Hayatım Boyunca Nvıdıa Kullandım, AMD'ye Geçmeye Değer mi

XD şüpheli hocam öyle deme fanatikliğe gerek yok acıkcası amd de son zamanlarda iyi işler cıkartıyor ama problemlerın nvidia kadar 0a indiği derecesinde değil
Baya iyi işler çıkarıyor haklısınız yazilim konusunda baya bi geliştirdi kendini millet kafayı yedi o kadar iyi ki (!)
 
Sistem toplama konusunda inanılmaz kararsız kaldım. Ağustos sonu - Eylül başı gibi sistemi yükselteceğim ve bu benim uzun yıllar kullanacağım bilgisayar olacak. Bu yüzden tek şansım var gibi görüyorum. Yanlış seçim yapma lüksüm pek yok.

Şu an iki seçenek arasında kaldım:

1. seçenek

  • Ryzen 5 7500X3D veya daha iyisi.
  • RX 9070 XT.
  • Yaklaşık 65-70 bin TL civarında daha güçlü bir sistem.
2. seçenek

  • RTX 5070 Ti.
  • R5 7600 (düşünmüyorum bu kadar düşük işlemci) ya da gene aynı şekilde R5 7500X3D.
  • Toplam maliyet belirgin şekilde daha yüksek oluyor. Aradamin 15k civarı fark ediyor o zamanki aldıgım sisteme gore degisecek tabı.
Asıl kafamı karıştıran konu ekran kartı.

Daha önce hayatım boyunca hep NVIDIA kullandım. NVIDIA Denetim Masası'nda sadece digital vibrance ayarını kullanıyordum. Onun dışında RTX video, broadcast veya farklı NVIDIA yazılımlarını kullanan biri değilim. Yani NVIDIA ekosistemine çok bağlı olduğumu söyleyemem.

Fakat buna rağmen AMD tarafına geçmekten biraz çekiniyorum.

İnternette sürücü sorunları yaşayanları, siyah ekran yaşayanları, coil whine yaşayanları, oyunlarda problem yaşayanları görünce ister istemez korkuyorum. Biliyorum, sorun yaşayanlar kadar yaşamayan milyonlarca kullanıcı da var ama sonuçta bu sisteme vereceğim para benim için çok büyük para.

Bu paraları kazanmak gerçekten kolay olmuyor. O yüzden "al geçer" diyemiyorum. Eğer AMD tarafında bir problem yaşarsam garanti, servis, iade, sürücüyle uğraşmak da hiç istemiyorum.

Asıl beni şu an düşündüren olay ise 2ye ayrılmak şu andan aklımdaki RTX 5070 Ti veya RX 9070XT gibi bir karttan hangisini alacagımı belirlemek önemli cok arastırma yaptım cok vıdeolar ızledım daha almama 1 2 ay olmasına ragmen ama asıl amacım hangısının daha cazip mantıklı geldıgı kımısı dıyor ugrasmayacaksan NVIDIA al e güzel diyorda bilmiyor ki 5070 Ti ne kadar daha pahalı kimisi diyor AMD al saf güç ama belli olmayan yazılım problemi varsa vesaire cok ugrastırıcı olur dedıgım gıbı tek sansımı ıyı kullanmalıyım o yuzden şu andan arastırmalara başladım ve aklımda en azından bu 2 ekran kartından bır tanesıne emın olarak karar vermek ıstıyorum cunku nereden baktıgına baglı olarak cogu kart cazıp gelıyor aslında Techolay yetkilisi Recep hocamında incelediği video karttan soğumuştum ama aradaki fiyat farkıda maalesef ki çok yüksek seviyelerde günümüz şartları da.

Öte yandan RX 9070 XT'nin fiyat/performansı gerçekten çok cazip görünüyor. Aynı bütçede çok daha güçlü bir sistem kurabiliyorum. RTX 5070 Ti'ya geçtiğimde ise ciddi şekilde daha fazla para ödemem gerekiyor.

Kafam allak pullak oldu her ağızdan bir ses kimisi sorunsuz alınır diyor kimisi kafan rahat etsin NVIDIA al diyor.

Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?

  • Fiyat/performans avantajı nedeniyle RX 9070 XT alıp geçer miydiniz?
  • Yoksa uzun süre NVIDIA kullanmış biri olarak biraz daha fazla para(15k 20k fark) verip RTX 5070 Ti alıp kafayı rahat mı tutardınız?
Özellikle iki kartı da uzun süre kullanmış arkadaşların gerçek kullanıcı deneyimlerini merak ediyorum. Fanboy yorumlarından ziyade, uzun kullanım tecrübeleri benim için çok daha değerli.
yeni amd sistem topladım bir haftadır kullanıyorum hic bir sıkıntı yok cw konusuna gelince yapmayan kart bulmak şans işi hemen hemen hepsinde var özellikle yüksek güç çekenlerde cw bir özür değil aşırı olanlar farklı tabi amd dizin geçin 7800x3d 9070xt pulse mis
 
Kankam samimi konuşayım, forumlardaki AMD kitlesinin gerçek hayatta bir karşılığı yok. Steam ekran kartı verileri ortada. Her yerde AMD övülüyor ama listede AMD yok nedense. NVIDIA her konuda daha önde, yeni DLSS ile oyunlardaki yüz modellerini oyunun ışıklandırmalarını dahi iyileştiriyorlar donanım farkıyla ve görüntü kalitesi olarak FSR'dan katbekat önde. Ayrıca millet fake frame diyerek kafa şişirse dahi müthiş bir FPS farkı var arada. Youtube'da izlediğin low resolution videoları bile otomatik olarak upscale ediyor daha iyi bir görüntü veriyor. Malum sistem fiyatları çok tuzlu bir makine aldığında her şeyi yapabilsin istiyor insan. Aldığımız donanımların 5-6 yıl ömrü var minimum. 5-6 yıl içinde hayatın ne göstereceği bilinmez belki ileride edit-render yayın işleri olacak. Bu durumda AMD sınıfta kalıyor. Local LLM çalıştırmak istesen AMD orada da sınıfta kalıyor. Günümüzde saf güç denen şeyin bir önemi yok, saf güç kullanan hiçbir yazılım yok hepsi donanımsal ve yazılımsal bonuslarla çalışıyor. Hayatında sadece oyun oynamayacağını varsayarsak Oyun dışında yapacağın her işte fersah fersah fark var arada. Daha stabilite konusuna dahi gelemedim ama bu konuda çok yorum yapmaya gerek yok yıllar boyu NVIDIA kullandığınız için daha iyi anlarsınız bu durumu.

Şahsi önerim maddi sorun olmadığı sürece karşılayabileceğiniz bir yükse fazla para verin rahat edin ekmek kazanmak zor şu devirde tonlarca para verdiğimiz pclerde bile rahat edemeyeceksek bir anlamı yok kullanmanın.
kimseyi yanıltmayın işlemci entegre amd kartları hariç amd kartları ilk 20 de bile yok
 
yeni amd sistem topladım bir haftadır kullanıyorum hic bir sıkıntı yok cw konusuna gelince yapmayan kart bulmak şans işi hemen hemen hepsinde var özellikle yüksek güç çekenlerde cw bir özür değil aşırı olanlar farklı tabi amd dizin geçin 7800x3d 9070xt pulse mis
Coilwhine olan ekran kartı ayıplı üründür. Markalar istediği kadar savunsun. Eğer 0 coilwhine sesi olan kart varsa, ki var. 2 arkadaşımda 9070xt pulse var kesinlikle ses yok. Dolayısıyla olmayan kart yok demek de tatsız bir savunmadır. 30K-50K verip kimse vızıltı duymak istemez kartında. Şansa da bırakılmaz. Alırsın varsa iade/değişim istersin. İade/değişim kabul eden hepsiburada satıcılı tecrübem oldu sadece.
 
Aynı soruyu 1 AYDIR kendime soruyorum. Hatta hepsiburada satıcılı sapphire 9070xt pulse aldım 7 haziranda. geldi. DDU ile 4060 ti driver falan kaldırdım. Kartı çıkarıp 9070xtyi taktım. AMD adrenalin kurulumu bayağı uğraştırdı. İnternetin tamamen kapalı olması lazım. İnternetten direkt bulup kurmamak lazım. Otomatik olarak kuran driverı indirdim. yazılımda bir sürü ai cart curt ek özellik kurdurmaya çalışıyor. MSI Center kafası. Neyse ilk bi bf6 da 240hz 2k da test edeyim dedim. Cızırtı gibi coilwhine sesi gelmeye başladı fps yükselince. Direkt paketledim değişime gönderdim. 1 hafta sonra yenisi geldi. Onda da coilwhine sesi vardı. Direkt iade ettim. Daha bugün onaylandı iade. Alacaksan amazondan alıp şansını dene. Kas gücü olarak güzel ama yazılım tak çalıştır kafası değil. Uğraştırıyor. Bazı oyunlarda crash verebiliyormuş. Ben forza ve bf6 da test ettim sadece. Şu an açıkçası windforce OC V2 5070 ti düşünüyorum. Parası umrumda değil. tak çalıştır olsun kafam rahat olsun. güncellemede DDU ile uğraşmayayım diyorum.
amd kartlarda sanırım coil whine normal çünkü benim kartta yapıyor çok sinir bozucu
 
amd kartlarda sanırım coil whine normal çünkü benim kartta yapıyor çok sinir bozucu
Normal değil hocam. Normalleştirmek hoşumuza gidiyor. Fiyat/performans olduğu için kimse ayıplı ürün olduğunu kabullenmiyor kolay kolay. Bir de iade kabul etmeyen yerler var. Üstüne markanın kendi savunması var. Bir de Nebi Akgün şans işi dedi diye herkes şansa vurdu. Eğer piyasada 0 coilwhine ürün varsa aynı modelin. Coilwhine olan ürün düz mantık ayıplıdır. Rahatsız etmesi yeterlidir. Rahatsız ediyorsa ayıplı üründür.
 
Coilwhine olan ekran kartı ayıplı üründür. Markalar istediği kadar savunsun. Eğer 0 coilwhine sesi olan kart varsa, ki var. 2 arkadaşımda 9070xt pulse var kesinlikle ses yok. Dolayısıyla olmayan kart yok demek de tatsız bir savunmadır. 30K-50K verip kimse vızıltı duymak istemez kartında. Şansa da bırakılmaz. Alırsın varsa iade/değişim istersin. İade/değişim kabul eden hepsiburada satıcılı tecrübem oldu sadece.
ses cok fazlaysa tabii ki öyle, mesela taichide herkes şikayetçi cwden yeni aldım nitro 9070xt hepsiburada satıcı, geçen fandan mı geldi cw miydi anlayamadım ama su an yok gibi he çıkarsa da degisime yollar miyim bilemiyorum o kadar para veriliyor tabii ki olmaması gerekiyor çok fazla cızırtı yoksa problem yok benim için 0dB sistem değil sonucta bu fan sesinin arasında kaybolur gider
 
Sistem toplama konusunda inanılmaz kararsız kaldım. Ağustos sonu - Eylül başı gibi sistemi yükselteceğim ve bu benim uzun yıllar kullanacağım bilgisayar olacak. Bu yüzden tek şansım var gibi görüyorum. Yanlış seçim yapma lüksüm pek yok.

Şu an iki seçenek arasında kaldım:

1. seçenek

  • Ryzen 5 7500X3D veya daha iyisi.
  • RX 9070 XT.
  • Yaklaşık 65-70 bin TL civarında daha güçlü bir sistem.
2. seçenek

  • RTX 5070 Ti.
  • R5 7600 (düşünmüyorum bu kadar düşük işlemci) ya da gene aynı şekilde R5 7500X3D.
  • Toplam maliyet belirgin şekilde daha yüksek oluyor. Aradamin 15k civarı fark ediyor o zamanki aldıgım sisteme gore degisecek tabı.
Asıl kafamı karıştıran konu ekran kartı.

Daha önce hayatım boyunca hep NVIDIA kullandım. NVIDIA Denetim Masası'nda sadece digital vibrance ayarını kullanıyordum. Onun dışında RTX video, broadcast veya farklı NVIDIA yazılımlarını kullanan biri değilim. Yani NVIDIA ekosistemine çok bağlı olduğumu söyleyemem.

Fakat buna rağmen AMD tarafına geçmekten biraz çekiniyorum.

İnternette sürücü sorunları yaşayanları, siyah ekran yaşayanları, coil whine yaşayanları, oyunlarda problem yaşayanları görünce ister istemez korkuyorum. Biliyorum, sorun yaşayanlar kadar yaşamayan milyonlarca kullanıcı da var ama sonuçta bu sisteme vereceğim para benim için çok büyük para.

Bu paraları kazanmak gerçekten kolay olmuyor. O yüzden "al geçer" diyemiyorum. Eğer AMD tarafında bir problem yaşarsam garanti, servis, iade, sürücüyle uğraşmak da hiç istemiyorum.

Asıl beni şu an düşündüren olay ise 2ye ayrılmak şu andan aklımdaki RTX 5070 Ti veya RX 9070XT gibi bir karttan hangisini alacagımı belirlemek önemli cok arastırma yaptım cok vıdeolar ızledım daha almama 1 2 ay olmasına ragmen ama asıl amacım hangısının daha cazip mantıklı geldıgı kımısı dıyor ugrasmayacaksan NVIDIA al e güzel diyorda bilmiyor ki 5070 Ti ne kadar daha pahalı kimisi diyor AMD al saf güç ama belli olmayan yazılım problemi varsa vesaire cok ugrastırıcı olur dedıgım gıbı tek sansımı ıyı kullanmalıyım o yuzden şu andan arastırmalara başladım ve aklımda en azından bu 2 ekran kartından bır tanesıne emın olarak karar vermek ıstıyorum cunku nereden baktıgına baglı olarak cogu kart cazıp gelıyor aslında Techolay yetkilisi Recep hocamında incelediği video karttan soğumuştum ama aradaki fiyat farkıda maalesef ki çok yüksek seviyelerde günümüz şartları da.

Öte yandan RX 9070 XT'nin fiyat/performansı gerçekten çok cazip görünüyor. Aynı bütçede çok daha güçlü bir sistem kurabiliyorum. RTX 5070 Ti'ya geçtiğimde ise ciddi şekilde daha fazla para ödemem gerekiyor.

Kafam allak pullak oldu her ağızdan bir ses kimisi sorunsuz alınır diyor kimisi kafan rahat etsin NVIDIA al diyor.

Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?

  • Fiyat/performans avantajı nedeniyle RX 9070 XT alıp geçer miydiniz?
  • Yoksa uzun süre NVIDIA kullanmış biri olarak biraz daha fazla para(15k 20k fark) verip RTX 5070 Ti alıp kafayı rahat mı tutardınız?
Özellikle iki kartı da uzun süre kullanmış arkadaşların gerçek kullanıcı deneyimlerini merak ediyorum. Fanboy yorumlarından ziyade, uzun kullanım tecrübeleri benim için çok daha değerli.
kararını çoktan vermişsin ama onaylanmak istiyorsun burda hem nvidia hem amd öneren adamlarında zamanını çalıp hakkına girme
 
Normal değil hocam. Normalleştirmek hoşumuza gidiyor. Fiyat/performans olduğu için kimse ayıplı ürün olduğunu kabullenmiyor kolay kolay. Bir de iade kabul etmeyen yerler var. Üstüne markanın kendi savunması var. Bir de Nebi Akgün şans işi dedi diye herkes şansa vurdu. Eğer piyasada 0 coilwhine ürün varsa aynı modelin. Coilwhine olan ürün düz mantık ayıplıdır. Rahatsız etmesi yeterlidir. Rahatsız ediyorsa ayıplı üründür.
iyide bu sesi yapan bobin tamam fabrikasyon bir hata ayıplı ürün ama kabul etmeyen yerler var sonuçta. ne yapalım camdan mı atalım kendimizi öyle vermiyorlar işte ayıpsız olanını ne yapalım amd klasik bu nvidia kartta hiç yaşamadım 10 kağıt fazla verir düzgün mal alırdım kafam rahat olurdu. sakın yanlış anlama bu sorundan ben çok şikayetçiyim ondan böyle konuşuyorum.
 
Normal değil hocam. Normalleştirmek hoşumuza gidiyor. Fiyat/performans olduğu için kimse ayıplı ürün olduğunu kabullenmiyor kolay kolay. Bir de iade kabul etmeyen yerler var. Üstüne markanın kendi savunması var. Bir de Nebi Akgün şans işi dedi diye herkes şansa vurdu. Eğer piyasada 0 coilwhine ürün varsa aynı modelin. Coilwhine olan ürün düz mantık ayıplıdır. Rahatsız etmesi yeterlidir. Rahatsız ediyorsa ayıplı üründür.
gayet normal bir durum hocam zamanın 3000 ve 6000 serisinden beri normalleşen bir durum kartlar çok fazla güç çekiyor bunun sonucunda cw olusuyor. Ha olmayan yok mu var ama onu bulmak şans işi. Her 10 güçlü karttan 7 sinde cw mevcut.
 
Oyun oynayacaksanız hangisi bütçeniz için makulse en iyisi odur. Çok düşünmenize, yalan yanlış bilgilerle veya takıntılı insanların anlatılarıyla kafanızı bulandırmanıza gerek yok.
 
Geri
Top