Neler Yeni

[Rehber] Modem Hat Değerleri

ApRâ

80+ Silver
Katılım
29 Ocak 2021
Mesajlar
2,048
En İyi Cevap
1
Modem arayüzünden hat değerleriniz nasıl, ne kadar hız alabilirim gibi kendinizce yorumlar yapmanızı sağlayabilirsiniz.

Not: ADSL kullanıyorsanız ADSL değerler için, VDSL kullanıyorsanız VDSL için değerlerdir. Kullanmadığınız bir yapının değerleri size ulaşmaz.

SNR Margin, kabaca size gelen sinyalin kalitesi diyebiliriz. Bunu bazen Noise Margin veya Gürültü Payı olarak modemlerin arayüzünde görebilirsiniz. SNR (Signal to Noise Raito) Asıl data sinyalinin kablodaki istenmeyen sinyallere (gürültü) oranıdır.

Telekom ile bizim aramızda kablo üzerinde data sinyali gelirken, kablo üzerinde dış etkenler nedeniyle oluşmuş diğer sinyallerden (gürültü) etkilenir. Bu etkilenme ne kazar az ise veya data sinyalinin gürültüye oranı ne kadar fazla ise sinyal o kadar kaliteli gelebiliyor demektir. Bu ne kadar fazla ise o kadar iyidir.

Modemlerin arayüzünde ise genelde SNR Margin değeri olur ("Receive Margin", "SNR", "Noise") ki bu da data sinyalinin bozulmaya başlamadan önceki tampon alanı belirtir, sonuç itibariyle bu değerin büyük olması bizim için iyidir.
  • 6db (desibel) ve altında modemininiz hiç buluşmaz. Dolayısı ile ADSL'i kullanamazsınız.
  • 7dB-10dB arası idare eder ancak gün içinde hatta oynamalar olursa tolere etmeyecektir (DSL sönüp hattan düşme ihtimali var)
  • 11dB-20dB İyi
  • 20dB-28dB Çok iyi
  • 29dB ve üstü ise mükemmel kabul edilir.
Kısacası 12db altında SNR değeri ciddi problem demek ve buna yapılabilecek fazla bir şey yok. Binanın girişinden (Telekom kablosunun binaya girdiği noktadan itibaren) kablonuzu kontrol etmek, yenilemek (cat5 kablo ile) fayda sağlayabilir.

SNR'yi düşüren bir çok etken vardır, santralden bize kadar gelen kablo üzerine etki eden elektrik motorları, yüksek gerilim hatları, aynı kablo demetinde bulunan başka ADSL ve diğer data hatları vs. vs. Biz telekom kablosuna zaten müdahale edemeyiz, ama binanın girişindeki telekom kutusundan itibaren biz sorumluyuz ve bir şeyler yapabiliriz. Öncelikle bu kutunun temiz bir şekilde olması, karmakarışık kablolar yerine alttaki gibi olması tercih edilir.

Evimizde ise paralel çekilmiş telefonlar ve fax cihazları, telefon prizinin temiz olmaması ve özellikle de ADSL splitter'ın kalitesiz veya bozuk olması SNR'yi etkileyebilir. En temiz yöntem evde telefon prizinden direkt modeme giriş yapıp (arada hiç bir şey olmadan, splitter dahi olmadan) SNR değerine bakmak ve SNR yükseliyorsa yani gelişme varsa, probleme yol açan paralel bağlantıyı, ek kabloları vs düzeltmek olmalıdır.(Mümkünse eve giren ilk kabloya bağlamak)

Attenuation veya zayıflama ise, ADSL sinyalinin telekom santralinden çıktıktan sonra bakır kablonun uzunluğuna ve kalitesine bağlı olarak zayıflamasını gösterir. Eviniz telekom santraline ne kadar uzaksa zayıflama artar ve alabileceğiniz maksimum hız düşer. Zayıflama yani Attenuation değerinin düşük olması bizim için iyidir.
  • 20dB ve altı mükemmel
  • 20dB-30dB iyi
  • 30dB-40dB idare eder
  • 40dB-50dB eh işte
  • 50dB-60dB zayıf, bağlantı sorunları olabilir
  • 60dB ve üstü bağlanamama ihtimaliniz çok yüksek.
Unutmamanız gereken şey, yüksek hızda bir bağlantı için attenuation ve SNR değerlerinin ikisinin de iyi olması gerektiğidir.

Tabii ki bu yazılanlar hep sizin ev ile telekom santrali arasındaki bağlantı hızıdır. Oysa sizin "internet hızı" diye değerlendireceğiniz hız daha bir çok değişkene bağlıdır. Telekomun iç şebekesi, bağlandığınız web sunucunun hızı gibi bir çok etken bulunmaktadır.

Kendi modemim üzerinden kısaca anlatım:

4526fbac-d708-4d89-8f74-66bba3edb824.PNG



Bölgedeki hız durumu için, TTNET, Süper Online, Türknet gibi İSS'lerin altyapı sorgulamasını kullabilirsiniz.
 

Mehmet

80+ Gold
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
8,408
En İyi Cevap
4
Dahası  
Reaksiyon skoru
8,541
İsim
Mehmet
İlgilendiği Kategoriler
Donanım İnceleme
Ellerine sağlık
 

Rennes

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2020
Mesajlar
8,942
Dahası  
Reaksiyon skoru
12,138
Konum
Rivya'lı ama Kaer Morhen
İsim
Umut Dağ
Mükemmel rehber kaydettim.
 

leroxy

80+ Platinum
Katılım
18 Haziran 2020
Mesajlar
13,336
En İyi Cevap
24
Dahası  
Reaksiyon skoru
17,920
İsim
Alp
İlgilendiği Kategoriler
İnternet Hizmetleri - Yayın Servisleri - Riot Games

Jaess

80+ Gold
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
6,073
En İyi Cevap
4
Asus modem kullanıyorum dsl günlüğüne baktım maks 83 mü alabiliyorum nasıl oluyor tam olarak?
1611945616529.png
 

ApRâ

80+ Silver
Katılım
29 Ocak 2021
Mesajlar
2,048
En İyi Cevap
1
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
@YusufYcsn Hattınız 87'ye kadar destekliyor gözüküyor fakat tanımlanmış paket muhtemelen 75. Hız testi yaptığınızda muhtemelen 65-70 değerleri alıyorsunuzdur bu değerlerde normal.
 

Jaess

80+ Gold
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
6,073
En İyi Cevap
4
@YusufYcsn Hattınız 87'ye kadar destekliyor gözüküyor fakat tanımlanmış paket muhtemelen 75. Hız testi yaptığınızda muhtemelen 65-70 değerleri alıyorsunuzdur bu değerlerde normal.
Evet o şekilde. Yükseltebilir miyim bunu düz mantık 80 civarı alsam yine yeterli olacaktır :)
 

ApRâ

80+ Silver
Katılım
29 Ocak 2021
Mesajlar
2,048
En İyi Cevap
1
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
@YusufYcsn Buraya bakabilirsiniz. Duruma göre iyileşme olursa değerleriniz artar.

 

Jaess

80+ Gold
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
6,073
En İyi Cevap
4
@YusufYcsn Buraya bakabilirsiniz. Duruma göre iyileşme olursa değerleriniz artar.

Bakıyorum teşekkür ederim.
 

MochaNoir

80+
Katılım
23 Eylül 2020
Mesajlar
78
Dahası  
Reaksiyon skoru
21
İsim
Emre ilmen
sürekli bağlantım kopuyor. kabloları da değiştirdim. hala sonuç aynı. modemi de değiştirdim sorun yine aynı. kopmalara çözüm bulamıyorum ne yapmalıyım. değerlerim iyi mi sizce?
 

Ekler

  • sadasdasdız.png
    sadasdasdız.png
    20.6 KB · Hit: 87

ApRâ

80+ Silver
Katılım
29 Ocak 2021
Mesajlar
2,048
En İyi Cevap
1
sürekli bağlantım kopuyor. kabloları da değiştirdim. hala sonuç aynı. modemi de değiştirdim sorun yine aynı. kopmalara çözüm bulamıyorum ne yapmalıyım. değerlerim iyi mi sizce?
Hat değerleriniz iyi gözüküyor, hangi ISS'yi kullanıyorsunuz? Onlar ile iletişime geçmeyi denediniz mi? ISS kaynaklı olabilir.
 

MochaNoir

80+
Katılım
23 Eylül 2020
Mesajlar
78
Dahası  
Reaksiyon skoru
21
İsim
Emre ilmen
Hat değerleriniz iyi gözüküyor, hangi ISS'yi kullanıyorsunuz? Onlar ile iletişime geçmeyi denediniz mi? ISS kaynaklı olabilir.
turkneti kullanmaktayım. onlar ile iletişime geçtim sorunun bina içi kablolamada olduğunu diretmekteler ve ücretli ekip yönlendirmeye çalışmaktalar. eğer ücretli ekibi istemezsem yardımcı olmayacağız dediler.
 

ApRâ

80+ Silver
Katılım
29 Ocak 2021
Mesajlar
2,048
En İyi Cevap
1
turkneti kullanmaktayım. onlar ile iletişime geçtim sorunun bina içi kablolamada olduğunu diretmekteler ve ücretli ekip yönlendirmeye çalışmaktalar. eğer ücretli ekibi istemezsem yardımcı olmayacağız dediler.
Başka bir modem ile deneme şansınız varsa onun ile deneyin, bazen modemler de bu sorunu yaratabiliyor.

Ek olarak, bu konudaki işlemleri deneyin, problem çözülmezse isterseniz başka bir ISS ile deneyebilirsiniz.

 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Çevrim içi yöneticiler

Forum istatistikleri

Konular
1,037,803
Mesajlar
9,348,593
Üyeler
164,564
Son üye
Key56
Top Bottom