🔥İndirim MSI Mpg X870e Edge Tı Wıfı Am5 15.889 TL Amazon(9 Taksit)

Sipariş geçtim pişman olmam umarım. Normalde tuf b850 btf modele indirim bekliyordum ama birtürlü düzgün sitelere gelmedi. Incehesapta 12k ya düstuydu ama taksitle faize biniyordu. Of hayat
olmazsın merak etme. yukarda aynı paraya b850 alan zat hamasetini gizleyemiyor olabilir onun yorumlarını çok önemseme.
 
Ben bu linkten, HB saticili olarak almistim. Faturayi yanlis kesiyorlar (linteki urun adini kullaniyorlar, boyle model yok). Bundan dolayi kutu fotosunu cekip faturaya seri noyu islettirdim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

X870E ile gidip de B850 çip kıyaslanıyor resmen birisi çift çipsetten oluşuyor ve bu sayede ne kadar ssd taksan da pcie x16 hattında bir kayıp olmuyor(x16 ile x8 arasındaki şuanlık farkın %1-2 arasında olduğunu biliyorum) diğerininde ona göre bir artısı yok ama buna rağmen b850 daha iyi olduğu iddia ediliyor neymiş güç beslemesi daha iyiymiş neye göre kime göre nasıl bir besleme ihtiyacı duyacak sanki ilçenin elektrik ihtiyacını karşılayacak. Hemde fersah fersah daha iyimiş vay beee çok da iyi olmasın üzülür sonrasında x870e
siz de bu anakarti kullaniyor musunuz? m2 ve m3/m4 slotlara ssd taktiginizda yazdigima benzer durum yok mu?
 
Son düzenleme:
videolarını izledim gayet güzel bi kart gibi duruyor fiyat da bu segment bi karta göre uygun geldi 9 taksit aldım geçtim , elinize emeğinize paylaşımlarınıza sağlık dostlar
 
Ben bu linkten, HB saticili olarak almistim. Faturayi yanlis kesiyorlar (linteki urun adini kullaniyorlar, boyle model yok). Bundan dolayi kutu fotosunu cekip faturaya seri noyu islettirdim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


siz de bu anakarti kullaniyor musunuz? m2 ve m4 slotlara ssd taktiginizda yazdigima benzer durum yok mu?
Gigabyte X870E Aorus Aero x3d Wood alacağım zaman araştırmasını yapmıştım anakart bu durumu kurtarıyor ama İşlemci üzerinde bulunan hat sayısı 28 adet(tüm ryzen serilerinde bu şekildedir) olduğu için 16 sı pcie x16 hattına bağlı olduğu için geri kalan 4 anakart ve işlemci hattı, 4 hat usb hattı, 4 hat ise nvme ssd hattına bağlıdır eğer siz 1. hat olan direkt ssd takarsanız ki genel olarak en hızlı hat burasıdır sıkıntı yaşamazsınız 2. hat ekran kartı hattına(pcie) bağlıdır bundan dolayı hattı çalar daha doğrusu işlemcinin daha fazla hat sayısı olmadığı için buraya veremez ve pcie x16 dan x8'e düşer 3.ve 4. hat ise ekran kartı hattından çalmaz ve bu durum da x870e avantajını sağlamış oluyoruz . İnşallah anlatabilmişimdir.
 
Son düzenleme:
Gigabyte X870E Aorus Aero x3d Wood alacağım zaman araştırmasını yapmıştım anakart bu durumu kurtarıyor ama İşlemci üzerinde bulunan hat sayısı 28 adet(tüm ryzen serilerinde bu şekildedir) olduğu için 16 sı pcie x16 hattına bağlı olduğu için geri kalan 4 anakart ve işlemci hattı, 4 hat usb hattı, 4 hat ise nvme ssd hattına bağlıdır eğer siz 1. hat olan direkt ssd takarsanız ki genel olarak en hızlı hat burasıdır sıkıntı yaşamazsınız 2. ve 3. yuvalar ekran kartı hattına(pcie) bağlıdır bundan dolayı hattı çalar daha doğrusu işlemcinin daha fazla hat sayısı olmadığı için buraya veremez ve pcie x16 dan x8'e düşer. İnşallah anlatabilmişimdir.
Ben bunu zaten biliyorum ve bu anakarti kullaniyorum :) bildigim icin sordum yazinizda konu bahsi gecmemis cunku, acaba bu durumu yasamiyor musunuz diye merak etmistim.

Kisaca m2 slota ssd takildiginda USB4 kapatilmadan ssdnin tam hizi alinamiyor, tabi hdd seviyesine gelmiyor yine hizli. Ama X870E anakart alacaklar, eger hem USB4 hizindan tam olarak faydalanip kullaniklari gen3/4/5 ssdlerinin hizlarinin yari yariya dusmesini istemiyorsa ona gore terclh yapmalari dogru olur. Gigabyte X870Ede durum ne bilmiyorum, belki veriyolu paylasimini farkli yapmislardir, moboyu aldiniz mi?

Ozelikle ssdde buyuk olcekli dosya transferi yapanlar ssd hizi neden dustu usb4 acikken diye paniklemesinler.
Umarim ben de anlatabilmisimdir.

Ek: Mobolara AMDnin ULL guncellemesi geldi, mecuttaki ramleri ULL ile deneyen var mi?
 
Son düzenleme:
Ben bunu zaten biliyorum ve bu anakarti kullaniyorum :) bildigim icin sordum yazinizda konu bahsi gecmemis cunku, acaba bu durumu yasamiyor musunuz diye merak etmistim.

Kisaca m2 slota ssd takildiginda USB4 kapatilmadan ssdnin tam hiz alinamiyor, tabi hdd seviyesine gelmiyor yine hizli. Ama X870E anakart alacaklar, eger hem USB4 hizindan tam olarak faydalanip kullaniklari gen3/4/5 ssdlerinin hizlarinin yari yariya dusmesini istemiyorsa ona gore rerclh yapmalari dogru olur. Gigabyte X870Ede durum ne bilmiyorum, belki veriyolu paylasimini farkli yapmislardir, moboyu aldiniz mi?

Ozelikle ssdde buyuk olcekli dosya transferi yapanlar ssd hizi neden dustu usb4 acikken diye paniklemesinler.
Umarim ben de anlatabilmisimdir.
Hocam ben de aynı anakartı aldım da daha ssd almadım oyun ve günlük kullanım pc si topluyorum da ilk m1 slotuna windows çin gen5 ssd tercih etsem gen4 e göre bir fark hisseder miyim yoksa gereksiz mi olur , siz bu anakartta ssd olarak ne kullanıyorsunuz ve ne için kullanıyorsunuz acaba
 
Ben bunu zaten biliyorum ve bu anakarti kullaniyorum :) bildigim icin sordum yazinizda konu bahsi gecmemis cunku, acaba bu durumu yasamiyor musunuz diye merak etmistim.

Kisaca m2 slota ssd takildiginda USB4 kapatilmadan ssdnin tam hiz alinamiyor, tabi hdd seviyesine gelmiyor yine hizli. Ama X870E anakart alacaklar, eger hem USB4 hizindan tam olarak faydalanip kullaniklari gen3/4/5 ssdlerinin hizlarinin yari yariya dusmesini istemiyorsa ona gore rerclh yapmalari dogru olur. Gigabyte X870Ede durum ne bilmiyorum, belki veriyolu paylasimini farkli yapmislardir, moboyu aldiniz mi?

Ozelikle ssdde buyuk olcekli dosya transferi yapanlar ssd hizi neden dustu usb4 acikken diye paniklemesinler.
Umarim ben de anlatabilmisimdir.
Şu şekilde gigabyte ankartlarda 4 hat ilk gen5 hattına bağlı yani bir kayıp yok 2.gen5 hattı pcie bölüyor diğer 4 hat USB4(ASMedia) hattına bağlı yani bunu kapatsam da kapatmasam da bu bana avantaj ve ya dezevantaj sağlamıyor kapanan 4 hat başka bir yerde malasef kullanamıyorum ki ben zaten o usb hattını kullanmakta isterim. Diğer 4 hat ise GEN4 hattını 2 sini birden çalıştırıyor işte burada ssd hız kaybı olabiliyor. Yani Gigabyte burada gerçekten çok akıllıca davranmış bence. Ben gen4 hattını böleyim demiş eğer zaten çok hızlı seviyeler kullanmıyorsan burada kaybı senin dediğin gibi de göremiyorsun.
 
Hocam ben de aynı anakartı aldım da daha ssd almadım oyun ve günlük kullanım pc si topluyorum da ilk m1 slotuna windows çin gen5 ssd tercih etsem gen4 e göre bir fark hisseder miyim yoksa gereksiz mi olur , siz bu anakartta ssd olarak ne kullanıyorsunuz ve ne için kullanıyorsunuz acaba
oyun icin hissedeceginizi sanmiyorum. Gen5ler biraz daha isiniyor, onu kontrol atinda tutacak heatsink de fena olmaz.

Ben m1de 4TB 990 Pro, m2de 2TB 970 Evo Plus ve sata 850 Evo kullaniyorum. Bir tane daha 4TB 990 Prom var ilerde onu da takacagim.

Oyun dosya boyutlari belli eger iyi fiyata yuksek kapasiteli gen4 ssd bulabiliyorsaniz, daha pahali ve daha dusuk kapasiteli gen5den daha mantikli olur. Bu soyledigim oyun icin gecerli.
 
Gigabyte X870E Aorus Aero x3d Wood alacağım zaman araştırmasını yapmıştım anakart bu durumu kurtarıyor ama İşlemci üzerinde bulunan hat sayısı 28 adet(tüm ryzen serilerinde bu şekildedir) olduğu için 16 sı pcie x16 hattına bağlı olduğu için geri kalan 4 anakart ve işlemci hattı, 4 hat usb hattı, 4 hat ise nvme ssd hattına bağlıdır eğer siz 1. hat olan direkt ssd takarsanız ki genel olarak en hızlı hat burasıdır sıkıntı yaşamazsınız 2. hat ekran kartı hattına(pcie) bağlıdır bundan dolayı hattı çalar daha doğrusu işlemcinin daha fazla hat sayısı olmadığı için buraya veremez ve pcie x16 dan x8'e düşer 3.ve 4. hat ise ekran kartı hattından çalmaz ve bu durum da x870e avantajını sağlamış oluyoruz . İnşallah anlatabilmişimdir.
Hocam Windows 10 pro lisans alacagimda 40 liralık ve 130 liraligin farkı varmı. Tek kullanımlık olduğunu bilmiyorum 70-80 liradan tasarruf edicem diye sistem kararsız olmasn
 
Hocam Windows 10 pro lisans alacagimda 40 liralık ve 130 liraligin farkı varmı. Tek kullanımlık olduğunu bilmiyorum 70-80 liradan tasarruf edicem diye sistem kararsız olmasn
Bir fark yok ama buradaki en önemli etken güvenilir olması bende zamanında 25tl ye felan almıştım ve yıllar geçti sıkıntı yaşamadım 2 farklı cihazda kullandım formatladım tekrar kullandım felan hiçbir şey olmadı.
 
Şu şekilde gigabyte ankartlarda 4 hat ilk gen5 hattına bağlı yani bir kayıp yok 2.gen5 hattı pcie bölüyor diğer 4 hat USB4(ASMedia) hattına bağlı yani bunu kapatsam da kapatmasam da bu bana avantaj ve ya dezevantaj sağlamıyor kapanan 4 hat başka bir yerde malasef kullanamıyorum ki ben zaten o usb hattını kullanmakta isterim. Diğer 4 hat ise GEN4 hattını 2 sini birden çalıştırıyor işte burada ssd hız kaybı olabiliyor. Yani Gigabyte burada gerçekten çok akıllıca davranmış bence. Ben gen4 hattını böleyim demiş eğer zaten çok hızlı seviyeler kullanmıyorsan burada kaybı senin dediğin gibi de göremiyorsun.
AMD ve Intel nedenli su durumlar ya. Anakart ureticilerinin de eli kolunu bagliyorlar.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,665
Mesajlar
11,079,634
Üyeler
198,173
Son üye
umutyavyz
Geri
Top