Neler Yeni

İşte Adamlık! İşte Riot Games!

leroxy

80+ Platinum
Katılım
18 Haziran 2020
Mesajlar
13,318
En İyi Cevap
24
Dahası  
Reaksiyon skoru
17,887
İsim
Alp
İlgilendiği Kategoriler
İnternet Hizmetleri - Yayın Servisleri - Riot Games

akan

80+ Bronze
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
1,974
Maksimum bu kadar çıktı.
1613741986545.png
 

EmrCPR

80+ Bronze
Katılım
26 Nisan 2020
Mesajlar
965
Dahası  
Reaksiyon skoru
661
İsim
Emre
Dostlar SEEEELAAAMMLARRR!
Bugün bu konuyu çok coşkulu bir şekilde açıyorum.
Bu konunun tamamını da ayın 17'sinde yazdım ama siz tahminen 19'u gibi okursunuz çünkü canım öyle istedi.

Daha öncesinde Riot Games'in Direct sisteminden ve Equinix gibi büyük firmalar ile olan bağlantılarından söz etmiştim.

Bugün (17.02.2021) bildiğiniz üzere Amerika sunucularında 2.03 Güncellemesi yayınlandı ve bu gece de (18.02.2021) EU için güncellemenin gelmesi planlanıyor.
Bu sabah gene başladım IPlere Tracert atmaya. Biliyorsunuzdur imzamdaki ping değerlerini günlük olarak yeniliyorum.
Gittim VALORANT Oyun içi IP'sini buldum ve Tracert atmaya başladım. Eskiden 162.249.79.1 Oyun içi IP İdi (01.Bölüm zamanları).
Sonradan IP de değişmiş ve 162.249.72.1 olarak güncellenmiş.

Normalde bu IP Traceroute veya ping kabul etmezdi. Ancak bugün (17.02.2021) denediğimde bayağı da oldu.
Ve bir de ne göreyim!!


10 Şubat günü oyun içerisinde oluşan gereksiz pingin daha iyi bir yönlendirme ile bir ihtimal düşebileceğini belirttiğim bir ticket açmıştım ve uzun uzun kendilerine durumu anlatmıştım.
Ben:
Merhabalar. Riot Direct henüz ülkemizde Kullanıcı tarafında aktif olmasa da EU-Ist arası bağlantılarda Direct kullanılıyor. Oyuncular olarak sizden isteğimiz Riot Direct IP'lerinin oyun içerisine eklenmesi. Bakın Wireshark üzerinden baktım ve oyun açıldığında iki farklı IP Karşıma çıktı. Modemimden Paket yakalamayı açtım ve oyunu açtığım anda deli gibi paket yakalanan bir IP var o da 104.18.31.87 Diğeri ise 172.65.202.166 Riot Direct İstanbul IP'si ise 104.160.143.212 Bakın Riot Direct ağı Türkiye'de de bulunan Equinix ile anlaşmalı ve Türk Telekom kullanıcıları Riot Direct IP'sine Equinix üzerinden bağlantı sağlarken oyun içerisindeki IP'lerde hangi İSS Kullanıyorsa onun kendi yönlendirmesiyle bağlanıyor ve yaklaşık 6ms daha fazla ping alıyor. Lobide 12ms yani Riot Direct IP'si için olan ping değeri gözükürken oyun içinde minimum 16 max ise 21ms olan Oyun içi IP'ler kullanılıyor. Şimdi madem Equinix ile bir anlaşmanız var. O zaman oyuncular olarak sizden ricamız bu anlaşmaya dayanarak Oyun İçinde kullanılan IP'yi Riot Direct IP'si yapmanız. Bunun detayını IT Ekipleri bilir onlar işin içinde ancak sizden ricamız bu. Oyun içi IP önce sunucuya sonra Direct'e bağlanan bir IP Değil Direkt olarak Direct ağına ait olan IP Olsun. Evet karışık oldu ancak bu durumu ilgili ekiplere lütfen iletin. TT ve Riot Equinix ile anlaşmalı ve oyun içinde de bu IP Lütfen kullanılsın. Lobide 13ms görüp oyun içinde 24ms görmek kullanıcılar için can sıkıcı. Lütfen İlgili ekiplere iletin. Direct ülkemizde tam anlamıyla aktif olsun demiyorum ancak oyun IP'si direkt Direct ağına bağlanan IP Olursa hem oyuncuların pingi daha alt seviyelerde gezecek hem de gereksiz routinglerin önüne geçilecek. Umursamanız dileğiyle. Ben TT Kullanıyorum ve İzmir'de oturuyorum. Aşağıya 3 tracert sonucu atacağım. 2si Oyun içi IP birisi ise isminden anlaşılacağı üzere Direct IP'si İkisi de İstanbul'da ve aradaki routing farkına bakın. Birisi Equinix üzerinden bağlantı sağlarken diğerleri firmanın ilginç yönlendirmelerini kullanıyor. Ciddiye alırsanız sevinirim.

Sonrasında durum biraz değişti ve bana şöyle bir yanıt geldi:

Lacusta

12 Şubat 2021 14:19
Selamlar kankacım,^^
Bu konuyla ilgili senin için bir açıklama yapmak isterim.
LoL ü Türkiye den oynarken iki farklı sunucuya bağlantı kuruyoruz. Biri oyunu oynadığımız oyun sunucusu diğeri ise bağlantı kurduğumuz istemci sunucusu. Oyun sunucusu Türkiyede, istemci sunucusu yurtdışında bulunuyor. Bahsetmiş olduğun Equinix sunucusu ise oyun içi sunucusuyla ikisi arasında bulunuyor. Yani bizim ülkemiz içersinde değil. Oyun sunucusuna kurulan bağlantılarda da direct bağlantı kullanılmıyor. Bu duruma etken birçok sebep var ancak en basit sebebi Türkiye'nin her yerinden bu bağlantının sağlanamayacak olması. Birçok bağlantı türü hala bakır kablolarla sağlanıyor. Bu tarz bağlantılarda uzun mesafeli veri aktarımlarında yaşanan paket kayıpları direck bağlantıyı olumsuz etkiliyor. Şöyle ki servis sağlayıcının santralleri arasında aktarılmadan direkt olarak sunucuya bağlandığında bağlantının tamamı fiber olmadığı için paket kaybı da o kadar artacaktır.
Ülkemizde kullanılmamasının sebepleri arasında bunu sadece ufak bir örnek olarak görebilirsin.
Aklına takılan bir soru olursa sormaktan çekinme lütfen.
Sağlıkla kal. ♥
Lacusta
Riot Games Oyuncu Destek

Burada işler değişti çünkü OD Ekibinde sanki VDSL Olsa aman aman paket kayıpları yaşanacakmış gibi bir hava var. Sanki Almanya'nın Amerika'nın tüm altyapısı Fiberden.

Sonrasında şunu dedim:
Türkiye'de de IS2 ve IL2 Olacak şekilde iki Equinix sunucusu bulunuyor. Ayrıca tt kullanıcılarının Equinix bağlantısı zaten iyi. Ayrıca istemci sunucusu da Aws tarafından sağlanıyor ki Equinix ile Awsnin de anlaşması bılunuyor. Kısaca türk telekomun equinix tr ve aws ile çıkış sunucusu sonrası direkt bir bağlantısı olduğu için sadece tt kullanıcılarına bir direct usulü sağlanabilir. Ayrıca direct gelmesi şart değil. Oyun sunucusu 162li ip üzerinden değil de riot direct istanbul yani bir önceki yazdığım mesajdaki ip gibi değiştirilse veya 162li ip direct ipsine bağlansa ve oyunu direct ipsinden oynasak gene 6ms civarı karda oluruz. Bunun için bir açıklama yapabilir misiniz.

Ve bu kez başka bir OD Elemanından bir mesaj geldi.

Selamlar Ajan! ^^

Böyle bir tavsiyeyi bizlere bildirdiğin için çok teşekkürler. ^^, Geliştirici ekibimize bu bildirimini en kısa sürede iletiyorum. İsteğinin oyun içinde yer alıp almadığını dilersen bu sayfadan veya aşağıya bırakacağım adreslerden takip edebilirsin. ^^,

Ve işte bugün gidip baktığımda Equinix ile bir bağlantı sağlandığını görüyorum. 5 Kez Modem IP Yeniledim hepsinde de aynı yolu izledi.
Pinglerde düşüş var mı yaani yok. Ama en azından yurt dışıyla olan Client bağlantısını garantiye aldık diyebilirim.

Tracert testi:
Alıntıyı görüntüle

Siz de TT Kullanıcısıysanız 162.249.72.1 IP Adresine tracert testi yapıp konu altına atabilirsiniz.
Komut: CMD>tracert 162.249.72.1

Ne zaman Request timed out demeye başlarsa o zaman Ctrl + C basıp testi sonlandırıp ss atabilirsiniz.

Okuduğunuz için teşekkürler. Riot sana da tşk ama pingler az daha düşsün be gülüm. İst bağlantım 11ms sen bana oyunda 20ms veriyorsun olmaz böyle.

Hadi bb.
Ben herhalde senin gibi yapsam sen 16 MS ile oynuyorsun imzamda öyle yazıyor ben o zaman 5-8 arası oynarım tracert atınca. Hız 1000/150 türknet Gigafiber.
 

leroxy

80+ Platinum
Katılım
18 Haziran 2020
Mesajlar
13,318
En İyi Cevap
24
Dahası  
Reaksiyon skoru
17,887
İsim
Alp
İlgilendiği Kategoriler
İnternet Hizmetleri - Yayın Servisleri - Riot Games
Tamam bu da Equinix. Harbiden tüm bağlantıları üzerilerine çekmişler helal.
Wireshark'ı detaylı olarak anlatır mısın? Vikipedi yetmedi.
Wireshark özgür ve açık kaynaklı bir paket çözümleyicisidir. Ağ sorunlarını giderme, çözümleme, yazılım ve iletişim protokolü geliştirme ve eğitim amaçlı olarak kullanılır. Esas olarak Ethereal adıyla başlayan proje, ticari marka sorunları nedeniyle Mayıs 2006'da Wireshark olarak yeniden adlandırıldı. Vikipedi
Bir ton özelliği vardır elbet ama ben sadece paket yakalama olayını kullanıyorum. Sadece gelen giden paketleri yakalıyor bu kadar.
Yani mesela tracert yapınca wireshark'ta da gözüküyor falan.
Kaç puanla girdin?
OBP Olarak 92. LGS'de iş kaka oldu 294...
 

Ryzhem

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2020
Mesajlar
9,065
En İyi Cevap
1
Okumadım kabul ediyorum
 

Grant Imahara

80+ Bronze
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
741
Dahası  
Reaksiyon skoru
487
İsim
Kubilay Aktemur
Dostum çalışmanı destekliyorum
ama
bunları zaten riot geliştirme ekibindeki mühendislerde biliyordur.
equinix kullanmak zorundalar belkide. adamlar bulut kullanmak zorunda sonuçta.
10 ms daha düşsün diye neden server kursunlar ki?

Nasıl bir sistemleri var bilmiyorum ama
client fazla yük gerektirmeyen basit bir program.
onun için Türkiyede bir server açmışlardır belki.
oyun içi server için ise equinix'in sağladığı bulut kullanıyorlardır.

senin dediğin çözüm o kadar basit olmayabilir.
senin dediğin gibi direk o sunucuya bağlasalar belki hiç kimse oyun oynayamayacak.
hem o oyun sunucu aynı anda avrupa sunucuları ilede bağlantı kuruyor olabilir,
o yüzden gecikmesi yüksektir.
client'ta zaten bir şey yok giriş yap çıkış yap, oyun bul falan filan.
 

TamerKs

80+ Silver
Katılım
9 Ocak 2021
Mesajlar
4,358
Ben 9-11 ms arası oyniyorum
 

leroxy

80+ Platinum
Katılım
18 Haziran 2020
Mesajlar
13,318
En İyi Cevap
24
Dahası  
Reaksiyon skoru
17,887
İsim
Alp
İlgilendiği Kategoriler
İnternet Hizmetleri - Yayın Servisleri - Riot Games
bunları zaten riot geliştirme ekibindeki mühendislerde biliyordur.
equinix kullanmak zorundalar belkide. adamlar bulut kullanmak zorunda sonuçta.
10 ms daha düşsün diye neden server kursunlar ki?
Riot geliştirme ekibindeki mühendisler TR'nin altyapı koşullarını sanki çok iyi biliyor. ABD'nin yüzölçümüne göre daha küçük bir yüzölçümüne sahibiz gelmemesinin en büyük etkeni bu.
Hatta Riot yetkilisi demişti. Los Angeles sunucusuna uzak olduğu için En yakın sunucuya 50ms alan Riot ofisi var diye. Yani bu sorun sadece TR'de değil her yerde.
Equinix sadece aktarmayı sağlıyor. Bulut hizmetini AWS İle Amazon'dan sağlıyorlar. Cloud ve Client'in ana sunucuları yurt dışında ancak biz orada yazdığım EU-IST Arası direct bağlantısı sayesinde Ana sayfada 12ms gibi bir değer alabiliyoruz. Oyun sunucusu ise İstanbul'da.
Nasıl bir sistemleri var bilmiyorum ama
client fazla yük gerektirmeyen basit bir program.
onun için Türkiyede bir server açmışlardır belki.
oyun içi server için ise equinix'in sağladığı bulut kullanıyorlardır.
Oyun içi Serverlar İstanbul'da. Görünüşe göre bu Riot olaylarıyla ilgili eski konularımı okumamışsınız.
Eskiden Oyun içi serverlar İstanbul'da olduğu için sıradan Gayrettepe üzerinden bağlantı sağlanırdı. Şu anda sanırsam oyun sunucuları Yurt dışında olarak gösterilmiş ve TT'nin otomatik olarak Equinix aktarmalı bağlantılarına girmişler. Equinix TT'nin Riot tarafında sadece AWS yani istemci bağlantılarında kullanılırken şimdi ise Hem istemci hem de oyun içinde kullanılıyor.
senin dediğin çözüm o kadar basit olmayabilir.
senin dediğin gibi direk o sunucuya bağlasalar belki hiç kimse oyun oynayamayacak.
hem o oyun sunucu aynı anda avrupa sunucuları ilede bağlantı kuruyor olabilir,
o yüzden gecikmesi yüksektir.
client'ta zaten bir şey yok giriş yap çıkış yap, oyun bul falan filan.
Evet tabii ki basit değil.
Direct'in olayı zaten şu: Uzaktaki bir oyun sunucusuna yakınındaki bir aktarma ile bağlanmanı sağlıyor bu kadar. Riot ise bunu değil direkt İstanbul'a oyun sunucusu kurmayı düşünmüş. Avrupa sunucuları ile olan bağlantıyı bilmiyorum. Belki vardır ama tracert üzerinde belli bir yerden sonra gözükmüyor. Gecikme oyun içerisinde yüksek değil zaten. Ana sayfada çok az. Ve yoğunluğa göre pingler çok değişiyor. Yani benim yoğunluğum İSSmin yoğunluğu değil. Oyun sunucusunun.
Ya neyse işte sonuç olarak faydası oldu mu evet.
TT Yurt içinde büyük bir planlı çalışma yaparsa Valoya olan erişim kesilmez en azından. Şu anda tüm ipler yurt dışında gözüküyor.
Mesela aralıkta 1.5 saat boyunca yurt içindeki tüm sunuculara olan erişim çalışma yüzünden kesilmişti ancak vpn ile bağlantı sağlanabiliyordu.

Bitti.
 

_Hakk

80+ Silver
Katılım
5 Ağustos 2020
Mesajlar
2,296
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,385
Konum
Hello World
İsim
İbrahim Hakkı Ergin
İlgilendiği Kategoriler
Yazılım
Instagram
web_tas
Steam
hakkiergin
Discord
İbrahim Hakkı Ergin#4142
Hiçbir şey anlamadım ama iyi bir şey galiba
 
Top Bottom