Dua Edebiliyorsan Nasipte Varmıdır?

Mustafaer

80+ Bronze
Katılım
9 Ocak 2021
Mesajlar
1,214
Reaksiyon skoru
439
Genel olarak bir şey için çok dua etmek mesela ben artık bunun için dua etmicem Allah'a bırakıyorum dememe rağmen dua etmek nasip olduğu anlamına mı gelir? Veya dua edebiliyorsan nasibinde vardır gibi şeyler söyleyenler oluyor nedir doğrusu?
 
Genel olarak bir şey için çok dua etmek mesela ben artık bunun için dua etmicem Allah'a bırakıyorum dememe rağmen dua etmek nasip olduğu anlamına mı gelir? Veya dua edebiliyorsan nasibinde vardır gibi şeyler söyleyenler oluyor nedir doğrusu?
kaderi ancak dua değiştirir. fazlası zarar gelmez edebildiğin kadar et. dua ediyorsan nasibinden vardira katılmıyorum.
 
Şimdi kaderdede cüzi irade ve külli irade gibi şeyler var bir noktada tamamı olmasada insan kendi kaderini çizer
öyle ona bişe demedim ama dua ediyorsan nasipte vardır olayı bana pek ikna edici gelmiyor . sonucta her dua ettiğimiz şey gercekleşmiyor o zaman nasibin ne olduğunu doğru anlamamız lazım nasip demek eğer hayırlısı demek ise , hayırlısı oluyor demektir bizim için . benimde 3 yıldır dua ettiğim istediğim bir şey var ama hiçbir gelişme yok
 
Genel olarak bir şey için çok dua etmek mesela ben artık bunun için dua etmicem Allah'a bırakıyorum dememe rağmen dua etmek nasip olduğu anlamına mı gelir? Veya dua edebiliyorsan nasibinde vardır gibi şeyler söyleyenler oluyor nedir doğrusu?
Ettigim dua kabul olmadigina gore duanin manasi yok benim icin.
 
Genel olarak bir şey için çok dua etmek mesela ben artık bunun için dua etmicem Allah'a bırakıyorum dememe rağmen dua etmek nasip olduğu anlamına mı gelir? Veya dua edebiliyorsan nasibinde vardır gibi şeyler söyleyenler oluyor nedir doğrusu?
A: Dua ederek istediğin şeyler, eğer allahın ilahi planında ve takdirinde yoksa, hiç bir güç o duanı ve isteğini gerçekleştiremez..

B: Dua ederek istediğin şeyler, eğer allahın ilahi planında ve takdirinde zaten varsa, sen ne yaparsan yap dua etmesende zaten o şey eninde sonunda gerçekleşecek


Sonuç: Dua etmek mantıksızdır,zaman kaybıdır.
 
öyle ona bişe demedim ama dua ediyorsan nasipte vardır olayı bana pek ikna edici gelmiyor . sonucta her dua ettiğimiz şey gercekleşmiyor o zaman nasibin ne olduğunu doğru anlamamız lazım nasip demek eğer hayırlısı demek ise , hayırlısı oluyor demektir bizim için . benimde 3 yıldır dua ettiğim istediğim bir şey var ama hiçbir gelişme yok
Yani boşa dua etme diyorsunuz hocam
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Dua edebiliyorsan değil Allah verirse nasibinde vardır
Anladım hocam
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

A: Dua ederek istediğin şeyler, eğer allahın ilahi planında ve takdirinde yoksa, hiç bir güç o duanı ve isteğini gerçekleştiremez..

B: Dua ederek istediğin şeyler, eğer allahın ilahi planında ve takdirinde zaten varsa, sen ne yaparsan yap dua etmesende zaten o şey eninde sonunda gerçekleşecek


Sonuç: Dua etmek mantıksızdır,zaman kaybıdır.
Yani dua etme Allah ne derse odur diyorsunuz ama Kur'ân da bile Allah'a namaz kılarak ve sabrederek dua edin diye bir ayet var;
"Ey iman edenler! Sabrederek ve namaz kılarak Allah’tan yardım dileyin. Şüphe yok ki, Allah sabredenlerle beraberdir" Bakara 153
Hocam bu ayet varkende etmek istiyorum ama etmek boşaysa neden ediyim kafam karışık
 
Yani boşa dua etme diyorsunuz hocam
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Anladım hocam
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Yani dua etme Allah ne derse odur diyorsunuz ama Kur'ân da bile Allah'a namaz kılarak ve sabrederek dua edin diye bir ayet var;
"Ey iman edenler! Sabrederek ve namaz kılarak Allah’tan yardım dileyin. Şüphe yok ki, Allah sabredenlerle beraberdir" Bakara 153
Hocam bu ayet varkende etmek istiyorum ama etmek boşaysa neden ediyim kafam karışık
Kurandaki bazı ayetler o anki dönemdeki müslümanları kapsar.O zaman dünyaya müdahele ediyor olabilirdi mucizeler dönemi olduğu için ama günümüzde şuan allah dünyaya müdahale etmiyor kesinlikle.Eğer ediyor olsaydı bugün tecavüze uğruyarak öldürülen bebekler katliamlar işkenceler olmazdı.

Gösterdiğiniz ayetteki dua kelimesi arapça salat olarak geçer.Aynı kelime ahzap 56'da da geçer..''Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber’e salât ediyorlar.''Bu kelimeyi dua olarak alırsak allahta peygambere dua ediyor manası çıkar ve mantıksız olur.
 
Genel olarak bir şey için çok dua etmek mesela ben artık bunun için dua etmicem Allah'a bırakıyorum dememe rağmen dua etmek nasip olduğu anlamına mı gelir? Veya dua edebiliyorsan nasibinde vardır gibi şeyler söyleyenler oluyor nedir doğrusu?

Bir şeyin gerçekleşmesi için duandan başka çare yoksa sen ona olmayacak gözüyle bak, boşuna ümitlenme.
 
Kurandaki bazı ayetler o anki dönemdeki müslümanları kapsar.O zaman dünyaya müdahele ediyor olabilirdi mucizeler dönemi olduğu için ama günümüzde şuan allah dünyaya müdahale etmiyor kesinlikle.Eğer ediyor olsaydı bugün tecavüze uğruyarak öldürülen bebekler katliamlar işkenceler olmazdı.

Gösterdiğiniz ayetteki dua kelimesi arapça salat olarak geçer.Aynı kelime ahzap 56'da da geçer..''Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber’e salât ediyorlar.''Bu kelimeyi dua olarak alırsak allahta peygambere dua ediyor manası çıkar ve mantıksız olur.
Hocam dediğiniz gibi Allah o kadar tecavüzcülere, öldürülen bebekler olmazdı diyorsunuz ancak o dönem içinde bunların daha daha kötüleri vardı ancak yine müdahale etmemişti, yani etmediği şeyler olmuştur.
Son noktada bu deizm oluyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bir şeyin gerçekleşmesi için duandan başka çare yoksa sen ona olmayacak gözüyle bak, boşuna ümitlenme.
Hocam ümitte Allah'tan değilmidir
 
Geri
Top