz ama ilk üretilenlerde bir hata mı var atıyorum pcb, bios vb. sonradan bunları revize ettiler.

Açıkcası sorunsuz 9070xt olup kullananların hangi VRAM sahip olduğunu öğrenmek isterim. En azından benim teorimi doğrular veya geçersiz kalır.

Donanım
7800x3D
32GB 6000mhz
B850M
1000w Gold
Win 11 25h2
Benim 9070xt pulse'un rami hynix. Vatan Bilgisayar'da satışa sunulduğu gün aldım. Marvel Rivals 700 saat, bf 6'da 300 saat oynamışım herhangi bir çökme vs yaşamadım diğer bir sürü oyun daha oynadım tabi ki. Tek sorun yaşadığım oyun diablo 4 oldu onda da sorun undervolt yapmamdı. Fabrika ayarlarında kullanınca çökme olmuyordu. Diğer tüm oyunlarda voltaj offset -55mv, güç limiti -%20, maks fan hızı %20 olarak kullanıyorum yine herhangi bir sorun yaşamadım. Bendeki tek sorun coil whine olması o da oyundan oyuna değişiyor. 2k 144hz monitörde oyun oynarken pek duyulmuyor, 32" 4k monitörde çoşuyor. Sendeki sorun ekran kartı dışındaki bir donanımdan kaynaklanıyor gibi geldi bana. Bazen amd sürücüsündeki ses driveri ile anakarttaki ses driverı çakışıyor o yüzden amd'nin ses driverını devre dışı bırakmak gerekiyor.
 
Benim 9070xt pulse'un rami hynix. Vatan Bilgisayar'da satışa sunulduğu gün aldım. Marvel Rivals 700 saat, bf 6'da 300 saat oynamışım herhangi bir çökme vs yaşamadım diğer bir sürü oyun daha oynadım tabi ki. Tek sorun yaşadığım oyun diablo 4 oldu onda da sorun undervolt yapmamdı. Fabrika ayarlarında kullanınca çökme olmuyordu. Diğer tüm oyunlarda voltaj offset -55mv, güç limiti -%20, maks fan hızı %20 olarak kullanıyorum yine herhangi bir sorun yaşamadım. Bendeki tek sorun coil whine olması o da oyundan oyuna değişiyor. 2k 144hz monitörde oyun oynarken pek duyulmuyor, 32" 4k monitörde çoşuyor. Sendeki sorun ekran kartı dışındaki bir donanımdan kaynaklanıyor gibi geldi bana. Bazen amd sürücüsündeki ses driveri ile anakarttaki ses driverı çakışıyor o yüzden amd'nin ses driverını devre dışı bırakmak gerekiyor.
İşlemci yi prime 95 ile test ettim, ramlerin expo halini testmem95 ryzen3d.cfg ile test ettim. Zaten benchmark vs değeri normal. Daha başka ne yapabilirim açıkcası emin değilim. Yani sistem stabil mi değil mi başka ne yapabilirim bilmiyorum. Zaten dediğimgibi hiç OC falan da yapmadığım için bir sorun uyumsuzluk olmaması lazım mantık olarak ama her şey olabilir...
Sanırım kesin çalıştığından emin olduğum bir üst seviye kartı takıp denemem lazım...
 
Sadece metin 2 oynuyorsan niye bu ekran kartlarını alıyon israf :ROFLMAO:
ya şöyle 16gb Vram lazım bana fazla hesap açıyorum. Hesaplarıma göre zaten 10-11gb kafadan gidiyor. Birde açık kaldıkça client kullanımı artıyor canavar cıkıyor bir şey oluyor. Bu yüzden 16gb şart zaten. Nakitimde yok eski püskü bekareti gitmiş sahibindednde kart kovalıcama temiz 0 taksitle adam gibi alırım didye düşünüyorum. amd den korkuyorum bozulucak bişeyleri bozucak diye ekran kartı olarak. 5060ti 16gb bakıyorum adamlar yakında 5070den pahalı satıcak 28bin vermek istemiyorum. 35e vatan şimdi xfx magnetic air koydu. Limitimde yetiyor bi yandan amazonda 33.6 ya 9 taksit var kafam karıştıç amd dende korkuyom
 
ya şöyle 16gb Vram lazım bana fazla hesap açıyorum. Hesaplarıma göre zaten 10-11gb kafadan gidiyor. Birde açık kaldıkça client kullanımı artıyor canavar cıkıyor bir şey oluyor. Bu yüzden 16gb şart zaten. Nakitimde yok eski püskü bekareti gitmiş sahibindednde kart kovalıcama temiz 0 taksitle adam gibi alırım didye düşünüyorum. amd den korkuyorum bozulucak bişeyleri bozucak diye ekran kartı olarak. 5060ti 16gb bakıyorum adamlar yakında 5070den pahalı satıcak 28bin vermek istemiyorum. 35e vatan şimdi xfx magnetic air koydu. Limitimde yetiyor bi yandan amazonda 33.6 ya 9 taksit var kafam karıştıç amd dende korkuyom
Bu kartı diyorsun sanırım fiyatı kaçırırsan yazık olur mercury en tepe model efsane kart 9070xt içinde en iyisi.Birde amd neden bozulsun ki millet rx580 kullanıyor daha çok garip soru.Şuan limitim olsa 9070xt kullanmama rağmen ben alırım o kadar diyorum gerçek fiyatını görürsen pişman olursun bu kartın 😀
 
Bu kartı diyorsun sanırım fiyatı kaçırırsan yazık olur mercury en tepe model efsane kart 9070xt içinde en iyisi.Birde amd neden bozulsun ki millet rx580 kullanıyor daha çok garip soru.Şuan limitim olsa 9070xt kullanmama rağmen ben alırım o kadar diyorum gerçek fiyatını görürsen pişman olursun bu kartın 😀
bu degil bu üst modelmiş benimki quicksilver magnetic air di orta sesviye olan. Almıcam ya 38bin küsür limitim var muhtemelen yeterdide bu zaten beyaz bizi bozar. Yarın bi Rx6700 ümü deniyeceğim 10gb vram işimi görür umarım masrafa girmeme gerek kalmaz
 
Hangi driver kurulu?
şuan en son kurulu, bu sorun yaklaşık 2-3 aydır devam ediyor daha eski sürücülerdede aynı şey geçerli
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

BF6 çıktığı günden beri hem 9070XT hem 4080 ile 200+ saat oyun sürem var iki kartla da 1 kere bile crash yemedim. Siz nasıl başarıyorsunuz crash yemeyi?
ben başarmıyorum amd başarıyor, çıkıp şimdi yok ddu ile sil kur, format at yok driver çakışması falan deme lütfen, donanımdan ve yazılımdan anlayan biriyim, bu sorun 2-3 aydır devam ediyor, ki amd bile böyle bir sorun yaşandığını kabul ediyor driver notes kısmında, sen niye kabullenmekte bu kadar zorlanıyorsun?
 
şuan en son kurulu, bu sorun yaklaşık 2-3 aydır devam ediyor daha eski sürücülerdede aynı şey geçerli
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


ben başarmıyorum amd başarıyor, çıkıp şimdi yok ddu ile sil kur, format at yok driver çakışması falan deme lütfen, donanımdan ve yazılımdan anlayan biriyim, bu sorun 2-3 aydır devam ediyor, ki amd bile böyle bir sorun yaşandığını kabul ediyor driver notes kısmında, sen niye kabullenmekte bu kadar zorlanıyorsun?
AMD nin driver notlarında senin bahsettiğin gibi bir sorun yok, notlara bakıp ''BF6'' yı görünce hemen ''AMD bile kabul ediyor, sen niye etmiyorsun'' diye sıkmaya başlıyorsunuz. Senin yediğin crash tamamen senin saçma sapan stabil olmayan sisteminle alakalı, AMD ile değil.



Son WHQL driver notlarında yazan BF6 sorunları;

*Ryzen AI 9 HX 370 ile BF6 oynarken oyun çökmeleri.

*Bazı grafik kartlarında record and stream açıkken doku titremesi veya doku bozulmaları

*RX9000 serisi grafik kartlarıyla BF6 oynarken FSR yada FG etkinleştirildiğinde adrenalin üzerinde etkin değil olarak gözükebilir (bizzat şuan yaşıyorum)

Gördüğün gibi AI 9 HX 370 kullanmıyorsan ne çökme ne donma herhangi bir sorun yok hatta bu yazıyı sana yazarken bile arkada BF6 açık oyun yağ gibi akıyor ki ben çıktığı zaman da 6 ay kadar 9070XT kullanmış biriyim.

Velhasıl önce sisteminizi stabil hale getirin.
 
Bu kartı diyorsun sanırım fiyatı kaçırırsan yazık olur mercury en tepe model efsane kart 9070xt içinde en iyisi.Birde amd neden bozulsun ki millet rx580 kullanıyor daha çok garip soru.Şuan limitim olsa 9070xt kullanmama rağmen ben alırım o kadar diyorum gerçek fiyatını görürsen pişman olursun bu kartın 😀
Bu ne kadardı
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,179
Mesajlar
11,085,071
Üyeler
198,256
Son üye
ahmetiri12
   
Geri
Top