Çözüldü✓ 9060 XT Ekran Kartı Alınır mı ?

SirRoach

80+
Katılım
31 Mayıs 2026
Mesajlar
24
Reaksiyon skoru
1
Merhabalar iyi forumlar herkese. Kendimi bildim bileli hep Nvidia kullandım fakat oyunlara yeterli kalması için 9060 XT gözüme çok hoş geldi bu ekran kartını da öven insanları çok gördüm. Amd'nin nvidia'dan farkı nedir bu kartta, alınır mı peki ?
 
Merhabalar iyi forumlar herkese. Kendimi bildim bileli hep Nvidia kullandım fakat oyunlara yeterli kalması için 9060 XT gözüme çok hoş geldi bu ekran kartını da öven insanları çok gördüm. Amd'nin nvidia'dan farkı nedir bu kartta, alınır mı peki ?
hocam ben yayın açmıyacağım nvidianında özelliklerini çok kullanmıyorum dersen alınır önceden driver problemleri vardı ama yeni serilerde yok denecek kadar az bazı insanlar ayarlardan yada daha az çökmeden dolayı nvidia tercih ediyordu artık çokta fark yok alınır bence ama alacaksanız 16gb versiyonunu öneririm
 
Gayet güzel kart 3 aydır kullanıyorum. Aralarında en belirgin olarak teknoloji farkı var. Fsr hem görüntü hem fps olarak gayet yeterli ama hala gerisinde nvidianın. Bunun dışında aradaki fiyat farkına değecek bir fark olduğunu düşünmüyorum. Hala driver sorunları az da olsa var birkaç defa sorun yaşadım ama neden amd aldım dedirtecek şeyler değildi benim için. Yaşadığım hataların birkaçını 3060 kullanırken de yaşamıştım ayriyeten. Bütçen kısıtlıysa ve f/p olsun diyorsan 9060xt gayet güzel kart. Arkadaşın da dediği gibi 16 gb olanını tercih etmen daha iyi olur günümüzde.
 
1080p de oyun ıcın kullanacaksan butcen kısıtlıysa kesınlıkle alınır . 128 bit 16gb f/p ürünü
 
Merhabalar iyi forumlar herkese. Kendimi bildim bileli hep Nvidia kullandım fakat oyunlara yeterli kalması için 9060 XT gözüme çok hoş geldi bu ekran kartını da öven insanları çok gördüm. Amd'nin nvidia'dan farkı nedir bu kartta, alınır mı peki ?
16 gb vrami var ve fiyatıda yaklaşık 21k civarı yani ucuza yüksek vramli ekran kartı alıyorsun
 
1080p de oyun ıcın kullanacaksan butcen kısıtlıysa kesınlıkle alınır . 128 bit 16gb f/p ürünü
Bence alınır deil alınması gerek ussta Rtx 5060 ti almak saçmalık olur 7 8 bin tl fazla veriyorsun 9060 xt den saadece %10 güçlü zaten kartlar 1080p odaklı rtx 5060 ti yerine ya 9060 xt alıcaksın yada 9070 xt alacaksın bütçe iyiyse 5070 de deil
 
Merhabalar iyi forumlar herkese. Kendimi bildim bileli hep Nvidia kullandım fakat oyunlara yeterli kalması için 9060 XT gözüme çok hoş geldi bu ekran kartını da öven insanları çok gördüm. Amd'nin nvidia'dan farkı nedir bu kartta, alınır mı peki ?
Fsr dlss benzerler 9060xt alternatifi 5060 ti ama 9060xt 16 GB daha f/p kullanıcı olarak bir karar vermen lazım kullanım amacına sadece oyun mu mesela oyun ise ağırlıklı fps mı mesela eğer öyleyse Nvidia da alsam olur AMD de alsan olur teknolojiler umrumda değil direkt f/p ne alınır 9060 XT 16 gb yapıştır geç f/p dostu AMD kartlar 22#2#22
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

NVidia GFN ve kart tarafında zam yedi kart kısmında baya yedi AMD de ufaktan zam yedi ama hala Nvidia ya göre daha ucuz ve alınabilir bir alternatif
 
hocam ben yayın açmıyacağım nvidianında özelliklerini çok kullanmıyorum dersen alınır önceden driver problemleri vardı ama yeni serilerde yok denecek kadar az bazı insanlar ayarlardan yada daha az çökmeden dolayı nvidia tercih ediyordu artık çokta fark yok alınır bence ama alacaksanız 16gb versiyonunu öneririm
Merhabalar arkadaşlarla muhabbeti geçiyordu yayın açmanın açmak da isterim açıkçası fakat açmasamda olur yeter ki rahat bir şekilde oyun oynasam yeter. 2.5 ay önce fibulamı kırdım hala evdeyim daha az buçuk toparlandım amacım şu yaz ayında evdeyken kesintisiz oyun oynamak.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Gayet güzel kart 3 aydır kullanıyorum. Aralarında en belirgin olarak teknoloji farkı var. Fsr hem görüntü hem fps olarak gayet yeterli ama hala gerisinde nvidianın. Bunun dışında aradaki fiyat farkına değecek bir fark olduğunu düşünmüyorum. Hala driver sorunları az da olsa var birkaç defa sorun yaşadım ama neden amd aldım dedirtecek şeyler değildi benim için. Yaşadığım hataların birkaçını 3060 kullanırken de yaşamıştım ayriyeten. Bütçen kısıtlıysa ve f/p olsun diyorsan 9060xt gayet güzel kart. Arkadaşın da dediği gibi 16 gb olanını tercih etmen daha iyi olur günümüzde.
Hocam evet dediğiniz gibi Nvidia teknoloji sayesinde bir tur gelip geçiyor sonra bir daha geliyor daha sonra bir tur daha fark atıyor ama gerek Vram kapasitesi olsun gerek de fiyatı olsun gayet güzel geldi bana. İkinci el olarak da alma fikrim var 16-17K civarına buldum yaşadağım yerde, driver sorunları yaşayan birkaç insan daha gördüm forumlarda ama sıkıntı çıkarmadıklarını belirtmişler. Ama yinede ne yalan söyleyeyim korkmuyorum değil 16 gb modelini alırsam gerçekten ileriye dönük harika bir adım atmış olabilirim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bence alınır deil alınması gerek ussta Rtx 5060 ti almak saçmalık olur 7 8 bin tl fazla veriyorsun 9060 xt den saadece %10 güçlü zaten kartlar 1080p odaklı rtx 5060 ti yerine ya 9060 xt alıcaksın yada 9070 xt alacaksın bütçe iyiyse 5070 de deil
Hocam bir arkadaşım var kendisi bu konularda benden biraz daha üstte. 3080 ekran kartını önerdi ikinci el piyasasından, şayet ben 2 nesil geride olduğu için pek yanaşmak istemiyorum hala Nvidia alasım var ama 9060 xt gerçekten gözüme çok hoş geliyor. 3080 alsam mesela Gta 6 için iyi olabilir mi ya da Mafia: The Old Country gibi ne bileyim RE Requiem, Rust, Arc Raiders? İşlemcim Ryzen 5 7500F olucak.
 
Son düzenleme:
Fsr dlss benzerler 9060xt alternatifi 5060 ti ama 9060xt 16 GB daha f/p kullanıcı olarak bir karar vermen lazım kullanım amacına sadece oyun mu mesela oyun ise ağırlıklı fps mı mesela eğer öyleyse Nvidia da alsam olur AMD de alsan olur teknolojiler umrumda değil direkt f/p ne alınır 9060 XT 16 gb yapıştır geç f/p dostu AMD kartlar 22#2#22
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

NVidia GFN ve kart tarafında zam yedi kart kısmında baya yedi AMD de ufaktan zam yedi ama hala Nvidia ya göre daha ucuz ve alınabilir bir alternatif
Nvidia kartlar cidden çok pahalı bütçemi aşıyor ne yalan söyleyeyim ama hocam aslında lafı kıvırıyorum ben bu zamana kadar hep Nvidia kullandım, Gtx 960, şuan kullandığım 1660 TI, driver sorunları 6000 serisinden bu yana büyük ölçüde azaldığını söylüyor kullancılar bilemedim ya alsam mı almasam mı? 5060 modelinden kesinlikle vazgeçtim artık Ahmet abinin videosunu izlemiştim ve ucuz yırtmışım şuan 5060 kullanıcaktım yoksa. İkinci el bir 4070 düşünüyorum eğer 9060 xt'de karar kılmazsam. Sizinde son bir eklemelerle tavsiyelerinizi alabilirim uygunsa sizede.
 
Nvidia kartlar cidden çok pahalı bütçemi aşıyor ne yalan söyleyeyim ama hocam aslında lafı kıvırıyorum ben bu zamana kadar hep Nvidia kullandım, Gtx 960, şuan kullandığım 1660 TI, driver sorunları 6000 serisinden bu yana büyük ölçüde azaldığını söylüyor kullancılar bilemedim ya alsam mı almasam mı? 5060 modelinden kesinlikle vazgeçtim artık Ahmet abinin videosunu izlemiştim ve ucuz yırtmışım şuan 5060 kullanıcaktım yoksa. İkinci el bir 4070 düşünüyorum eğer 9060 xt'de karar kılmazsam. Sizinde son bir eklemelerle tavsiyelerinizi alabilirim uygunsa sizede.
4070 4070super kfg li bulursan temiz oda olur elbette ama 5060ti bulursan daha iyi olabilir bence 16 gb vram var çünkü 9060xt 16 gb yada 9070 kelepir bulursan kaçırma bence 9000 serisinde hepsini kullandım amd driver sorunu yaşamadım
 
16 gb olanını alırsanız iyi olur. Kullanan birisi olarak söylüyorum.
 
Merhabalar arkadaşlarla muhabbeti geçiyordu yayın açmanın açmak da isterim açıkçası fakat açmasamda olur yeter ki rahat bir şekilde oyun oynasam yeter. 2.5 ay önce fibulamı kırdım hala evdeyim daha az buçuk toparlandım amacım şu yaz ayında evdeyken kesintisiz oyun oynamak.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Hocam evet dediğiniz gibi Nvidia teknoloji sayesinde bir tur gelip geçiyor sonra bir daha geliyor daha sonra bir tur daha fark atıyor ama gerek Vram kapasitesi olsun gerek de fiyatı olsun gayet güzel geldi bana. İkinci el olarak da alma fikrim var 16-17K civarına buldum yaşadağım yerde, driver sorunları yaşayan birkaç insan daha gördüm forumlarda ama sıkıntı çıkarmadıklarını belirtmişler. Ama yinede ne yalan söyleyeyim korkmuyorum değil 16 gb modelini alırsam gerçekten ileriye dönük harika bir adım atmış olabilirim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Hocam bir arkadaşım var kendisi bu konularda benden biraz daha üstte. 3080 ekran kartını önerdi ikinci el piyasasından, şayet ben 2 nesil geride olduğu için pek yanaşmak istemiyorum hala Nvidia alasım var ama 9060 xt gerçekten gözüme çok hoş geliyor. 3080 alsam mesela Gta 6 için iyi olabilir mi ya da Mafia: The Old Country gibi ne bileyim RE Requiem, Rust, Arc Raiders? İşlemcim Ryzen 5 7500F olucak.
Hocam teknolojisiz de gayet yeterli bir kart şuan için. Teknolojisi de o kadar kötü değil gayet işinizi görür yani. Zaten fiyat performans istiyorsanız düşünmenize gerek bile yok alın geçin yıllarca kullanırsınız. Driver sorunu olarak biraz hangi sorun olduğuna ve size de bağlı ben yaşadığım problemleri çok umursamadığım için çok sıkmıyor canımı. Öyle kullanmanıza engel olacak bir hata yaşayan da görmedim forumda filan.
 
4070 4070super kfg li bulursan temiz oda olur elbette ama 5060ti bulursan daha iyi olabilir bence 16 gb vram var çünkü 9060xt 16 gb yada 9070 kelepir bulursan kaçırma bence 9000 serisinde hepsini kullandım amd driver sorunu yaşamadım
hocam yaşadağım yerde topladım ben bir sistem işlemci, anakart ve ssd sıfır diğer geri kalanlar ise ikinci el olmak üzere. 9060 xt ile topladığım zaman (32 gb ram ile) 51.760 TL oluyor. 9060 xt ile bu sefer (16 gb ram) ile topladığım zaman ise 44.760 TL, RTX 5070 (16 gb ram ile) 58.760, RTX 4070 Super (16 gb ram ile) 53.760 TL tutuyor fiyatlarlar. Amd hala içime sinmiyor ama 16 GB olduğu için Vram'den dolayı alasım var.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

16 gb olanını alırsanız iyi olur. Kullanan birisi olarak söylüyorum.
Sapphire markasından şikayet edenleri gördüm hocam. Siz sorun yaşamamışsınız, 16 GB modeli ikinci elde şuan 16-17K ikinci ellerde alma şansım var evet.
 
Geri
Top