6000 Mhz 30 Cl mi 7200 Mhz 34 Cl mi

Hekim kim

80+
Katılım
26 Nisan 2024
Mesajlar
18
Reaksiyon skoru
3
Merhabalar arkadaşlar sistemim şu şekilde
Cpu: r7 9700x
Mobo: msi mag x870e tomahawk pz
Gpu: sapphire rx 9070 xt
32 gb ram arıyorum akakçede baktığım kadarıyla 6000 mhz 30 cl ramler çok pahalı beyaz aradığım için hiç bulamıyor gibiyim fakat team markasının 7200 mhz 34 cl rami var onu alsam daha hızlı ya da daha yavaş olma durumu var mı ya da 6000 mhzde çalıştırma imkanım var mı?
 
Merhabalar arkadaşlar sistemim şu şekilde
Cpu: r7 9700x
Mobo: msi mag x870e tomahawk pz
Gpu: sapphire rx 9070 xt
32 gb ram arıyorum akakçede baktığım kadarıyla 6000 mhz 30 cl ramler çok pahalı beyaz aradığım için hiç bulamıyor gibiyim fakat team markasının 7200 mhz 34 cl rami var onu alsam daha hızlı ya da daha yavaş olma durumu var mı ya da 6000 mhzde çalıştırma imkanım var mı?
Evet düşük frekanslarda çalışabilirler. Bios üzerinden expo profilleriyle ayarlayabilirsin.
 
Merhabalar arkadaşlar sistemim şu şekilde
Cpu: r7 9700x
Mobo: msi mag x870e tomahawk pz
Gpu: sapphire rx 9070 xt
32 gb ram arıyorum akakçede baktığım kadarıyla 6000 mhz 30 cl ramler çok pahalı beyaz aradığım için hiç bulamıyor gibiyim fakat team markasının 7200 mhz 34 cl rami var onu alsam daha hızlı ya da daha yavaş olma durumu var mı ya da 6000 mhzde çalıştırma imkanım var mı?
anakartında 7000mhz ler 8000mhz lerin yazdığına bakma 6200-6400mhz in üstünü sağlıklı alamayacaksın. cl değeri ne kadar düşük ram alırsan performansa asıl farkı orda görürsün. yani 6000mhz cl30 al hatta bulursan cl28 baya fark yaratıyo
 
anakartında 7000mhz ler 8000mhz lerin yazdığına bakma 6200-6400mhz in üstünü sağlıklı alamayacaksın. cl değeri ne kadar düşük ram alırsan performansa asıl farkı orda görürsün. yani 6000mhz cl30 al hatta bulursan cl28 baya fark yaratıyo
Kanka 6000 mhz 30 cl beyaz ram arıyorum 7200 mhz 34 cl daha ucuz ondan sordum onu bu değerlerde çalıştırabilir miyim ya da daha yavaş değilse alayım mı diye
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Evet düşük frekanslarda çalışabilirler. Bios üzerinden expo profilleriyle ayarlayabilirsin.
Gecikme hızı da düşüyor mu o sabit mi kalıyor
 
Kanka 6000 mhz 30 cl beyaz ram arıyorum 7200 mhz 34 cl daha ucuz ondan sordum onu bu değerlerde çalıştırabilir miyim ya da daha yavaş değilse alayım mı diye
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Gecikme hızı da düşüyor mu o sabit mi kalıyor
Ram gecikmelerini voltajını vs ayarlamayı biliyorsan manuel yapabilirsin ama otomatik bir ayar yok bilgin olmalı. Uzun uzun araştırır bu işi öğrenirim dersen istediğini al ama normal kullanacaksan 6000MHz üstü alma stabil olmaz.
 
AM5'de 6000 MHz CL30 ideal. Daha üstünde istikrar sorunları var. Kendin elle ayar yapsan da, ram OC işi çok da kolay değil ve istikrarlı hiç değil. Yani fiyat kıracağım diye uğraşacağınız sıkıntılardan dolayı kafayı kırmayın.
 
Ram gecikmelerini voltajını vs ayarlamayı biliyorsan manuel yapabilirsin ama otomatik bir ayar yok bilgin olmalı. Uzun uzun araştırır bu işi öğrenirim dersen istediğini al ama normal kullanacaksan 6000MHz üstü alma stabil olmaz.
Gerekirse öğrenirim ben sadece yapabilir miyim diye merak ettim çünkü 6000 mhz 30 ramn34200 tl, 7200 mhz 34 cl ram 30800 tl. İkisi de msi anakartımın sayfasında uyum listesinde onaylı ürünler biri xpg 6000 mhz 30 cl diğeri team 7200 mhz 34 cl
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

AM5'de 6000 MHz CL30 ideal. Daha üstünde istikrar sorunları var. Kendin elle ayar yapsan da, ram OC işi çok da kolay değil ve istikrarlı hiç değil. Yani fiyat kıracağım diye uğraşacağınız sıkıntılardan dolayı kafayı kırmayın.
Son yazdığıma bir baksana usta ne düşünüyorsun? İkisi de uyumlu ramlar arada 3400 tl oynuyor ikisi de iyi hynix - a chipset. İkisi de anakart uyumluluk listesinde var. Yani 7200lüğü alıp 7200de çalıştıramaz mıyım? Ya da 7200lüğü alıp 6000e mi çekmeliyim tam net yazar mısın? Yoksa3400e değmez mi?
 
valla bende cahilliğimden corsair 2x16 7200 mhz aldım cl34 şimdi 6000'likten takas edeceğim
 
Merhabalar arkadaşlar sistemim şu şekilde
Cpu: r7 9700x
Mobo: msi mag x870e tomahawk pz
Gpu: sapphire rx 9070 xt
32 gb ram arıyorum akakçede baktığım kadarıyla 6000 mhz 30 cl ramler çok pahalı beyaz aradığım için hiç bulamıyor gibiyim fakat team markasının 7200 mhz 34 cl rami var onu alsam daha hızlı ya da daha yavaş olma durumu var mı ya da 6000 mhzde çalıştırma imkanım var mı?
Kanka çok basit bi şekilde aklındaki tüm soruları cevaplayacağım.

Hangisi hynix a-die modüle sahipse ve hangisi daha ucuzsa onu almalısın. İki adet hynix a-die modüllü ram hayal edelim. Birisi 8000mhz olsun. Diğeri 6000mhz olsun. Bunlar arasındaki tek fark, üreticinin voltaj,frekans ve timingleri önceden ayarlamış olmasıdır. Yani sen de 6000mhz olan modülü alıp 8000mhzye çıkartabiliyorsun. EXPO/XMP diye markalaştırılan şeyin hiçbir önemi yok. Modülleri öğren, ikisi de aynı modüle sahipse ucuz olanı al. Kendin ayarla. Youtubeda biraz vakit geçirsen çok rahat öğrenir kendin yaparsın. Saygılar, şimdiden hayırlı olsun.
 
Son düzenleme:
Kanka çok basit bi şekilde aklındaki tüm soruları cevaplayacağım.

Hangisi hynix a-die modüle sahipse ve hangisi daha ucuzsa onu almalısın. İki adet hynix a-die modüllü ram hayal edelim. Birisi 8000mhz olsun. Diğeri 6000mhz olsun. Bunlar arasındaki tek fark, üreticinin voltaj,frekans ve timingleri önceden ayarlamış olmasıdır. Yani sende 6000mhz olan modülü alıp 8000mhzye çıkartabiliyorsun. EXPO/XMP diye markalaştırılan şeyin hiçbir önemi yok. Modülleri öğren, ikisi de aynı modüle sahipse ucuz olanı al. Kendin ayarla. Youtubeda biraz vakit geçirsen çok rahat öğrenir kendin yaparsın. Saygılar, şimdiden hayırlı olsun.
İkisi de hynix-a die knk yani şimdi ben 7200 mhz 34 cl olanı 6000 mhz 30 cl çalıştırabilir miyim? Doğru mudur? İkisi de anakart uyumluluk listesinde bulunuyor. Team daha ucuza bulunuyor tabi pttavm satıcısına ne kadar güvenilir bilmiyorum.

Team T-Force Delta Rgb White 32GB(2X16GB) 7200MHZ Ddr5 CL34 Gaming Ram (FF4D532G7200HC34ADC01)


XPG Lancer 32 GB (2x16) DDR5 6000 MHz CL30 AX5U6000C3016G-DCLARWH Ram

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

yoo sorun değil gecikme değeri düşük 7200 mhz daha ne isteyeyim harika parça lakin gerek yok 6000 kafi
Kanka sorun yoksa niye değiştireceksin ki bence iyiyse kalsın
 
İkisi de hynix-a die knk yani şimdi ben 7200 mhz 34 cl olanı 6000 mhz 30 cl çalıştırabilir miyim? Doğru mudur? İkisi de anakart uyumluluk listesinde bulunuyor. Team daha ucuza bulunuyor tabi pttavm satıcısına ne kadar güvenilir bilmiyorum.

Team T-Force Delta Rgb White 32GB(2X16GB) 7200MHZ Ddr5 CL34 Gaming Ram (FF4D532G7200HC34ADC01)

XPG Lancer 32 GB (2x16) DDR5 6000 MHz CL30 AX5U6000C3016G-DCLARWH Ram

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Kanka sorun yoksa niye değiştireceksin ki bence iyiyse kalsın
Kanka kesinlikle çalıştırabilirsin. Daha iyi ihtimalini söyledim ben sana. Hynix a-die olan isterse 3000mhz 93468946cl olsun onu da alıp 7200mhz cl34te çalıştırabiliyorsun. Anakart uyumluluk listesinde olmasına da gerek yok. İşlemci ve anakart ramin değerlerini verebilecek özelliklere sahipse o hızlarda çalışır. İntele özel/amdye özel ram diye bi şey yoktur. Ram ramdir.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,701
Mesajlar
11,079,987
Üyeler
198,180
Son üye
rtmr
Geri
Top