Bit Derinliği 6 Bitte Kısıtlanıyor

Nafta

80+
Katılım
23 Haziran 2022
Mesajlar
451
Reaksiyon skoru
89
Monitörün ekranını 200 hz yapınca bit derinliği 6 bitte kalıyor RGB renk biçiminde ycbcr yapınca 10 bit yapabiliyorum ne yapmam gerekiyor sıkıntı nerede
 
Monitörün ekranını 200 hz yapınca bit derinliği 6 bitte kalıyor RGB renk biçiminde ycbcr yapınca 10 bit yapabiliyorum ne yapmam gerekiyor sıkıntı nerede
Monitörün ne, ne kablosu ile kullanıyorsun?
 
monitör vg27aql5a 2k monitör dp kablo kullnıyorum ekran kartı 9060 xt sorunu anlayamadım
Monitör ile alakalı olabilir bu. Yani bir sorun değil. fabrikasyon bu şekildedir muhtemelen. Dp 1.4 var ama DSC desteği yok galiba.
Hz düşürünce bit değeri artar genellikle.
Ben 240 Hz Evnia kullanırken 200 Hz e kadar 10 bit, 200 üstü 8 e düşüyordu
 
Yenileme hızıyla bağlantılıdır. Daha düşük hızlarda yükseliyor mu değer?
 
sorun bant genişliğinden kaynaklanıyor olmalı bi araştır bu konuyu kablonu değiştirmek isteyebilirsin
 
monitör vg27aql5a 2k monitör dp kablo kullnıyorum ekran kartı 9060 xt sorunu anlayamadım
dp 1.2 mi yoksa 1.4 mü? Eğer 1.2 ise bant genişlği yetmez 6 bit e düşmesi normal.
 
Monitörün ekranını 200 hz yapınca bit derinliği 6 bitte kalıyor RGB renk biçiminde ycbcr yapınca 10 bit yapabiliyorum ne yapmam gerekiyor sıkıntı nerede
kral asus ya, dp 1.4 koymaya zahmet etmemiş olabilir, dp1.4 kablo patlatırsan muhtemelen düzelir
 
Monitörun paneli 10 bit 1.07 milyar renk destekliyor ama portlar tırt. Hdmi 2.0 ve 1.4 dp hbr2 yani dsc yok o yüzden kablo da değiştirse fark etmeyecek
 
kutudan çıkan kabloyu kullanıyordur muhtemelen destekliyor olması lazım monitörün bu mu:https://www.asus.com/tr/displays-desktops/monitors/tuf-gaming/tuf-gaming-vg27aql5a/
Ancak bu monitörde durumun 6-bit'e düşmesinin sebebi DisplayPort 1.4 standardının kendisi değil, ASUS'un bu monitörün içine koyduğu kontrolcü (scaler) çipinin kısıtlaması.
ASUS bu modelde tam performanslı bir DP 1.4 yerine, bant genişliği HBR2 (High Bit Rate 2) seviyesinde sınırlandırılmış bir donanım kullanmış.
Aradaki farkı şu şekilde görebilirsin:
Standart / ModMaksimum Bant Genişliği2K Çözünürlükte Verebildiği Sınır
Tam Performans DP 1.4 (HBR3)32.4 Gbps2K 240 Hz (8-bit) veya 2K 144 Hz (10-bit)
Bu Monitördeki DP 1.4 (HBR2 Kısıtlamalı)21.6 Gbps2K 180 Hz (8-bit)
Monitörün fabrikasyon sınırı (180 Hz), bu HBR2 bandının limitlerini zaten sonuna kadar zorluyor. Sen menüden hız aşırtma (OC) ile bunu 210 Hz'e zorladığında, donanım o ekstra 30 Hz'lik veri trafiğini sıkıştırabilmek için renk derinliğini mecburen 6-bit'e feda ediyor.

Yapay zeka bunları diyor.
 
Ancak bu monitörde durumun 6-bit'e düşmesinin sebebi DisplayPort 1.4 standardının kendisi değil, ASUS'un bu monitörün içine koyduğu kontrolcü (scaler) çipinin kısıtlaması.
ASUS bu modelde tam performanslı bir DP 1.4 yerine, bant genişliği HBR2 (High Bit Rate 2) seviyesinde sınırlandırılmış bir donanım kullanmış.
Aradaki farkı şu şekilde görebilirsin:

Standart / ModMaksimum Bant Genişliği2K Çözünürlükte Verebildiği Sınır
Tam Performans DP 1.4 (HBR3)32.4 Gbps2K 240 Hz (8-bit) veya 2K 144 Hz (10-bit)
Bu Monitördeki DP 1.4 (HBR2 Kısıtlamalı)21.6 Gbps2K 180 Hz (8-bit)
Monitörün fabrikasyon sınırı (180 Hz), bu HBR2 bandının limitlerini zaten sonuna kadar zorluyor. Sen menüden hız aşırtma (OC) ile bunu 210 Hz'e zorladığında, donanım o ekstra 30 Hz'lik veri trafiğini sıkıştırabilmek için renk derinliğini mecburen 6-bit'e feda ediyor.

Yapay zeka bunları diyor.
sonuç olarak yeni nesil bir hdmı veya dp kablosu ile sorun çözülür muhtemelen bant genişliği sorunları var belli ki
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,335
Mesajlar
11,076,176
Üyeler
198,108
Son üye
Miran_çakar
Geri
Top